  • 1. Data: 2012-03-26 07:47:18
    Temat: Mikroelektrownia wiatrowa.
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    Dzien dobry,

    Jezdze ostatnio po Litwie i widze przy drodze kilkumetrowe
    maszciki ze smiglelkiem i panelem solarnym. Sluzy to do
    zasilania swiatel drogowych.

    Chodzi mi o takie wiatraczki. Czy ktos widzial cos takiego w handlu?
    Ma na oko max. 1 m srednicy i moc pewnie jakies 100 W.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 2. Data: 2012-03-26 10:27:19
    Temat: Re: Mikroelektrownia wiatrowa.
    Od: anhin <a...@g...pl>

    np. http://www.ekosklep.ekologika.com.pl/product_info.ph
    p/products_id/195
    albo
    http://www.bakista.pl/Technika/Elektronika+O+wietlen
    ie/Generatory+przeno+ne/Wiatrowe/Elektrownie+wiatrow
    e+Rutland.html

    wiatraczki Rutland są dość drogie ale bardzo trwałe (przeznaczone w
    zasadzie na jachty oceaniczne). Myślę że są też sporo tańsze firmy.

  • 3. Data: 2012-03-26 12:15:23
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    anhin <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > wiatraczki Rutland są dość drogie ale bardzo trwałe (przeznaczone w
    > zasadzie na jachty oceaniczne). Myślę że są też sporo tańsze firmy.
    W zestawach do samodzielnego montażu można kupić. Prądnicę na przykład na
    każdym złomie samochodowym. Wentylator chłodnicy tam się nazywa. Ceny od 15
    złotych wzwyż. Rurka na maszt na składzie ze stalą itd.

  • 4. Data: 2012-03-26 12:33:13
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-03-26 12:15, kogutek pisze:

    > W zestawach do samodzielnego montażu można kupić. Prądnicę na przykład na
    > każdym złomie samochodowym. Wentylator chłodnicy tam się nazywa. Ceny od 15
    > złotych wzwyż. Rurka na maszt na składzie ze stalą itd.

    Mozesz pokazac taki zestaw? Interesuje mnie powiedzmy 100W / 12V.

    Mieszanie w to czesci samochodowych jest bez sensu. Nie te obroty,
    nie ta waga, nie ta starannosc wykonania.

    Technika jachtowa anhina to jest to. Ale skad oni biora ceny?

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2012-03-26 12:47:52
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej S" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:4f7002e6$1@news.home.net.pl...
    > Chodzi mi o takie wiatraczki. Czy ktos widzial cos takiego w handlu?
    > Ma na oko max. 1 m srednicy i moc pewnie jakies 100 W.

    gotowce od 300W
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=wiatr*&c
    ategory=17035

  • 6. Data: 2012-03-26 13:22:20
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-03-26 12:47, kamtzu pisze:

    > gotowce od 300W
    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=wiatr*&c
    ategory=17035

    Nie wysililes sie za bardzo :(

    pozdr serd
    --
    A S

  • 7. Data: 2012-03-26 13:26:25
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Technika jachtowa anhina to jest to. Ale skad oni biora ceny?

    Co do cen, zbudowanie ustrojstwa mechaniczno-elektrycznego, które
    wytrzymałoby kilkanaście miesięcy działania aerozolu z wody morskiej,
    wiatr powyżej 10B i okazjonalne przytopienia od załamującej się fali, to
    nie taka prosta i tania sprawa. Dlatego sugeruję żebyś poszukał bardziej
    lądowych firm, ja niestety takich nie znam. Może po nazwach z allegro
    wg. kamtzu?

  • 8. Data: 2012-03-26 14:03:41
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-03-26 07:47, Andrzej S pisze:
> [...]
    >
    > Chodzi mi o takie wiatraczki. Czy ktos widzial cos takiego w handlu?
    > Ma na oko max. 1 m srednicy i moc pewnie jakies 100 W.

    http://www.taec.co.uk/turbines/aeolus300.html

    Jeśli takie coś cię interesuje w cenie 1200 daj znać, podeślę namiar.
    Turbina i regulator oczywiście nowa.

  • 9. Data: 2012-03-26 17:51:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anhin wrote:
> [...]
    >
    > wiatraczki Rutland są dość drogie ale bardzo trwałe (przeznaczone w
    > zasadzie na jachty oceaniczne). Myślę że są też sporo tańsze firmy.

    czas zwrotu inwestycji wychodzi troszkę dużawy tok ok 24 lat :)

    chyab że ktoś meiszka w bardzo wiewtrznym meijscu wtedy moze się skrócić do
    12 czy nawet 8 :)

  • 10. Data: 2012-03-26 18:05:43
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > czas zwrotu inwestycji wychodzi troszkę dużawy tok ok 24 lat :)
    >
    > chyab że ktoś meiszka w bardzo wiewtrznym meijscu wtedy moze się skrócić
    > do 12 czy nawet 8 :)

    cóż, jak z tego wynika firma Rutland powinna dawno zbankrutować. Prawdę
    mówiąc i tak cienko przędą, bo baterie słoneczne okazują się od pewnego
    czasu nie tyle tańsze, co wygodniejsze w obsłudze i montażu. Tak prawdę
    mówiąc wydaje mi się że "zwrot inwestycji" w wypadku tego typu gadżetów
    oznacza jednak coś troszkę innego.