  • 1. Data: 2012-03-25 23:07:29
    Temat: Dziury w ścianie
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    Koledzy
    Czy macie pomysł jak zrobić dwie dziury ścianie z cegły
    Wymyśliłem sobie że zrobie w cegle dwa otwory w to dwa prety wystające
    ze ściany i na to nasuwam półkę która wisi w powietrzu.
    Największym problemem w tej sytuacji będzie wykonanie otworów w
    ścianie tak aby ze ściany wychodziły pod KĄTEM PROSTYM.
    Pytanie jak to zrobić?

  • 2. Data: 2012-03-26 08:21:39
    Temat: Re: Dziury w ścianie
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.03.2012 23:07, tall_30 pisze:

    > Największym problemem w tej sytuacji będzie wykonanie otworów w
    > ścianie tak aby ze ściany wychodziły pod KĄTEM PROSTYM.
    > Pytanie jak to zrobić?
    Wiertarka Twoim przyjacielem.
    Jakiej średnicy chcesz dać te pręty, że zakładasz że nie będzie się tego
    dało podgiąć trochę?

  • 3. Data: 2012-03-26 13:28:37
    Od: "Bogdan Kot" <b...@U...onet.eu>

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    4g2000vbc.googlegroups.com...
> [...]
    > Największym problemem w tej sytuacji będzie wykonanie otworów w
    > ścianie tak aby ze ściany wychodziły pod KĄTEM PROSTYM.

    Zależy do czego te półki.
    Ma wyglądać czy tylko działać?
    Ja mam w sypialni półki typu Lack z Ikei
    (http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00011013
    /)
    Moim zdaniem sprawdzają się doskonale.
    Prosta forma i estetyczny wygląd, wspornik ukryty wewnątrz półki.

    bhk

  • 4. Data: 2012-03-26 20:08:13
    Od: piotr <k...@T...pl>

> [...]
    > Największym problemem w tej sytuacji będzie wykonanie otworów w
    > ścianie tak aby ze ściany wychodziły pod KĄTEM PROSTYM.

    dzizas, schody chcesz na tym robić?

  • 5. Data: 2012-03-26 21:52:04
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    On 26 Mar, 20:08, piotr <k...@T...pl> wrote:

    > dzizas, schody chcesz na tym robić?
    Własnie coś takiego .
    W tym momencie mam 2 latka w domu za kilka tygodni kolejna dzidzia na
    świecie i z doświadczenie wiem że najlepiej żeby wszystko był powyżej
    1.5m
    Kuzyn ma takie z Ikei można postawić zdjecie i mi zależy na tym żeby i
    flakon sie dało postawić :)

  • 6. Data: 2012-03-27 00:21:55
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

> [...]
    >1.5m
    >Kuzyn ma takie z Ikei można postawić zdjecie i mi zależy na tym żeby i

    Nie przesadzaj, Mam takie z Ikei i nie tylko flakon można na tym stawiać.
    Muszę przyznać, że początkowo też nie wierzyłem w wytrzymałość
    tych półek, ale sprawuja się całkiem niezle. Na jednej moja córka
    (waga ok. 14kg) się powiesiła (półka nie była pusta) i całość przeżyła
    bez najmniejszej skazy więc aż takie delikatne toto nie jest.
    Jest tam kilka prętów (ok 2cm średnicy) na wsporniku, który przykręcony
    do ściany chyba na 6 śrubach fi 8. Całość trzymie się naprawde solidnie.

    bhk

  • 7. Data: 2012-03-27 05:28:31
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-25 23:07, tall_30 pisze:
> [...]
    > Największym problemem w tej sytuacji będzie wykonanie otworów w
    > ścianie tak aby ze ściany wychodziły pod KĄTEM PROSTYM.

    Jak chcesz idealnie pod kątem prostym, to kup sobie prowadnicę do
    wiertarki. Kosztuje grosze, a ostatnio widziałem np. w Castoramie.

  • 8. Data: 2012-03-27 09:42:19
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-26 21:52, tall_30 pisze:
> [...]
    > 1.5m
    > Kuzyn ma takie z Ikei można postawić zdjecie i mi zależy na tym żeby i
    Też mam takie z Ikei, powieszone na ścianie z porothermu - wiszą 2 lata
    ze stałym obciążeniem 10-12kg.
    Wsporniki są sztywne, ale posiadają cechę sprężynowania - pod
    obciążeniem wolna krawędź półki ugina się na 3-5mm.
    Dobrze się toto montuje - 3 wsporniki x 2 śruby, wsporniki same się
    poziomują przy dokręcaniu do ściany (o ile ściana w pionie) ;)

    yarecky.