    From: "Yozwig" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar -kat nachylenia
    Date: Sat, 23 Apr 2011 08:38:37 +0200

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iosn3l$tht$1@news.onet.pl...

    >> Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> news:iosjm9$e2i$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >>Pochwal sie co budujesz :)

    Z powodu nagłego załamania finansowego (wyje@ali mnie
    z roboty) musiałem wyłaczyć piecyk gazowy (CWU), a że`m
    jest inżynier wielodziedzinowy, to se postanowiłem wylaubzegować
    stację solarną. Wyszedłem z całkiem mylnego założenia, że jak
    wszystko zrobię sam to będzie tanio. Niestety bzdety też kosztują
    i to duuuużo kosztują. Kupiłem na złomie grzejniki panelowe
    2000x660 (zastosuję 4 ale kupiłem 6 coby wybrać najlepsze).
    Wykwasiłem je cyrkulując Fosol i płucząc obiegowo wodą.
    Kupiłem sklejkę wodoodporną //8 i kantówkę sosnową 30x50,
    połowę z niej przerżnąłem po długości na 30x25. Kostkę wełny
    mineralnej i ze sześć puszek czarnych farb (na kalafiory Unikor).
    Wykonałem odpowiednie paczki, wypełniłem wełną, zgrabnie
    przyszczypnąłem wenątrz kaloryfery (kantówka jest podfrezowana
    i przykryta połówką drugiej łapiąc kaloryfer za rant). No i wyszły
    zgrabne solary 2100x740x80 (4 sztuki, ~1,5m2 każdy). Czas to
    zaszkklić (szybę w wycięty rant na czarny silikon) i zacząć się martwić
    ustawieniem (na stelażu na trawniku, dość blisko kotłowni).
    Niestety miałby być jeszcze dwa zbiorniki z wężownicami (mam
    jeden 120) i wymiennik 30kW, ale brakło kasy. Rzutem na taśmę
    zdąrzyłem kupić jedynie sterownik i na etapie startowym pójdzie
    w solary użytkowa CW z pompy recyrkulacyjnej od krążenia w
    kranach. Jak się odbiję od dna, to przerobię to kiedyś na obieg
    rozdzielony... Na razie z bólem serca muszę wydobyć pieniądze
    na szyby do tych solarów (porządne //5mmwyszłyby prawie 500zł
    więc będę sztukował szkłem okiennym chyba.

    W przyszłości dobulę:
    (-szyby 400)
    - baniaki 1000
    - pompa 100
    - wymiennik 270
    - rurociagi 200

    Na razie musi to pobiegać na żywca. Mam poważne obawy,
    że z baniakiem 120 litrów (5 osób w domu) mogą być niezłe
    kłopoty... Ale cóż, życie to nie je bajka... ;)

    Czyli 35 st. dać nachylenie?

    --
    Yozwig