  • Data: 2010-10-18 09:38:55
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Instalator przy odbiorze kotła ustawił u mnie mniejszą moc w trybie
    grzewczym niż moc nominalna kotła. Na 24kW nominalnej zjechał do około 16kW.
    Zapytałem czy ma to jakieś bezpośrednie przełożenie na sprawność kotła gdyz
    innego powodu zmniejszania mocy kotła nie widzę a on mi odpowiedział że nie
    wie jak się to ma do sprawności ale na szkoleniu kazali tak ustawiać moc
    kotła aby była odpowiednia do zapotrzebowania budynku na ciepło. Takiej
    odpowiedzi to ja sam mogłem sobie udzielić więc niezadowolony zadzwoniłem na
    infolinię Vaillanta i poprosiłem o informację na temat sprawności przy
    określonych obciążeniach dla kotła atmosferycznego jaki posiadam. Byłem
    przełączany od osoby do osoby i nikt, absolutnie nikt, nie był w stanie
    udzielić mi tej informacji. Według pracowników vaillanta nie ma żadnych
    wykresów, niczego, żadnej wiedzy na ten temat. Nie chce mi się w to wierzyć.
    Wniosek tylko jeden może się nasunąć - sprawność w folderach marketingowych
    to jedno a rzeczywistośc drugie.Wtedy własnei wpadłem na pomysł aby obliczyć
    samemu sprawność. W instrukcji podane są wartości masy spalin oraz jej
    temperatury. Krótkie rozeznanie w tabelach ciepła właściwego poszczególnych
    składników spalin i to co wyliczyłem udowodniło że parametr -sprawnośc- jest
    jak guma w majtkach.

    Marek