  • 1. Data: 2013-03-26 07:04:22
    Temat: Piwnica na poziomie gruntu?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Nie mam piwnicy w domu. A chciałbym mieć.
    Wymysliłem sobie że z jednego pomieszczenia w domu zrobie sobie piwnice.
    Wiadomo najważniejsza jest izolacja izolacja izolacja.
    Mam pytanie czy ktoś to przerabiał i jest zadowolony albo i nie ?
    Sens chyba ma (lepiej mieć niż nie mieć) ale .....?

  • 2. Data: 2013-03-26 08:45:59
    Temat: Re: Piwnica na poziomie gruntu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2013 07:04:22 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Nie mam piwnicy w domu. A chciałbym mieć.

    > Wymysliłem sobie że z jednego pomieszczenia w domu zrobie sobie piwnice.
    Co tam planujesz przewchowywać?

    > Wiadomo najważniejsza jest izolacja izolacja izolacja.

    Izolacja od czego/przed czym?

  • 3. Data: 2013-03-26 09:19:42
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał:
    Czesc ;-)
    >Nie mam piwnicy w domu. A chciałbym mieć.

    Napisz ze zartujesz. :-)

    >Wymysliłem sobie że z jednego pomieszczenia w domu zrobie sobie piwnice.

    A jak to chcesz zrobic, pochwal sie, bedziesz kopał, drązył, rył ? :-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2013-03-26 12:35:19
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Co tam planujesz przewchowywać ?

    Drzemy kiełbasy ogórki wino wódke.

    > Izolacja od czego/przed czym?

    Temperaturą i temperaturą i wilgocią.
    (Chciałbym mieć taki klimat jak u dziadków w piwnicy)

    Nie twierdze że musi to mieć 100 m2 ale wielkości małej łazienki.
    Tak tylko żeby wejść i móc się obrócić wokół własnej osi a półki wokoło.

    Naprawde to taki głupi pomysł?
    Wiem zawsze mogę kupić wiekszą lodówkę.
    Ale do tej pory pamietam smak kiełbasy "spod Powały" od dziadka.

  • 5. Data: 2013-03-26 13:21:43
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 26.03.2013 07:04, Bolko pisze:
> [...]
    > Mam pytanie czy ktoś to przerabiał i jest zadowolony albo i nie ?
    > Sens chyba ma (lepiej mieć niż nie mieć) ale .....?

    Zastanawiałem się nad tym samym - ale sobie odpuściłem. Te ziemne
    piwnice miały specyficzny klimat, były też dość dobrze wentylowane.
    Nie jesteś tego w stanie zrobić w pomieszczeniu bo jak wszystko dobrze
    uszczelnisz to będziesz miał chłodnię i problem z wentylacją, a jak
    będzie dobra wentylacja to będzie problem z utrzymaniem niskiej
    temperatury w lecie.
    Proponuję abyś kupił sobie porządną lodówkę z wentylowanymi i
    utrzymującymi stałą wilgotność szufladami, a jeszcze lepiej z osobno
    regulowaną temperaturą, a z pewnością uda ci się przechować ususzyć w
    niej kiełbasę jak właśnie w takiej piwnicy - no może bez specyficznej
    pleśni.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 6. Data: 2013-03-26 13:25:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Drzemy kiełbasy ogórki wino wódke.

    Mogę podrzeć z wami?

    Marek

  • 7. Data: 2013-03-26 17:00:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > uszczelnisz to będziesz miał chłodnię i problem z wentylacją, a jak będzie
    > dobra wentylacja to będzie problem z utrzymaniem niskiej temperatury w

    Dobrze gada polać mu jeszcze :-)

    A skoro już doszliśmy do etapu że wiemy, że coś jest nierealizowalne to
    poszukajmy alternatywy. Nie trzeba daleko szukać a słowo kluczowe to
    ziemianka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-03-26 21:04:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Nie trzeba daleko szuka� a s�owo kluczowe to ziemianka

    Za dużo minusów.
    Teraz mieszkam w bloku i piwnice mam trzy pietra niżej.
    I mam problem jak musze zanieść choinke ...
    Za leniwy jestem...

  • 9. Data: 2013-03-27 00:03:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Za dużo minusów.
    > Teraz mieszkam w bloku i piwnice mam trzy pietra niżej.
    > I mam problem jak musze zanieść choinke ...
    > Za leniwy jestem...

    Do ziemianki jest bliżej niż trzy piętra w dół - no i nie trzeba chodzić po
    schodach.

    Choinkę (rozumiem sztuczną) to się trzyma w graciarni a nie w piwnicy. Jeśli
    chcesz piwnicę jako graciarnię to tak możesz jedno pomieszczenie sobie
    nazwać piwnicą, ale jeśli chodzi Ci o miejsce do trzymania przetworów i
    alkoholu to żadne pomieszczenie na parterze nie zastąpi prawdziwej piwnicy
    lub ziemianki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-03-27 13:30:34
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2013 00:03, Ergie pisze:
> [...]
    > sobie nazwać piwnicą, ale jeśli chodzi Ci o miejsce do trzymania
    > przetworów i alkoholu to żadne pomieszczenie na parterze nie zastąpi

    I mnie nosi cały czas żeby sobie taką właśnie piwniczkę wybudować.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com