    From: DigTel <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Spawarka
    Date: Wed, 17 Mar 2010 17:23:01 -0700 (PDT)

    > Kolego, - do oceny strony elektrycznej spawarki znajomość prawa Ohma jest -
    > wierz mi - niewystarczająca. Transformator spawalniczy jest urządzeniem
    > elektrycznym pracującym w specyficznych warunkach - jego normalnym stanem
    > pracy jest stan zwarcia. Ta właściwość determinuje jego budowę, zastosowane
    > materiały i parametry;
    Nie no te spawarki z aukcji to parametry, budowa, a szczególnie
    materiały, wypas po prostu. blachy transformatora rdzewiejące,
    wentylator dmuchał słabiej niż w zasilaczu z kompa, elektroda 2,5 to
    szczyt marzeń, wyłączał ją termik jak już miały uzwojenia 140oC, więc
    nie opowiadaj bzdur i nie porównuj Besterki do tego szajsu chińskiego.
     - nie uczą tego w każdej szkole i na każdym poziomie
    > nauki. Pisze to tylko dlatego, byś zrozumiał, że nie każdy absolwent
    > kierunku elektrotechnicznego politechniki posiadł stosowną wiedzę w tym
    > temacie.
    Znaczy jak rozumiem 7400W w spawarce nie ma przełożenia na pobór
    trzydziestu kilku A prądu ze źródła zasilania, to może by to
    podciągnąć pod perpetum mobile. Bo moim zdaniem parametry baaardzo
    mocno naciągane. I co za tym idzie nie pospawa takimi elektrodami
    jakby mógł przy prądzie 180A

    > Ten akapit świadczy, że nie tylko nie wiesz tego ze szkoły, ale nawet nie
    > próbowaleś poczytać - choćby w necie. Napięcie biegu jalowego w tej prostej
    > spawarce to nic innego jak napięcie uzwojenia wtórnego.
    Ze szkoły fakt wiele nie pamiętam, ale z racji, że ojciec mój przez 40
    lat miał do czynienie tylko i wyłącznie ze spawarkami i spawaniem, to
    literaturą mógłbym się pewnie zasypać. Tylko po co skoro tak
    szczegółowa wiedz raczej mi się nie przyda, a to co piszę to piszę z
    doświadczenia, żeby ktoś nie kupił sprzętu niewartego nawet połowy
    kwoty. Z tej samej przyczyny odradzałbym kupowanie wielu innych
    sprzętów, bo sama ich konstrukcja daje pewność, że szybko zakończą
    żywot.
    I czy ja gdzieś napisałem, że to napięcie w czasie spawania? czytaj ze
    zrozumieniem.

    > napięciem zapłonowym łuku i tyle. 48V jest do tego celu całkowice
    > wystarczające (poczytaj mi. o elektrodach).  Gdyby producent dodał parę
    > wolt, spawarka ze względu na przepisy nie moglaby się znaleźć na rynku wielu
    > krajów - przez te 48V jest bezpieczniejsza
    Dokładnie jest bezpieczniejsza i nieprzydatna do wielu rzeczy.
    W tabelce masz jaka jest zależność między napięciem łuku, rozmiarem i
    pozycją.spawalniczą itd: http://digtel.pl/?q=spawanie-lukowe-reczne-tabela-na
    piec-rozmiarow-pozycji