  • 1. Data: 2013-03-26 12:38:43
    Temat: Wybor narzedzia do ciecia listew z mdf
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    Czeka mnie olistwowanie mieszkania. Listwy z mdf, wysokosc 10 cm. Szukam
    jakiegos sprzetu do ciecia ich pod katem 45 stopni, zeby ladnie polapac nimi
    wszelkie narozniki. Chyba kupie jakis narzedzie a po wykonaniu zadania pchne
    go na Allegro... Super by bylo, gdyby ustrojstwo potrafilo takze przeciac
    pod katem 45 stopni (po grubosci, jak listwy) kilkanascie plyt mdf szerokich
    na 30 cm, ale zdaje sobie sprawe, ze moze to byc niemozliwe do wykonania na
    domowym sprzecie. Rozwazam nastepujace typy narzedzi:

    reczna pila ukosowa
    http://tiny.pl/h8tlj
    http://tiny.pl/h8tlp

    mala pila stolowa
    http://tiny.pl/h8tll
    ponoc ma jakis dodatek do ciecia pod katem

    jakas taka ukosnica
    http://tiny.pl/h8tl4

    moge tez pozyczyc pile takiego rodzaju http://tiny.pl/h8tln - czy istnieja
    jakies patenty co ciecia pod katem za pomoca tego sprzetu

    Co najlepiiej wybrac do tej roboty?

    Za wszelkie sugestie z gory dzieki!

  • 2. Data: 2013-03-26 13:06:40
    Temat: Re: Wybor narzedzia do ciecia listew z mdf
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2013 12:38:43 UTC+1 użytkownik mk napisał:
    > Czeka mnie olistwowanie mieszkania. Listwy z mdf, wysokosc 10 cm. Szukam

    > Co najlepiiej wybrac do tej roboty?

    Ja za ~50zł kupiłem w markecie ręczną ukosową (jakoś nie mogłem dopatrzeć się różnic
    pomiędzy Stanleyem za 150+). Kupiłem po sprawdzeniu na pożyczonej że, elektryczna
    wymaga sporo wprawy aby ciąć dokładnie tam gdzie się chce.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2013-03-26 13:10:23
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > się różnic pomiędzy Stanleyem za 150+). Kupiłem po sprawdzeniu na
    > pożyczonej że, elektryczna wymaga sporo wprawy aby ciąć dokładnie tam

    I nie postrzepiles okleiny ta reczna? Tego sie najbardziej obawiam...

  • 4. Data: 2013-03-26 13:13:52
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2013 13:10:23 UTC+1 użytkownik mk napisał:
    > U?ytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    ps.com...

    > I nie postrzepiles okleiny ta reczna? Tego sie najbardziej obawiam...

    Drobne ząbki nie strzępią.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2013-03-26 14:01:34
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 26.03.2013 12:38, mk pisze:
> [...]
    >
    > moge tez pozyczyc pile takiego rodzaju http://tiny.pl/h8tln - czy istnieja
    > jakies patenty co ciecia pod katem za pomoca tego sprzetu

    Przerabiałem sprawę na wszystkich pokazanych przez ciebie piłach. I z
    tego wszystkiego polecam ci te ręczne ukośnice i tylko te z dobrymi
    ściskami. Ręczna niestety schodzi sporo czasu ale jak wszystko dobrze
    umocujesz to będzie ok.

    Pilarka ręczna i tylko z prowadnicą nadaje się do w miarę mniej
    precyzyjnych prac i to prędzej przetniesz coś większego gabarytowo,
    chyba, że zrobisz sobie jakiś stół - generalnie do tego nie polecam.

    Stołowa to najgorsze rozwiązanie - chyba, że jesteś w niej bardzo dobrze
    wprawiony. u mnie stolarz robiąc schody używał tylko stołowej - a miał
    wypasioną ukośnicę, bo na tej stołowej mógł poprowadzić jak chciał, a
    nie jak piła idzie. Ja próbowałem i porażka.

    Ukośnica stołowa - bardzo dobre narzędzie ale tu też albo wybierzesz
    taką z dobrymi ściskami, albo zaopatrzysz się w nie osobno. No i
    oczywiście wszystko musi być dobrze umocowane.

    Najwięcej używałem ukośnicy elektrycznej głównie ramy do obrazów na niej
    ciąłem - ale te wymagają większej precyzji, a im grubsza rama tym gorzej
    nawet mały paproch na prowadnicy powodował, że na łączeniu miałem szparę
    nawet i do 0,5 mm co dyskwalifikowało taką ramę.

    MDFa - będziesz malował, możesz szpachlować?
    Jeżeli tak to nie musisz być idealny bo nawet 1 mm nierówność zamaskujesz.

    Co do strzępienia - piła musi być ostra to nie będzie strzępić, a lepiej
    okleinę naciąć delikatnie np. piłką do metalu. Tylko jak to zrobić! Ja
    po naostrzeniu piły (ukośnica elektryczna) zrobiłem około 40 cięć i znów
    zaczęła mi strzępić - ale może to też była wina samej ramy i okleiny.

    I jeszcze jedno nie licz na to, że będziesz ciął te listwy pod kątem 45
    stopni, wątpię byś miał tak idealnie zrobione narożniki.

    Możesz też poszukać w twojej okolicy sklepu z płytami lub dobrego
    stolarza, może robią takie usługi na dobrej pile, która najpierw nacina
    okleinę, a potem przecina całość. Najczęściej liczą kilka zł od metra
    więc nie będzie cię to kosztować zbyt wiele ale jest problem bo takie
    rzeczy lepiej robić na bieżąco bo tu milimetr nierówności, tam ściana
    lekko krzywa...

    Powodzenia
    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 6. Data: 2013-03-26 14:17:49
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkiego polecam ci te ręczne ukośnice i tylko te z dobrymi ściskami.
    > Ręczna niestety schodzi sporo czasu ale jak wszystko dobrze umocujesz to

    Rozumiem. Co sadzisz o tej:
    http://allegro.pl/pila-przyrznia-do-pilowania-katowe
    go-nowa-i3118268983.html
    Jak nie, to
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&order=dd&s
    tring=przyr%C5%BCnia :)

> [...]
    > nawet mały paproch na prowadnicy powodował, że na łączeniu miałem szparę
    > nawet i do 0,5 mm co dyskwalifikowało taką ramę.

    Dzieki wielkie za pracyzyjne opisy. Juz chyba wiem, ze to nie dla mnie :)

    > MDFa - będziesz malował, możesz szpachlować?
    > Jeżeli tak to nie musisz być idealny bo nawet 1 mm nierówność zamaskujesz.

    Kupilem te MDFy juz malowane, wiec wolalbym ograniczyc straty....

> [...]
    >
    > I jeszcze jedno nie licz na to, że będziesz ciął te listwy pod kątem 45
    > stopni, wątpię byś miał tak idealnie zrobione narożniki.

    Ja tez watpie :) Pewnie bedzie zabawa z korekcja katow itd.

> [...]
    > nie będzie cię to kosztować zbyt wiele ale jest problem bo takie rzeczy
    > lepiej robić na bieżąco bo tu milimetr nierówności, tam ściana lekko

    Dokladnie, trzeba na biezaco i dlatego chce to zrobic to we wlasnym
    zakresie.

    Dzieki i pozdrawiam!

  • 7. Data: 2013-03-26 15:40:54
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 26.03.2013 14:17, mk pisze:
    > U?ytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

> [...]

    Nie poradzę ci konkretnego modelu - ja używałem elektrycznej ukośnicy
    stołowej firmy MAKITA. Ręczne musisz sprawdzić sam - jakie wykonanie,
    luzy, mocowanie.

    Przy cięciu ważne jest dobre mocowanie materiału - czyli im więcej
    ścisków tym lepiej. No i oczywiście precyzja samej piły, która też nie
    może być za miękka, a prowadnica musi być bez luzów.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 8. Data: 2013-03-26 17:22:05
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-03-26 14:17, mk pisze:
    > Rozumiem. Co sadzisz o tej:
    > http://allegro.pl/pila-przyrznia-do-pilowania-katowe
    go-nowa-i3118268983.html
    Tą miałem kiedyś, przynajmniej z wyglądu taka sama.
    Duże luzy, niesolidne mocowanie materiału.
    W wyniku czego cięcia nie są dokładne.

  • 9. Data: 2019-11-06 13:41:21
    Od: t...@g...com

> [...]
    > http://tiny.pl/h8tlj
    > http://tiny.pl/h8tlp
    > Jeśli szukacie poradnika to wszystko macie opisane tutaj:
    https://listwyprzypodlogowe.com/montaz-listew-mdf/cz
    ym-ciac/