eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a kieszenie powietrzne › Re: Stary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a kieszenie powietrzne
    From: Bartosz Radwan <b...@s...info>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a
    kieszenie powietrzne
    Date: Thu, 10 May 2018 10:31:35 +0200

    On 09.05.2018 18:56, s...@g...com wrote:

    > Wniosek: Mozesz odeskowac ale tylko jesli masz te pomieszczenia suche
    > i zawsze suche i bez wilgoci czyli suche ;)

    Mowa o suchych pomieszczeniach (salon, sypialnie, kuchnia - tu trochę
    wilgoci może być, ale to nie kuchnia przemysłowa; mogę też pomyśleć o
    odciągu nad kuchenką).

    > Moja sugestia: Jak deskujesz to daj stelaz, ale nie na sciane. Daj
    > stelaz na deski ktore przykrecisz do sciany. A te panele (deski na
    > stelazu) przykrecaj na dystanse na scianie. Ja tak mam bojazernie i
    > jak potrzebuje sie do sciany dostac to tylko 4-6 wkretow odkrecam i
    > 25-50% sciany moge odkryc. Zaklada sie i sciaga prosto.
    Ciekawy pomysł z punktu widzenia późniejszego serwisu, czy inspekcji.
    Deski mam dosyć szerokie, myślałem o pozostawieniu co którejś deski bez
    pióra/wpustu tak, bym mógł w razie czego zdemontować

    > Jakbys chcial wypelnic te luke to mysle ze grube wiory drewniane
    > (takie strugane) byly by najlepsze. Ale mozesz miec problem aby je
    > znalezc. Ja bym tam wsypal/wdmuchal gruby styropian luzem.
    Takie wióry w stanie suchym, to chyba niezła podpałka... ponadto czy one
    nie będą magazynować wilgoci?

    > W praktyce obie strategie dzialaja jak masz sucho. Jak masz mokro to
    > jest loteria.
    b zje ci te hatke w 5 lat.
    W takim razie lepiej chyba nie izolować i za jakiś czas sprawdzić, co
    tam się dzieje.

    > Zrob foty tego co masz to sie pojawia krytykanci i pewnie niektorzy
    > beda nawet konstruktywni :)
    Zrobię foty w weekend i pokażę po weekendzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartek