  • 1. Data: 2013-03-25 10:47:06
    Temat: Zapowietrzanie kaloryfera - ostatnie piętro (IVp)
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    W trakcie remontu łazienki zamontowałem kaloryfer drabinkę, jest tak jak stary
    zasilany od góry. Niestety notorycznie się zapowietrza. Po spuszczeniu powietrza 2
    dni jest ok po czym zaczyna hałasować. Wewnątrz woda sączy się z zaworu i chlupie.
    Mam wrażenie, że woda jest dławiona na zaworze a odpływa swobodnie i ta różnica
    powoduje powstanie poduszki powietrznej. Tylko nie mogę sobie wytłumaczyć dlaczego
    przez 2~3 dni potrafi być ok a potem nagle kaloryfer do połowy się opróżnia. Dodam
    jeszcze, że w pionach są indywidualne automatyczne odpowietrzniki.

    PC

  • 2. Data: 2013-03-25 15:17:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PC wrote:
> [...]
    > dlaczego przez 2~3 dni potrafi być ok a potem nagle kaloryfer do
    > połowy się opróżnia. Dodam jeszcze, że w pionach są indywidualne

    górna rura od grzejnika idzie do góry w kierunku pionu? znaczy jest wyżej od
    grzejnika?

  • 3. Data: 2013-03-25 19:47:22
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    >górna rura od grzejnika idzie do góry w kierunku pionu? znaczy jest wyżej
    >od
    >grzejnika?

    Tak. A na jej końcu, 15cm wyżej, jest automatyczny odpowietrznik .

    PC

  • 4. Data: 2013-03-25 22:38:30
    Od: _chab_ <w...@w...pl>

    Jak masz stary odpowietrznik to najczęściej nie spełnia już swojej funkcji.
    Mam podobnie, po prostu odpowietrznik nie działa jak trzeba albo działa
    jak chce.

  • 5. Data: 2013-03-26 11:52:22
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Zdławiłem kaloryfer na odpływie i przestał hałasować.

    PC

  • 6. Data: 2013-03-27 00:31:42
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zdławiłem kaloryfer na odpływie i przestał hałasować.
    >
    > PC

    jak na odpływie to i przestanie grzać. Zamontuj na grzejniku odpowietrznik
    automatyczny calefi mini - wygląda jak taki normalny ale to automat.
    Bedziesz miał spokój na zawsze.

  • 7. Data: 2013-03-27 09:09:33
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    >jak na odpływie to i przestanie grzać. Zamontuj na grzejniku odpowietrznik
    >automatyczny calefi mini - wygląda jak taki normalny ale to automat.
    >Bedziesz miał spokój na zawsze.

    Niestety to niewiele da. Grzejnik to drabinka i jak odpowietrzę istniejącym
    odpowietrznikiem to po stronie zasilania pozostaje bąbel powietrza wysokości
    4cm (od najwyższego szczebla do zaworu). Po takim odpowietrzeniu nadal
    chlupie.
    Co do niegrzania to zaworek na odpływie reguluje się imbusem z bardzo
    drobnym gwintem i bez problemu zrobiłem odpływ ciut mniejszy niż dopływ i
    grzejnik od wczoraj nie chlupie i jest gorący :) Zobaczę za kilka dni ale
    jestem optymistą.

    PC

  • 8. Data: 2013-03-28 13:03:47
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PC wrote:

> [...]
    > drobnym gwintem i bez problemu zrobiłem odpływ ciut mniejszy niż
    > dopływ i grzejnik od wczoraj nie chlupie i jest gorący :) Zobaczę za

    w takim układzie to chyba najlepsze co mogłeś zrobić
    jak wstawisz odpowietrznik na grzejniku to możliwe że zwiększony
    przepływ wciśnie powietrze z tego kawałka rurki i się odpowietrzy już
    na grzejniku
    docelowo powinieneś mieć 2 odpowietrzniki automatyczne - na grzejniku
    i na rurce zasilającej w miejscu gdzie przechodzi ona w odcinek
    pionowy
    w ostateczności pozostanie ci doregulować dławienie na odpływie

    jeffrey