    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sklepienie łukowe w piwnicy
    Date: Wed, 27 Sep 2017 22:38:53 +0200

    > Więc pomyślałem sobie, po co tak kombinować?
    > Dlaczego nie zrobić całej piwniczki w postaci łuku, będącego połową koła?
    krzywa łańcuchowa, nie koło.
    > Wszystkie komplikacje odpadają, robimy tylko szablon i jedziemy z
    > układaniem
    > bloczków:)
    > Czy ktoś widzi jakieś komplikacje i przeciwwskazania w takiej konstrukcji?
    >
    > Może znajdzie się jakiś inżynier na forum i obliczy maksymalne obciążenie
    > dla takiego łuku z betonowego bloczka B20 grubości 24cm ? Bo chciał bym się
    > zorientować jak głęboko będzie można zagłębić taką piwniczkę pod
    > powierzchnię gruntu.

    jest taki filmik na necie, gdzie bloczkami, obudowują specjalnie
    przystosowaną ciężarówkę. idzie sprawnie, łatwo, ale bloczki nie są
    prostopadłościanami. takie "wycinki z tortu". To może być problem.
    jakbyś sam wyprodukował takie bloczki - spoko. ale bez tego? dużo
    zaprawą byś musiał nadrabiać

    ToMasz