  • 1. Data: 2012-03-26 22:03:07
    Temat: Solar 2846kWh
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Cisza jakas, to moze tyle na dzis?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2012-03-26 22:48:28
    Temat: Re: Solar 2846kWh
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:jkqi1u$bts$1@usenet.news.interia.pl...
    > Uszanowanie.
    >
    > Cisza jakas, to moze tyle na dzis?

    hehe, solary sie nie opłacają i tyle :-) Przecież wiadomo :-)

    b.

  • 3. Data: 2012-03-26 23:19:12
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Cisza jakas, to moze tyle na dzis?

    Wyjechałem na weekend w góry opawskie. Jest tam ośrodek, wciąż pachnący komuną,
    posiadający basen i farmę solarów. Zgrubnie licząc, ok. 250szt paneli 1x2m. Woda
    w basenie 30 stopni, przypuszczam że w 100% zasilane energią słońca. Szczęka mi
    opadła...

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2012-03-27 00:14:09
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 23:19:12 +0200, Bartek napisał(a):
> [...]
    > w basenie 30 stopni, przypuszczam że w 100% zasilane energią słońca. Szczęka mi

    FWP Ziemowit w Jarnołtówku.
    Też byłem zaskoczony widokiem :)

  • 5. Data: 2012-03-27 09:16:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-26 22:48, Budyń pisze:

    > hehe, solary sie nie opłacają i tyle :-) Przecież wiadomo :-)

    Wyczuwam sarkazm wskazujący, że prawda jest inna.
    Opowiadaj. Nie jestem w temacie.

  • 6. Data: 2012-03-27 09:55:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-03-2012 o 00:14:09 1cm <j...@g...com> napisał(a):

    > FWP Ziemowit w Jarnołtówku.
    > Też byłem zaskoczony widokiem :)
    To może dodam, basen komunalny na osiedlu Karpackim
    w Bielsku-Białej z farmą kolektorów :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-03-27 10:41:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wyczuwam sarkazm wskazujący, że prawda jest inna.
    > Opowiadaj. Nie jestem w temacie.

    Weź ceny z allegro zeby daleko nie szukac, kalkulator i policz :-) Abo ważne
    nie są solarne zyski tylko stopa zwrotu.
    A ja wielkim zwolennikiem solarów to owszem jestem, tylko zbuduję je sobie
    sam.

    b.

  • 8. Data: 2012-03-27 10:57:15
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > FWP Ziemowit w Jarnołtówku.
    > Też byłem zaskoczony widokiem :)
    To może dodam, basen komunalny na osiedlu Karpackim
    w Bielsku-Białej z farmą kolektorów :)
    ************

    ogrzewanie basenu solarami jest wydajniejsze niż próba ogrzewania CWU i/lub
    CO
    wynika to z prostego rachunku różnicy temperatur

    woda w basenie 30 stopni to "sauna"
    a w kaloryferze albo w kranie, to ... porażka

  • 9. Data: 2012-03-27 12:15:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynika to z prostego rachunku różnicy temperatur
    >
    > woda w basenie 30 stopni to "sauna"
    > a w kaloryferze albo w kranie, to ... porażka

    Nikt normalny solarami nie grzeje kaloryferów, lecz jeśli już to ogrzewanie
    podłogowe, a tu wystarczy 25-30stC.

    Marek

  • 10. Data: 2012-03-27 13:03:50
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie są solarne zyski tylko stopa zwrotu.
    > A ja wielkim zwolennikiem solarów to owszem jestem, tylko zbuduję je sobie

    Nie warto. Na Allegro widziałem sztuki nówki nie śmigane z gwarancją po
    niecały tysiąc za 2m2. Jak bym mógł zainstalować to już bym takiego miał.