  • Data: 2010-10-16 20:40:14
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i9a3vh$hcj$1@mx1.internetia.pl...
    > Czy ktos sie orientuje jaka jest realna sprawnosc kotlow?

    Wróżka ci powie tylko. Każdy kocioł pracuje w innych warunkach. A to komin,
    jego przektrój, ciąg, jakość ocieplenia wkładu nierdzewnego, temperatury
    zasilania i powrotu i w końcu jego wiek czyli to w jakim stopniu
    zakamieniony wymiennik lub zapchane w nim szpary.
    Mniej więcej to producent podaje w jakiś określonych warunkach ale często
    nie znajdziesz takiej informacji. Można na okrętkę topoliczyć z grubsza z
    parametrów jak objętość spalin w czasie i ich temperatura przy odpowiednich
    mocach kotła. Ja jak to wziąłem pod uwagę i policzyłem to się okazało że do
    dupy z tymi wszyskimi marketingowymi sprawnościami.

    Marek

    W ostatniej