    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar po roku 3235kWh
    Date: Thu, 3 May 2012 20:48:28 +0200
    <4f9fa7ab$0$1223$65785112@news.neostrada.pl> <op.wdm0k8171cvm6g@lap>
    <4fa04f69$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fa0da29$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnqpef$99g$1@inews.gazeta.pl> <jnteum$muk$1@inews.gazeta.pl>
    <jnth7l$rpa$1@inews.gazeta.pl> <op.wdqgrvyap8ku5w@radek-netbook>
    <jnu1ct$3qa$1@inews.gazeta.pl> <op.wdqje6ymp8ku5w@radek-netbook>
    <22602607.198.1336058375851.JavaMail.geo-discussion-forums@ynbp1>
    <op.wdqra8ej1cvm6g@lap>
    <4412192.1541.1336065397684.JavaMail.geo-discussion-forums@vbpz13>

    ion-forums@vbpz13...

    >Nie wiem za bardzo co udowodnili. Na razie maniek napisał że solar
    >wyprodukował 3232kWh.

    Oceń więc po swojemu to co poniżej wyjaśnię.
    Okres styczeń-grudzień 2008 zużycie gazu około 1050m3. W okresie
    styczeń-grudzień 2009 zyżyłem 1080m3 gazu. W roku 2010 zużyłem już więcej bo
    około 1170m3 gazu gdyż pamiętam że . W ostatnich dniach grudnia 2010
    przerobiłem układ solarów tak, aby grzał podłogówkę. W okresie
    styczeń-grudzień 2011 zużyłem 969m3, mimo że był potwornie mroźny styczniem
    a w marcu ponownie spadł śnieg i to mnóstwo śniegu a lato aż do sierpnia
    było wyjątkowo zimne co zmuszało mnie do kilkukrotnego załączenia kotła.
    Zaznaczam że nie miałem wtedy kominka. Uważam że jeżeli dzięki dogrzewaniu
    podłogówki solarami zaoszczędziłem średnio 100m3 gazu to i tak warto było bo
    to dodatkowe ponad dwie stówy do przodu w sezonie.

    >Jakoś do systemow ociepleń specjalnych dotacji nie ma a ludziska zrozumieli
    >że rozsadna termomodernizacja ma sens i to robią. Soalrów poki co masowo
    >nie >instaluja bo przy ich dzisiejszych cenach i kilkunastoletniemu
    >okresowi zwrotu nie kazdemu sie to kalkuluje.

    Ale pojawiają się instalacje wielkich rozmiarów. U nas w Sączu jest taka
    jedna osiedlowa kotłownia gazowa na dachu której stoi mnóstwo paneli. Ktoś
    to policzył i wspólnota zakupiła. Jeszcze dwa lata temu jadąc do pracy (7-8
    minut drogi) widywałem po drodze tylko dwa zestawy. Mój oraz czyjś na
    którymś z domów po drodze który gościu przeniósł potem z dachu do ogrodu.
    Teraz jadąc to tak z 10 zestawów bym naliczył.

    Marek