  • Data: 2012-05-03 21:44:44
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Nie chodzi tyle o
    > kotlownie co o sklad opalu.

    Aleś się uczepił tego składu opału...
    Ja opał trzymam pod wiatą, która stała na działce przed jej
    zagospodarowaniem - teściu kiedyś ją zrobił. Dom na to konto nie został
    powiększony ani o centymetr.
    Pomieszczenie robiące za kotłownie też musiałoby być bez względu na to
    czy grzałbym węglem, czy prądem - pisałem to wcześniej - bo szafki z
    rurkami do CO i tymi wszystkimi rozdzielaczami oraz naczynia przeponowe
    i sam baniak na CWU 300 l w salonie raczej nie stoi. Zatem nie poniosłem
    znacząco wiekszych kosztów na kotłownię węglową w stosunku do innej - no
    może sam kocioł nie był taki tani, ale teraz z racji, że jest on
    automatyczny, nie wymaga znaczącej obsługi - zimą się pali i tyle, a ja
    tylko dosypuję raz na kilka do kilkunastu dni, a teraz... mogę palić w
    trybie ciągłym, ale to mało ekonomiczne, bo samo podtrzymanie pochłania
    węgiel, ale mogę też rozpalać go co drugi dzień i trzymać w stanie pracy
    przez te 3-4 godz, a potem wyłączać. Tak jest ekonomiczniej.
    Nie bronię nikomu solarów... :-). Ja już mam skuteczne i wcale ani nie
    drogie, ani nie aż tak upierdliwe źródło ciepła dla CWU latem.
    Z tym składem opału to naprawdę ktoś sprawę niepotrzebnie naciąga...

    pozdrawiam
    Robert G.