  • 1. Data: 2023-10-14 00:31:48
    Temat: Dane z towarowej giełdy energii
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem jak beda ustalane ceny prądu od połowy przyszłego roku jak będzie można
    kupować go po cenach godzinowych. Jeśli by były oparte na notowaniach godzinowych
    giełdy energii albo innego podobnie działającego tworu to jest tam pewna
    prawidłowość. To ze jak w dzień jest duzy udział fotowoltaiki i ceny sa niskie to nic
    szczególnego. Tak samo jak byt kształtuje swiadomosc tak podaz i popyt kształtują
    ceny. Ciekawa sytuacja bywa w nocy. Ceny przez kilka godzin potrafia spasc nawet do
    jednocyfrowych. Chwilowo wiadomo tyle ze zeby korzystać w systemie godzinowym
    dostawca pradu będzie musiał zainstalować licznik ktory będzie ogarniał sprawę.

  • 2. Data: 2023-10-14 11:40:41
    Temat: Re: Dane z towarowej giełdy energii
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    >zeby korzystać w systemie godzinowym dostawca pradu będzie musiał zainstalować
    licznik ktory będzie ogarniał sprawę.

    Od 2 lat wymieniają już. Ponoć Energa ma coś koło 70% nowych,
    najbardziej w dupie jest Enea z poziomem 30% (dane sprzed pół roku).
    Nic dziwnego że w Enei burdel, czekam na fakturę którą mieli wystawić w
    lutym-marcu ;)

    L.

  • 3. Data: 2023-10-16 03:12:35
    Od: M M <m...@g...com>

    Czy te niskie ceny w nocy zdarzają się też w zimie? Bo przydałoby się do ogrzewania,
    jest akumulacyjne więc nie ma większego znaczenia o której godzinie grzeje, byle było
    w ciągu doby choć kilka tych tańszych godzin kiedy można brać pełną moc ile przyłącze
    pozwala. A teraz druga taryfa poza limitem prawie zrównana z pierwszą, tylko przesył
    tańszy.
    Z jednej strony pewnie w zimie nie ma co na to liczyć, ale z drugiej... może
    ogrzewanie elektryczne jest na tyle mało popularne, a może zdarzyć się zimą że
    elektrociepłownia musi więcej napalić w piecu z powodu większego zapotrzebowania na
    ciepło sieciowe do ogrzania bloków w mieście, a z nadmiarem prądu nie ma co zrobić?
    Czy na takie sytuacje mają grzałki elektryczne i nadmiaru prądu w zimie (i niskich
    cen) dzięki temu nigdy nie ma?