  • 1. Data: 2012-03-25 14:52:13
    Temat: przebudowa starego domu
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    hej!

    mam kilka pytań odnośnie przebudowy starego domu
    dom z lat 1950, ale solidny piętrowy ze spadzistym dachem (piętro bez
    skosów), sucho i stabilnie, zostają okna i dach.
    wymagana jest wymiana wszystkich instalacji, ogrzewanie podłogowe w
    całym domu, zmiana organizacji pokoi (były pokoje przechodnie, mała
    kuchnia, brak salonu)

    i mam w związku z tym kilka pytań
    1. czy skuwać całe tynki wewnętrzne?
    będzie przebudowa ścian, nowa instalacja wod-kan, elektryczna, komp.
    alarmowa
    2. ocieplenie zew. styropian, czy skuwać obecny tynk czy kleić na to ?
    (wiadomo ze tam gdzie odpada trzeba skuć)
    ile ocieplenia teraz sie daje ? trzeba wziasc pod uwagę osadzenie okien itp.
    3. planować adaptację poddasza juz na etapie projektu czy lepiej tego
    nie ruszać jak nie jest potrzebne?
    4. jakie ogrzewanie byście zastosowali ? jest gaz wiec moze być gazowe,
    jest piwnica więc moze być węglowe z podajnikiem, PC? a moze teraz
    projektować pod gaz z możliością przerobienia na PC?
    jesli gaz to piec jednofunkcyjny z zasobnikiem CWU ? czy jak ma adam
    jakiś bufor
    5. projektować solary ? wg moich wyliczeń jesli ma się gaz solary są
    nieopłącalne, ale co jesli gaz będzie drożał 10-20% rocznie ?
    6. garaz zrobić z obecnych zabudowań gospodarczych czy lepiej postawić
    od zera?

    na razie tyle ;)

    michal

  • 2. Data: 2012-03-25 15:57:40
    Temat: Re: przebudowa starego domu
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Mar 25, 2:52 pm, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > nieopłącalne, ale co jesli gaz będzie drożał 10-20% rocznie ?
    > 6. garaz zrobić z obecnych zabudowań gospodarczych czy lepiej postawić

    1. Nie
    2. Na to. Min 15 cm.
    3.Planowac.
    4. Ekogroszek z podajnikiem i dwa panele solarne, bufor ciepla,
    rekuperator.
    5. Projektowac.
    6. Z obecnych.

  • 3. Data: 2012-03-25 16:46:24
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-03-25 15:57, Marek pisze:

    > 1. Nie
    czyli wykuwać pod kable a potem całość zagipsować?
    > 2. Na to. Min 15 cm.
    zwykły czy ten nowy grafitowy ?
    > 3.Planowac.
    > 4. Ekogroszek z podajnikiem i dwa panele solarne, bufor ciepla,
    > rekuperator.
    rekuperacja w starym budynku jest wykonalna ?

  • 4. Data: 2012-03-25 17:59:21
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:
    > 1. czy skuwać całe tynki wewnętrzne?
    > będzie przebudowa ścian, nowa instalacja wod-kan, elektryczna, komp.
    > alarmowa

    Jak są zdrowe to nie ma potrzeby - uzupełnić ew ubytki i tyle

> [...]
    > (wiadomo ze tam gdzie odpada trzeba skuć)
    > ile ocieplenia teraz sie daje ? trzeba wziasc pod uwagę osadzenie okien

    Nie sądzę by trzeba było skuwać jak są zdrowe - wyrównać, zbić jak są
    odparzone fragmenty, uzupełnić i nałożyć styropian, na to siatka na
    kleju, grunt i tynk cienkowarstwowy. Jaka grubość styro...? między 12, a
    15 cm będzie ok.

    > 3. planować adaptację poddasza juz na etapie projektu czy lepiej tego
    > nie ruszać jak nie jest potrzebne?

    Zależnie od potrzeb mieszkaniowych...
    W każdym razie warto zostawić sobie możliwości zaadaptowania poddasza -
    miejsce na schody, ew od razu zrobić schody :-). Na poddaszu instalacje
    poprowadzić, a przynajmniej zrobić doprowadzenia dla dalszego
    rozprowadzania w razie potrzeby ocieplenie zrobić kompleksowo.

> [...]
    > projektować pod gaz z możliością przerobienia na PC?
    > jesli gaz to piec jednofunkcyjny z zasobnikiem CWU ? czy jak ma adam

    Jak masz gaz, to bym wszedł w gaz, a ewentualnie przewidział bufor i
    kocioł 'śmieciuch' stałopalny w razie drastycznych wzrostów cen gazu.
    Kocioł gazowy kupisz za niewielkie pieniądze, a jak masz miejsce, to
    wyprowadź sobie rurki pod bufor i kocioł na węgiel/ drewno.
    W kocioł na ekogroszek nie radzę Ci wchodzić o ile masz gaz - droga
    impreza, a ceny groszku też nie spadają. Chyba że chcesz kocioł
    automatyczny, to weź tłokowca - w nim można palić też orzechem.

    > 5. projektować solary ? wg moich wyliczeń jesli ma się gaz solary są
    > nieopłącalne, ale co jesli gaz będzie drożał 10-20% rocznie ?

    Opłacają się tylko samoróby... gotowe rozwiązania dostępne na rynku wg
    mnie nie mają sensu ekonomicznego o ile nie zamierzasz grzać
    alternatywnie prądem w 1 taryfie. Za droga impreza.

    > 6. garaz zrobić z obecnych zabudowań gospodarczych czy lepiej postawić
    > od zera?

    Nie wiadomo co tam masz za zabudowania. Pamiętaj jednak, że za garaż
    płaci się znacząco wyższy podatek od nieruchomości. Jak garaż jest w
    bryle budynku, to podatek płacisz jak za dom... wolnostojący -
    kilkakrotnie więcej.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-03-25 21:40:22
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Jestem bliski końca remontu 40 letniego domu piętrowego.

    > 1. czy skuwać całe tynki wewnętrzne?

    Jeśli nie ma potrzeby to nie.
    U mnie trzeba było skuć tynki w:
    - przedpokojach - bo mają po 5 m2 powierzchni a jest tam po 5 drzwi i po
    ich wymianie nie zostało wiele starych tynków. Tynkarz kazał resztę
    skuć, żeby dobrze zrobić a nie kombinować.

    - łazienkach - bo odparzony.

    - na klatce schodowej - popękany i odparzony na większości ścian,

    - 1 i 2/3 ściany w kuchni - po wymianie drzwi, zamurowaniu drugich
    drzwi, wymianie instalacji i zbiciu kafelek na ścianie niewiele starego
    tynku zostało więc też został skuty.

    - za wszystkimi kaloryferami - jakoś tak to jest, że tynk za
    kaloryferami po latach odpada i trzeba zrobić nowy. Nawet nie trzeba
    było go skuwać. Po demontażu starych kaloryferów tynk zszedł ręcznie.
    Aha. Na jednej kondygnacji miałem kaloryfery we wnękach więc jeszcze
    trzeba było je zamurować i dopiero zatynkować.

    Kazek

  • 6. Data: 2012-04-02 18:01:22
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-03-25 14:52, Usrobo pisze:
> [...]
    > nieopłącalne, ale co jesli gaz będzie drożał 10-20% rocznie ?
    > 6. garaz zrobić z obecnych zabudowań gospodarczych czy lepiej postawić

    czy ktoś moglby pomóc mi we wstępnej wycenie takiego remontu ?
    śląsk, dom ok 180m kw
    do wykonania
    1. instalacja elektryczna (wiatrołap,salon,WC, kuchnia, jadalnia,
    sypialnia rodziców, 2 pokoje dzieci, gabinet)
    2. instalacja wod-kan (WC, kuchnia, łazienka u góry)
    3. instalacja CO (podłogówka w całym domu, zbiornik na CWU, piec gazowy)
    - gaz w budynku,
    4. częściowo nowe ścianki działowe. - trudne do wyceny
    5. odnowienie ścian i sufitów - gładz. (pokoje jak wyżej)
    6. ok 10szt. drzwi - białe bez udziwnień
    7. pomieszczenie WC dla gości - armatura+kafelki
    8. łazienka na górze, wanna, prysznic, 2 umywali armatura+kafle
    9. wylewki na ogrzewaniu podłogowym
    10. kafle w kuchni i korytarzach
    11. malowanie

    michal

  • 7. Data: 2012-04-03 10:18:11
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:

    > czy ktoś moglby pomóc mi we wstępnej wycenie takiego remontu ?
    > śląsk, dom ok 180m kw

    tego chyba nie da się tak zdalnie wycenić
    policz sobie tak jak za wykończeniówkę nowego domu plus jakieś 10-20
    proc na rozwałkę i utylizację tego, co będziesz demontował.

    jak policzysz 1000-1200 zł za metr, to może być kwota realna, ale to
    zależy czy chcesz sam to robić, czy najmować ekipy.
    Jak odpadnie Ci koszt robocizny, to możesz z 40 proc z tego urwać.
    Ale to bardzo zgrubne szacunki, zatem nie przyjmuj tego jako 'wyrocznię' :-)

    pozdrawiam
    Robert G.