  • Data: 2010-10-24 07:24:01
    Temat: Re: Styropian na A�ciany - czy warto to robi�?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik kogutek napisał:

    > Oczywiście ze na poważnie. Budowanie domu za miastem tylko dlatego zebu móc za
    > ogrodzeniem chodzić bez gaci, bo tylko takie argumenty padły, to wyrzucone
    > pieniądze. Zwyczajnie zmarnowane. Dzisiaj na kolację zjedliśmy placki
    > ziemniaczane. Z rok ich nie jadłem. Jak ktoś buduje sobie dom to ma dużą szansę
    > jeść takie placki do użygu. Trzy razy w tygodniu. Trochę wysoka cena za łażenie
    > bez gaci. I bezsensowny kontrargument ze menele na klatkach sikają. Tam gdzie
    > mieszkam nie sikają. Może w końcu padną jakieś rzeczowe argumenty dlaczego warto
> [...]
    Dla mnie argumenty za domem są następujące:

    Masz więcej miejsca niż w mieszkaniu do wykorzystania - dom ma nie tylko
    powierzchnię użytkową, ale także masę zakamarków i przestrzeń tzw
    gospodarczą. W mieszkaniu z reguły czegoś takiego nie masz, chyba że
    mieszkasz w dwie osoby w osiemdziesięciometrowym mieszkaniu, to takiego
    problemu raczej nie zauważysz.

    Jesteś niezależny. Co to znaczy? To znaczy, że sam o sobie i swoich
    sprawach decydujesz i nikt nie ma prawa Ci się wtrącać. Mnie na przykład
    w zajmowanym obecnie mieszkaniu wymienili instalację gazową - nie pytano
    mnie, ani innych mieszkańców o zgodę, tylko wywalono pion gazowy z szybu
    wentylacyjnego w kiblu, a umieszczono szkaradne czarne rury w
    przedpokoju i kuchni pod sufitem z zastrzeżeniem, że nie można tego
    zabudowywać... Wszyscy byli wściekli, ale mieli g... do powiedzenia, bo
    decydowały względy bezpieczeństwa.

    Kolejnym argumentem jest teren przed domem, duży taras - jak sobie go
    wybudujesz :-).
    Dla dzieci to rzecz niezastąpiona... Ja mam dzieci w wieku
    szkolno-przedszkolnym i mam poważne obawy przed wypuszczaniem ich
    samopas na plac zabaw przed blokiem, gdzie okna mam zwrócone w przeciwną
    stronę niż ten plac i tak na prawdę to tych dzieci z okien nie widzę,
    ani nie słyszę... Sam plac zabaw z piaskownicą, gdzie paniusie
    wyprowadzają pieski i te srają do piachu, a moje dzieci mają się później
    w nim bawić... U siebie w razie chęci mogę sobie wydzielić grządkę i coś
    tam uprawiać, pod blokiem to raczej niemożliwe..., Mogę mieć psa, który
    będzie miał godziwe warunki zamieszkiwania, o czym w bioku mogę tylko
    pomarzyć, kota, który będzie łowił myszy i szczury, gdzie trzymanie kota
    w bloku uważam za zbrodnię ludzkości...

    Takich argumentów jest cała masa, ale Ty jak nie chcesz, to ich nie
    dostrzeżesz. Dlatego mieszkasz w mieszkaniu e - jak to wspomiałeś -
    centrum miasta.

    Ja już od kilkunastu lat mieszkam po różnych miastach, a pochodzę z
    małego miasteczka. Już przejadły mi się takie ośrodki miejskie jak
    Kraków, czy aglomeracja śląska. Teraz wyprowadzam się na zabitą dechami
    wieś. Chcę spokoju i małej gęstości zaludnienia. W mieście tego nie
    uświadczysz.

    O tych 25 km do pracy to jakiś dogmat... ja mam pracę pod nosem, bo
    internet jest wszędzie, a nawet jak zechciałbym popracować
    'niewirtualnie', to też mogę i do pracy będę miał najwyżej 500 m.

    A tak swoją drogą... odnośnie tego co wspomniałeś o wyrzuconych
    pieniądzach... wydanie 300 - 400 tys na mieszkanie w centrum miasta, to
    mniej więcej tyle ile kosztuje wypaśny dom na zapadłej wsi, zatem i w
    jednym i w drugim przypadku pieniądze wyrzucasz, chyba że mieszkanie
    masz po rodzicach... :-)

    życzę szczęścia i pogody ducha w tym Twoim centrum dużego miasta...
    Mnie to nie kręci i chory jestem ilekroć muszę się tylko przez centrum
    miast przemieścić.

    pozdrawiam
    robercik-us