  • 1. Data: 2013-03-28 13:43:26
    Temat: Śmieci u nas znam szczegóły
    Od: Kris <k...@g...com>

    Dzisiaj odwiedziłem UM złożyć oświadczenie odnośnie ilości mieszkańców i podpytałem
    co i jak
    Ilośc mieszkańców wg oświadczenia. Jeśli oświadczona ilość będzie mniejsza od ilości
    osób zameldowanych w danej nieruchomości trzeba pisać dodatkowe oświadczenie co i
    jak. Formalność prosta- moja zona zameldowana u teściów/ tesciowa napisała krótkie
    oświadczenie że córka zameldowana u nich ale mieszka z mężem. Wystarczyło
    Cena- segregowane 8,5zł/osobe, niesegregowane 15zł/osobę
    Odbiór- dwa razy w miesiącu
    Worki na śmieci segregowane dostarczane nieodpłatnie- zółte(plastik, papier, metal i
    opakowania wielomateriałowe, zielone(szkło), brązowe(odpady zielone)
    Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe odbiór dwa
    razy do roku. Pozostałe odpady do pojemników szaarych(dotychczas używanych
    pojemników)- odbiór 2 razy w tygodniu
    Czyli na mojej posesji niewiele się zmieni: bedzie jeden pojemnik i dwa worki- do tej
    pory miałem tak samo-pojemnik szary i worek na plastyk+ worek na szkło. Odpady
    zielone sam przerabiam na humus.
    Dadatkowo zawsze można odpady przekazać poza terminami odbioru do Selektywnej Zbiórki
    Odpadów Komunalnych zorganizowanej przez Gminę(już organizuja jak widziałem)
    Żadnych szczegółowych wytycznych odnośnie mycia plastyków zdejmowania nakrętek itp
    nie planuja.
    Póki co więc nie jest najgorzej- koszt dla mojej rodziny to 25,5zł.
    Da się żyć.
    Do tej pory płaciłem mniej ale sam musiałem wynosić worki ze szkłem i plastykami.
    Co prawda problemu nie było większego bo pojemników darmowych wszedzie pełno stało.

  • 2. Data: 2013-03-28 14:58:21
    Temat: Re: Śmieci u nas znam szczegóły
    Od: majer <a...@n...ma>

    W dniu 28.03.2013 13:43, Kris pisze:
> [...]
    > Co prawda problemu nie było większego bo pojemników darmowych wszedzie pełno stało.

    A u mnie prezydent sie postawil:
    http://tiny.pl/h87j1

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-03-28 15:28:11
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    A u mnie narazie pozostało na 10zł za segregowane i 13 niesegregowane.
    Za mała rozpiętośc cenowa aby mi się oplacało segregować.
    No i nadal nie wiem czy to netto czy brutto.

    Marek

  • 4. Data: 2013-03-28 15:40:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Mar 2013 15:28:11 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > A u mnie narazie pozostało na 10zł za segregowane i 13 niesegregowane.
    > Za mała rozpiętośc cenowa aby mi się oplacało segregować. No i nadal nie
    > wiem czy to netto czy brutto.

    a od kiedy od podatku jest VAT?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-03-28 17:35:16
    Od: Marcin W <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-28 15:40, masti pisze:

    > a od kiedy od podatku jest VAT?

    Od dawna - np podatek drogowy w paliwie...

  • 6. Data: 2013-03-28 17:48:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Mar 2013 17:35:16 +0100 osobnik zwany Marcin W
    napisał:

    > Od dawna - np podatek drogowy w paliwie...

    a jaki VAT jest na podatek od nieruchomości? A na PIT?

  • 7. Data: 2013-03-28 18:22:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-28 13:43, Kris pisze:
> [...]
    krótkie oświadczenie że córka zameldowana u nich ale mieszka z mężem. Wystarczyło
    > Cena- segregowane 8,5zł/osobe, niesegregowane 15zł/osobę

    Gdynia planuje wprowadzić cenę proporcjonalną do powierzchni mieszkania.

    Bzdura totalna. 3 osoby w mieszkaniu 45 m2 mniej śmiecą od 3 osób na 100
    metrach?

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-03-29 12:20:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Mar, 13:43, Kris <k...@g...com> wrote:
    A u mnie są cyrki.
    Straszne oburzenie jest jak sie deklaruje ze mieszka mniej niz
    zameldowane.
    Ludzie stoja w kolejkach i awanturuja sie na gminie o to ze rodzinka
    zameldowana ale mieszka za granicą i takie tam.
    A cena jest 18zl za segregowane smieci na miesiąc od osoby.

    Więc obstawiam że będzie ciekawie.
    Jest szansa że szacowana ilośc mieszkańców Polski znowu spadnie i
    będzie bliższa prawdziwej (na moje oko jakieś 33mln).

    I jak chyżemu rójowi ilośc owieczek spadnie za bardzo to nagle
    staniemy się mniejszym krajem i podział kasy i głosów stanie jeszcze
    bardziej nieprzychylny.
    Tak to smieci mogą zaburzyć głosowanie u europejskiego korytka...

    Sorki za offtop ale bylem w poniedzialek wymeldowac zagraniczna dusze
    z mojej włości i się w gminie nasłuchałem jak w kolejce stałem.
    Moze u mnie to jakas wyjatkowa sytuacja (gorny slask) ale moze byc tak
    ze te 100-200zl rocznie ruszy tych zagraniczniakow do wymeldowań...

  • 9. Data: 2013-03-29 15:10:55
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "ptoki" <s...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > Moze u mnie to jakas wyjatkowa sytuacja (gorny slask) ale moze byc tak
    > ze te 100-200zl rocznie ruszy tych zagraniczniakow do wymeldowań...

    Płaci się za osoby zamieszkujące... a nie za zameldowane.
    Więc nie sądze, aby wiele się zmieniło.

    A fakt, że ta ustawa i jej wdrożenie może w końcu przyspieszy pracę
    nad zniesieniem tego tworu zwanego "zameldowaniem" - bo dopóki będzie
    dualizm "zamieszkiwanie" i "zameldowanie" - to będzie wciąż wiele
    dziwnych historii.

  • 10. Data: 2013-03-29 18:03:06
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    ps.com...
    Żadnych szczegółowych wytycznych odnośnie mycia plastyków zdejmowania
    nakrętek itp nie planuja.

    Nakrętki powinieneś dobrowolnie ściągać i dać tu http://www.zakretki.info/.
    Wojtek

    --