    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Smieci u mnie
    Date: Fri, 1 Mar 2013 13:02:44 +0100

    news:kgq4hf$gbh$1@node2.news.atman.pl...

    > Ale po co narzekać? Czy jak sobie rano ponarzekasz ze trzeba odśnieżać
    > auto to później czujesz się lepiej albo ten śnieg sam znika?

    Znaczy co? Mam sie zrobic kretynem wykonujacym polecenia bez wlasnego
    zdania? Po to w trudach konczylem studia, dojezdzajac 100km, zeby mnie teraz
    jakies glaby intelektu pozbawialy? Na snieg nie mam wplywu, a na to jak mi
    sie zyje jednak chcial bym miec. Nie jestem poki co niczyja wlasnoscia i tez
    nie czuje potrzeby nia byc.

    > W kwestii wolnego rynku _nic_ się nie zmienia. Nadal będzie konkurencja bo
    > firmy rozliczają się ze śmieci na podstawie indywidualnych umów z
    > wybranymi przedsiębiorstwami. Dlatego dalej na rynku będzie wiele firm
    > odbierających odpady, a nie tylko ta jedna która wygra przetarg na zbiórkę
    > odpadów od mieszkańców.

    W kontekscie rachunkow za prad nie podzielam Twojego optymizmu.
    Wybor wysypiska czy czego tam pozostaje w gestji przedsiebiorstwa z ktorym
    gmina ma podpisana umowe, a liczba tych jak latwo sie domyslic bedzie
    ograniczona do jednej hehe. Po drodze moze stac sie wszystko. Poczawszy od
    lokalnego monopsonu, skonczywszy na ukladach, czego przykladem moga byc
    ekrany dziwiekochlonne w szczerym polu. Ja im po prostu nie wierze i tyle.

    > Jedyną różnicą jest powszechność nowego systemu, czyli nie będzie tak, że
    > jak na ulicy były trzy domu i każdy ma umowę z innym odbiorcą to
    > przyjeżdżały trzy różne śmieciarki. Nie trzeba być geniuszem by wpaść na
    > to, że odbieranie śmieci od wszystkich mieszkańców przez to samo
    > przedsiębiorstwo spowoduje, że sumarycznie potrzeba mniej, śmieciarek
    > które przejadą mniej kilometrów.

    I w ten sposob chcesz chyba obronic unijna teorie o emisji CO2, bo raczej
    nic wiecej.
    Kogo to obchodzi, ze trzem firmom oplacalo sie odbierac smieci z trzech
    chalup? Zeby bylo ciekawiej te mniej smieciarek bedzie drozsze od wiecej.
    Jak to wytlumaczysz?

    Pozdro.. TK