eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŚcianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu › Re: Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
    From: "pf" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
    Date: Sat, 5 Nov 2011 07:06:51 +0100

    > Pewnie naczytałeś się porad i poradników.

    Tak jest, trafiłeś :)

    > Strop na szerokości 60 cm od ściany nie będzie zbytnio pracował, najwyżej
    > jakąś dziesiątkę milimetra. O ułamek milimentra skurczy się też płyta
    > gipsowa, więc odpowiednia szczelina sama się zrobi, trzeba ją tylko
    > zamaskować.
    > Poza tym sam profil stalowy jest na tyle wiotki, że podda się szybciej niż
    > płyta gipsowa. Dlatego można płytę przykrecać do wszystkich profili, nie
    > tylko pionowych.

    Ciekawa i istotna informacja. Dziękuję.

    > Polecam też zaopatrzyć się w wełnę mineralną (skalną, akustyczną) do
    > wypełnienia ścianki, a profile stalowe podklejać pianką akustyczną.

    To ma być ścianka - bok do zabudowy szafy wnękowej więc chyba kwestię
    akusyczną możemy pominąć...

    > Łączenia płyty gipsowej ze ścianą lub stropem należy zamaskować
    > odpowiednią taśmą do naroży. Polecam taśmę tuff-tape

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=tuf
    f-tape ?

    > położoną na odpowiedniej masie akrylowej do wypełniania spoin np.
    > Sheetrock lub jej polski odpowiednik.

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=she
    etrock ?

    Z opisu jednej z aukcji:
    "Nałożyć cienką warstwę masy na połączenie płyt i nakleić taśmę,
    pozostawiając ok. 1 mm masy pod taśmą przy krawędzi. Pozostawić do
    wyschnięcia i lekko przeszlifować. Nałożyć drugą warstwę, rozprowadzając ok.
    5 cm szerzej niż pierwszą. Pozostawić do wyschnięcia, przeszlifować i
    nałożyć trzecią warstwę, rozprowadzając ok. 5 cm szerzej niż drugą.
    Przeszlifować po wyschnięciu."

    A tu pan chyba ładnie tą kwestię tłumaczy:
    http://www.youtube.com/watch?v=0WSg5j8e0Y8
    Z tym, że on tam 'klei' dwie płyty kartongipsowe a ja będę musiał karton
    gips do tynku, ale to chyba nie ma znaczenia?

    > Zrobiłem w ten sposób ścianką działową w kuchni z drzwiami do spiżarni i z
    > otworem na meblową zabudowę, wszystko łączone na sztywno do stropu i do
    > wylewki. Po 3 latach zero pęknięć.

    To samo zrobiłbyś na górze, przy suficie? Olać jakąś specjalną dyletację ze
    względu na krótki odcinek i jechać z masą i taśmą?

    > Wypełnianie naroży akrylem ne jest najlepszym pomysłem ponieważ taka
    > spoina nie wytrzyma rozciągania. Zarówno akryl jak i płyta gipsowa lekko
    > się kurczą, więc owo rozciąganie spoiny jest nieuniknione.

    Miałbym jeszcze dwa pytania
    1. Jak rozwiązać kwestię zakończenia ścianki od strony pokoju, nie ściany.
    Będą tam oczywiście naroża zewnętrzne. Czy przyciąć duże po bokach nieco
    szerzej, aby cienki pasek płyty na grzbiecie ścianki wszedł pomiędzy nie?
    Jak estetycznie wykończyć boki płyt, gdzie będzie widoczne cięcie - też
    taśma?
    2. Rozważam dwie warstwy płyt, żeby ścianka była mocniejsza, żeby bez obawy
    można było wieszać półki. Dobry pomysł?

    Bardzo dziękuję za cenne, praktyczne informacje.
    Pozdrawiam!