    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 21 Feb 2018 04:42:48 -0800 (PST)
    <a...@n...neostrada.pl>
    <k02z9dhon0c9$.dlg@myjk.org> <5a8d5338$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Ściany zelbet vs porotherm
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 lutego 2018 12:08:42 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:

    > Kilka lat temu, po sąsiedzku z moją działką wybudowano dom, budując
    > wszystko latem lub jesienią. Na jesieni był stan surowy otwarty.
    > Aby zamknąć dom na zimę obito wszystkie otwory szczelnie folią plastikową.

    Co za geniusz na to wpadł? Jeżeli już się chce zabezpieczyć to zabija się
    otwory dechami, zostawiając między kolejnymi kilka mm luzu na wietrzenie...

    > Byłem wraz z właścicielem przy otwarciu domu wiosną.
    > Wszystkie ściany miały czarne zacieki na całej wysokości.
    > Więźba dachowa, jesienią, świeża i jasna teraz cała była pokryta czarną
    > pleśnią.
    > Dla mnie dom był do wyburzenia, facet jakoś próbował zlikwidować tego grzyba
    > i dom ukończył.

    Bez przesady. To był tylko powierzchniowy grzyb. Wysuszyć wszystko dokładnie
    i przepryskać czymś grzybo-bójczym (ja bym zlał wszystko opryskiwaczem
    ogrodowym i octem w rozcieńczeniu 50:50 z wodą), wysuszyć ponownie i problem
    na wieki - z głowy. Opowieści, że jak jest grzyb to już pozostanie na wieki
    i nigdy się go nie usunie to legendy :-) Wystarczy usunąć źródło (zwykle
    zawilgocenie) i grzyb sam zdechnie.

    Standardowy efekt braku wentylacji.
    pozdr.

    --