  • 1. Data: 2023-10-13 12:37:37
    Temat: Spec od klimy Poznań
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Zna ktoś jakiegoś speca od klimy w Poznaniu, który bawi się w przeróbki?

    Potrzebowałbym dodać do klimy, która teraz tylko chłodzi, funkcję grzania.
    Klima to mały chiller Lennox, współpracujący z ogrzewaniem domu powietrzem.

    Ktoś to oglądał, mówi że bez problemu dałoby się odwrócić obieg, tyle że
    jest z daleka i nie bardzo ma czas.

  • 2. Data: 2023-11-10 21:46:17
    Temat: Re: Spec od klimy Poznań
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > ogrzewaniem domu powietrzem.
    >
    > Ktoś to oglądał, mówi że bez problemu dałoby się odwrócić obieg,
    > tyle że jest z daleka i nie bardzo ma czas.

    Obawiam sie ze przy dzisiejszych cenach roboczogodziny taniej bedzie
    kupić nowa niz bawic się w takie rzeźbienie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 3. Data: 2023-11-11 06:39:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-11-2023 o 21:46, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Obawiam sie ze przy dzisiejszych cenach roboczogodziny taniej bedzie
    > kupić nowa

    Problem nie jest w tym co taniej, tylko że taka centralna klima
    ogrzałaby cały dom przygotowanymi kanałami, a nie bardzo da się ją tak
    wykonać, pozostawiając jednocześnie ogrzewanie (powietrzne) gazem.

    >niz bawic się w takie rzeźbienie :)

    No właśnie do takiego wniosku fachowcy doszli.
    Do tego twierdzili, że problemem byłaby wydajność jednej.

    Założyłem w końcu dwie małe klimy.
    Ale nie jest to mega wygodne, bo drzwi do pozostałych pomieszczeń muszą
    być pootwierane, żeby tam też jakieś ciepełko dochodziło.

  • 4. Data: 2023-11-11 20:53:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > Ale nie jest to mega wygodne, bo drzwi do pozostałych pomieszczeń
    > muszą być pootwierane, żeby tam też jakieś ciepełko dochodziło.

    Hmm, a nie mozesz zamiast tej klimy, załozyc nowej klimy kanałowej juz
    funkcja grzania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 5. Data: 2023-11-12 07:54:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-11-2023 o 20:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Hmm, a nie mozesz zamiast tej klimy, załozyc nowej klimy kanałowej juz
    > funkcja grzania?

    Nie.
    1. Musiałaby zastąpić ogrzewanie gazowe, bo kanały są już wykorzystane
    przez istniejący układ, a właśnie tego nie chcę.
    2. Jeden z potencjalnych wykonawców stwierdził, że ze względu na
    gabaryty kanałów i samej centralki kanałowej, nie weszłaby do kotłowni.

    Głównie przez to że obecny układ dmucha w pionie (piec stojący dmucha w
    górę coś jak na tym zdjęciu:
    https://blog.karbon.com.pl/wp-content/uploads/2019/0
    5/img_0618.jpg) i
    taki jest układ kotłowni.
    A klima kanałowa dmucha w poziomie i nie da się jej obrócić o 90 stopni
    (musiałaby wisieć na suficie).

    Można oczywiście dodać pompę ciepła i zrobić tak jak tu:
    https://blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/modernizacj
    a-kotlowni-nadmuchowej-pompa-ciepla-powietrze-powiet
    rze-daikin-skyair/

    Ale to już nie są koszty zbliżonego rzędu.