  • Data: 2015-06-11 14:34:52
    Temat: Re: Skad abstrakcyjne ceny
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Niby masz rację, ale z drugiej strony nawet pomimo poleconej ekipy,
    > miałbym duże obiekcje przed rozliczaniem godzinowym. Zdecydowanie
    > preferuję stawkę za wykonaną robotę.

    Ja jako klient zwykle też :-) Ale ja zlecam prace które da się określić co
    do zakresu i jakości.

    Ale jak określić choćby prostą przeprowadzkę? O ile zniesienie, transport i
    wniesienie jesteś w stanie oszacować dość dokładnie o tyle już wszelkie
    sprawy około-przeprowadzkowe już nie. Dla przykładu ostatnia przeprowadzka
    znajomego z wiosny tego roku z wynajmowanego mieszkania do własnego:

    Miało być zniesienie, transport i wniesienie w nowym mieszkaniu, a w
    praktyce wyszło:

    W starym mieszkaniu:

    - Zniesienie mebli
    - Demontaż jednej lampy która miała też jechać, a właściciel zapomniał
    - Przyniesienie innej ze strychu i powieszenie zamiast tamtej
    - Przyniesienie kilku mebli ze strychu i z piwnicy na miejsce tych które
    pojechały tak by mieszkanie było w takim stanie jak gdy je właściciel
    wynajął
    - Odkurzenie/przetarcie tych mebli i ich ustawienie

    A w nowym mieszkaniu:

    - Wniesienie
    - Roznoszenie pudeł po pokojach i przestawianie ich z miejsca na miejsce w
    rytm tego co akurat sobie właściciel przypomni że miało gdzieś stać
    - Ustawienie mebli
    - Podłączenie i sprawdzenie elektroniki

    I jak to wszystko wyceniać?

    Pozdrawiam