  • 51. Data: 2023-04-24 21:23:32
    Temat: Re: Się porobiło, będzie wkurw zimą.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.04.2023 o 18:54, M M pisze:

    > Nie każdy może mieć własną w domu. Bardziej mam na myśli rozproszone kopanie w
    domach wspomagające autokonsumpcję z PV - włączane latem kiedy trzeba trochę obniżyć
    napięcie by falownik się nie wyłączał, oraz zimą kiedy pompa ciepła nie wyrabia przy
    dużych mrozach. Ot po prostu zamiana prądu na inne formy energii (ciepło +
    pieniądz), sprawność zamiany na pieniądz może i bez rewelacji, ale może też być
    konkurencyjna przy nowych zasadach, gdy cena godzinowa sprzedaży do sieci będzie za
    niska.

    Heh, jak pomyślisz to wychodzi że w święta i megasłoneczno/wiatrowe dni
    się tak dzieje i to tylko przez 4 godziny. Głównie a przede wszystkim z
    powodu PV, czyli one "winne". Takich dni może być kilka w roku ale jeśli
    dojdzie tych PV to jak najbardziej jestem za tym, aby postawić zbiorniki
    z grzałką i grzać... wodę czy inny glikol. Najpewniej od tego się
    zacznie bo to najtańsza forma "oszczędzania" i wykorzystania energii.

    Zapewne tańsze od koparki w rozumieniu: bezobsługowe i pożyteczne.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 52. Data: 2023-04-25 00:02:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Logiczne, bo zamiast wyłączyć cały zespół to się będzie ograniczało do
    > rozproszonego. Wygra ten, co ma bardziej panele od wschodu :D...bo
    > następny się zwyczajnie nie włączy. Czyli jednak prosument dostanie po
    > dupie...chyba że sobie jakiś bufor ulepi albo przepompownię postawi :D

    Tak sobie myślę i muszę policzyć ile by taka własna przepompownia DIY
    wyniosła. Może ten kierunek? Mam na działce obecnie aku 150Ah z demobilu
    po BTS/GSM i karmię go dwoma PV 100W i 300W + wiatrak. Poprzednio miałem
    aku samochodowe, które zmusiły mnie do wiatraka i drugiego panelu.

    To co się teraz odpierdala z tym akumulatorem to SZOK. Nigdy wincyj
    samochodówki! Ten aku potrafi trzymać bez ładowania 2 tygodnie a
    poprzednie 300Ah samochodówki zdychały po 3 dniach i po roku były
    złomem. Aku ma 10 lat a tamte były nowe...ale. Mam teraz nadmiary
    energii, bo ten się "nierozładowuje" samoczynnie jak poprzednie i w
    dzień ok 10:00 już jest full, nawet przy bylejakim słońcu. Panele mogą
    spokojnie robić 300W ale robią tylko 50W bo tyle potrzebuję w dzień na
    zasilanie kamer, routera, pompki w oczku wodnym + doładowanie po nocy.
    (mam pełne logi amperażu/napięcia/statystyk PV... itd. Przy bardzo
    bylejakim słońcu, jednak robią dokładnie tyle co mogą (sterowniki MPPT)
    czyli zysku wtedy nie ma.

    W nocy spada to do 10W (inna pompka 3W i router+mikrokontrolery bo
    kamery się wyłączają, czekając na impuls z czujki ruchu)...mogło by to
    wszystko chodzić jednak 24h gdybym dowalił 3 mauzery, czyli 3tys litrów
    na wysokości 5m i z nadmiaru w dzień, pompowałbym wodę z własnej studni
    a w nocy upuszczał, podlewając działkę z wykorzystaniem małej turbiny.

    Pompa 100W daje radę na wysokość 8m i nie jest droga, jedynie opracować
    wydajną turbinę i wyliczyć czas opróżniania zbiorników. Muszę w wolnym
    czasie przeliczyć. Potem wystarczy to powielić x 10kW i mamy buforek :]
    dla instalacji "Kowalskiego". Ok, zimą nie działa ale jest alternatywa i
    doświadczenie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 53. Data: 2023-04-25 00:40:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 00:02:57 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > czasie przeliczyć. Potem wystarczy to powielić x 10kW i mamy buforek :]
    > dla instalacji "Kowalskiego". Ok, zimą nie działa ale jest alternatywa i
    Postaraj się o mieszkanie socjalne. Więcej zarobisz na wożeniu ludzi rikszą. Nie
    będziesz musiał dojeżdżać z działki do miasteczka. Woda w kranie, prąd w gniazdku jak
    zapłacisz albo ukradniesz. Raczej ukradniesz. W zimę bez ogrzewania będziesz miał z
    12 stopni. Tylko nie staraj się o mieszkanie tam gdzie rower ukradles.

  • 54. Data: 2023-04-25 00:53:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Postaraj się o mieszkanie socjalne. Więcej zarobisz na wożeniu ludzi rikszą.

    Nachuj mi socjalne jak mieszkam w pałacu i wożą mnie nie rikszą a noszą
    na rękach lub w lektyce?

    > Nie będziesz musiał dojeżdżać z działki do miasteczka.

    Będę musiał, bo tam hoduję warzywa i owoce. Debilu :)

    > Woda w kranie, prąd w gniazdku jak zapłacisz albo ukradniesz.

    Wodę ma własną, nawet w pałacu. Stać mnie na prąd w gniazdku i nie muszę
    kraść po niskiej cenie, żeby gotować wodę na herbatę w czajniku 0,25L z
    akumulatora :D Mam w pałacu GAZ. Nawet na działce warzywnej mam gaz.
    Musiałbym ciężko upaść na łeb, żeby wodę gotować "prądem" :D:D:D

    > Raczej ukradniesz.

    Każdy sądzi po sobie, złodzieju, złodzi (przypadek? Nie sądzę):D

    > W zimę bez ogrzewania będziesz miał z 12 stopni.

    Ale ja mam ogrzewanie :] Podłogowe nawet :D

    > Tylko nie staraj się o mieszkanie tam gdzie rower ukradles.

    Znów masz jakieś projekcje. Skoro ty kradniesz rowery to nie znaczy że
    inni też kradną :) Wiem że ukradłeś hulajnogę, do której kradniesz prąd.
    Znamienne :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 55. Data: 2023-04-25 10:46:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 00:53:57 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > Znów masz jakieś projekcje. Skoro ty kradniesz rowery to nie znaczy że
    > inni też kradną :) Wiem że ukradłeś hulajnogę, do której kradniesz prąd.
    Znaczy się kartofle i brukiew uprawiasz. Owoce jesz jak na targu po zamknięciu
    popsute co nie sprzedali znajdziesz. Świeże powietrze masz w pałacu bo kozy sucha
    trawę z pomiędzy zbutwiałych desek wyskubaly. Klepisko grzejesz ciepłem ziemi,
    faktycznie masz podłogówkę. To że znalazłeś na złomie gniazdko i przybiles gwoździem
    do ściany nie znaczy od razu że w nim prąd jest. Na działce warzywnej masz gaz jak
    sąsiadowi fasolę ukradniesz i się nażresz. Itd, itd.

  • 56. Data: 2023-04-25 15:48:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    do ściany nie znaczy od razu że w nim prąd jest. Na działce warzywnej masz gaz jak
    sąsiadowi fasolę ukradniesz i się nażresz. Itd, itd.

    To z autopsji napisałeś? :D Musisz mieć doświadczenie jednak :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 57. Data: 2023-04-25 16:18:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 15:49:16 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    sąsiadowi fasolę ukradniesz i się nażresz. Itd, itd.
    > To z autopsji napisałeś? :D Musisz mieć doświadczenie jednak :D
    Zebrałem i odbarwilem kilka twoich internetowych opowieści.

  • 58. Data: 2023-04-25 18:27:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Zebrałem i odbarwilem kilka twoich internetowych opowieści.

    Zieeew. Nie jesteś lepszy od TVPiS :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 59. Data: 2023-04-26 06:06:44
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2023-04-24 o 17:18, M M pisze:
    > Czy sposobem na zagospodarowanie chwilowego nadmiaru energii nie mogłoby być
    kopanie kryptowalut?

    Albo po stodołach powłączać elektrolizery i produkować wodór?
    --
    A S

  • 60. Data: 2023-04-26 17:50:09
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 26 kwietnia 2023 o 06:06:47 UTC+2 A S napisał(a):
    > Albo po stodołach powłączać elektrolizery i produkować wodór?
    Są pewne problemy natury praktycznej, jak ten wodór przechowywać... i fajnie jakby
    stodoła nie wyleciała w powietrze :)
    Może kiedyś ktoś wymyśli jak z tego wodoru i odpadowego CO2 robić jakieś paliwo
    płynne (lub gazowe dające się skroplić).
    Ale wtedy pewnie ktoś inny to zdelegalizuje/opodatkuje :(