    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Spec od klimy Poznań
    Date: Sun, 12 Nov 2023 07:54:46 +0100

    W dniu 11-11-2023 o 20:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Hmm, a nie mozesz zamiast tej klimy, załozyc nowej klimy kanałowej juz
    > funkcja grzania?

    Nie.
    1. Musiałaby zastąpić ogrzewanie gazowe, bo kanały są już wykorzystane
    przez istniejący układ, a właśnie tego nie chcę.
    2. Jeden z potencjalnych wykonawców stwierdził, że ze względu na
    gabaryty kanałów i samej centralki kanałowej, nie weszłaby do kotłowni.

    Głównie przez to że obecny układ dmucha w pionie (piec stojący dmucha w
    górę coś jak na tym zdjęciu:
    https://blog.karbon.com.pl/wp-content/uploads/2019/0
    5/img_0618.jpg) i
    taki jest układ kotłowni.
    A klima kanałowa dmucha w poziomie i nie da się jej obrócić o 90 stopni
    (musiałaby wisieć na suficie).

    Można oczywiście dodać pompę ciepła i zrobić tak jak tu:
    https://blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/modernizacj
    a-kotlowni-nadmuchowej-pompa-ciepla-powietrze-powiet
    rze-daikin-skyair/

    Ale to już nie są koszty zbliżonego rzędu.