eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a kieszenie powietrzne › Re: Stary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a kieszenie powietrzne
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 10 May 2018 07:15:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Stary dom z bala - wykończenie ścian wewnętrznych deskami, a
    kieszenie powietrzne
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 10 maja 2018 03:31:36 UTC-5 użytkownik Bartosz Radwan napisał:

    > Mowa o suchych pomieszczeniach (salon, sypialnie, kuchnia - tu trochę
    > wilgoci może być, ale to nie kuchnia przemysłowa; mogę też pomyśleć o
    > odciągu nad kuchenką).

    Tu nie chodzi o wilgoc jaka widzisz. Chodzi o te w powietrzu.
    W praktyce najwieksze znaczenie ma to skad powietrze przychodzi i co sie z nim
    nastepnie dzieje (ogrzewanie/schladzanie).
    U mnie w domu gdzie sie za bardzo nie gotuje wilgotnosc w lato jest na poziomie
    50-70%. I to dlatego ze powietrze przychodzi z zewnatrz i nastepnie jest studzone w
    domu. I wilgotnosc rosnie.

    U ciebie bedzie inaczej ale musisz wiedziec jak jest. Kup sobie pirometryczny
    termometr z miernikiem wilgotnosci. On ci precyzyjnie powie gdzie jest szansa na
    skraplanie sie wilgoci.

    Tyle ze juz po zimie, nie zmierzysz sobie tych warunkow kiedy na zewnatrz jest
    chlodno.

    > Ciekawy pomysł z punktu widzenia późniejszego serwisu, czy inspekcji.
    > Deski mam dosyć szerokie, myślałem o pozostawieniu co którejś deski bez
    > pióra/wpustu tak, bym mógł w razie czego zdemontować

    > Takie wióry w stanie suchym, to chyba niezła podpałka... ponadto czy one
    > nie będą magazynować wilgoci?

    Caly dom to niezla podpalka jak drewniany.
    Wiory tak naprawde pala sie gorzej od drewna ale roznica nie jest drastyczna.
    Jak sciany masz malowane to rzeczywiscie beda pochlaniac wilgoc ale tylko do tzw
    punktu rownowagi.
    Jak postawisz je w pudelku na stole to nie zrobia sie mokre. Ale jak zamoczysz spod
    pudelka to naciagna wilgoc ile sie da.

    Alternatywnie mozesz tam dac wate szklana lub mineralna. Wtedy o palnosc sie martwic
    nie musisz.

    > b zje ci te hatke w 5 lat.
    > W takim razie lepiej chyba nie izolować i za jakiś czas sprawdzić, co
    > tam się dzieje.

    Zalezy od warunkow. To trudny temat aby doradzic przez internet.
    Nawet fachowcy bedac na miejscu czasem przeocza wazny aspekt i grzyb sie moze
    pojawic.

    Na pewno jak zrobisz takie opanelowanie to po pierwszej zimie warto zajrzec w
    narozniki i sprawdzic czy sie szare od grzyba nie robia. Jesli tak to albo grzac
    lepiej albo wietrzyc lepiej pod panelami albo zdjac je i po prostu lepiej grzac kiedy
    tam sie przebywa...

    > Zrobię foty w weekend i pokażę po weekendzie.

    gut :)