  • 11. Data: 2010-08-12 10:38:20
    Temat: Re: Styropian - pozbede sie
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Sie, 08:39, robercik-us <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > w paczkach kilka dni temu kupiony - ciut za dużo wziąłem, a tutejsza
    > kultura budowania sprawia, że takich grubości nie akceptują, zatem już
    > przy realizacji zamówienia placowy mi zapowiedział, że nie przyjmie
    > zwrotów - nietypowy wymiar.
    >
    > Jakby ktoś był chętny i miał sensownie blisko, to proszę o kontakt na
    > priv. Oddam za bezcen. :-) Małopolska - powiat gorlicki.
    >
    > i jeszcze pytanie... co robicie z odpadkami styropianowymi?
    > Publicznego kontenera nie chcę zawalić do pełna, bo będzie to chamstwo
    > - po trochę da chyba radę :-) ???, ale czy można w jakiś cywilizowany

    Zmielic w maszynce do mielenia galezi (troche upierdliwa robota) i
    pomiesdzac z zaprawa i sobie wylewke zrobic. lzejsza ciutke cieplejsza
    ale trzeba uwazac bo po zamoknieciu moze w zimie popekac.

    Naprawde nie masz gdzie na poddaszu tego styro wetknac?

    Powies we wsi ogloszenie ze oddasz taki styro za 30zl.

    Koszty: 10-15 kartek na ksero.
    Zyski: 30 zl i ucieszony odbiorca.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 12. Data: 2010-08-12 10:56:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik robercik-us napisał:
> [...]
    > Publicznego kontenera nie chcę zawalić do pełna, bo będzie to chamstwo
    > - po trochę da chyba radę :-) ???, ale czy można w jakiś cywilizowany

    Oddać szewcowi - całkiem sensowny dodatek do Butaprenu. Albo(jeśli
    czyste) - komuś z wtryskarką pracującemu w polistyrenie odzyskiwanym,
    już będzie wiedział co z tym zrobić.

    A na resztki - wypuścić kury, one chętnie to zjedzą.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2010-08-12 11:09:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    ptoki pisze

    > Naprawde nie masz gdzie na poddaszu tego styro wetknac?

    Masz rację
    upchnę na poddaszu.
    dzięki :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-08-12 20:36:07
    Od: M <M...@o...pl>

    Michał Gut pisze:

    > nie dziwie sie:) smierdzace i trujace cholerstwo

    Zwłaszcza jeśli pali się w niskich temperaturach

    http://en.wikipedia.org/wiki/Polystyrene#Incineratio

    M.

  • 15. Data: 2010-08-13 02:16:29
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    >
    > Jakby ktoś był chętny i miał sensownie blisko, to proszę o kontakt na
    > priv. Oddam za bezcen. :-) Małopolska - powiat gorlicki.

    Chetnie wzialbym, mam dom niedaleko, kolo Krosna tyle, ze wracam dopiero na
    wiosne...
    Za mlodych lat namietnie czytalem Mlodego Technika; w jednym z numerow byl
    projekt "cyrkularki" do styropianu. Potrzebny do tego jest transformator na
    kilkanascie wolt i mocy ze 200 W i kawalek drutu stalowego. Drut mocuje sie na
    wysokosci np. 10 cm nad stolem (z jedenej strony naciagany sprezyna), do niego
    podlacza sie napiecie i jazda, plyte styropianu przesuwa sie po stole i ten
    goracy drut kroi go jak maslo.
    Ja tez rozpuszczalem styropian w acetonie i jakims rozciemczalniku do farb
    olejnych; nie chcialem tego sposobu za bardzo propagowac a to z obawy przez
    roznymi dowcipnisiami, ktorzy byc moze tez moga to czytac. Niech taki wpadnie
    na pomysl wywiercenia dziurki w ociepleniu domu i nalania czy wstrzykniecia
    tam acetonu...
    Ja odpady styro normalnie palilem, sasiedzi robili to samo wiec bylem
    usprawiedliwiony. Ale wystarczy go dluzej przy ognisku naswietlic i tez znika
    jak w tym acetonie.
    Kury owszem zjadaja odpadki styropianu, malo, widzialem jak ekipie, ktora dom
    ocieplala, dwie sciany powydziobywaly... Biedne myslay, ze to wapno. Nazarly
    sie tego do syta i pare niestety zdechlo. Chlopcy klneli jak szewce bo na
    drugi dzien zamiast wtapiac siatke i tynkowac, musieli kilka plyt wymienic.
    Ale za to mieli potem codziennie rosol z makaronem a na drugie panierowane
    kotlety, kurze oczywiscie. Dorodny kogut, ktory tyle wapnia nie potrzebuje bo
    jaj nie znosi, sie ostal.
    Pzdr.
    Tornad

  • 16. Data: 2010-08-13 05:30:04
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > Kury owszem zjadają odpadki styropianu, malo, widzialem jak ekipie, ktora dom
    > ocieplala, dwie sciany powydziobywaly... Biedne myslay, ze to wapno. Nazarly
    > się tego do syta i parę niestety zdechło.

    Zmieniając dach, równocześnie z innymi materiałami kupiłem styropian na
    ocieplenie stropu. A ponieważ nie miałem go wtedy gdzie dać, stał przez kilka
    dni na podwórku, gdzie chodzą kury. Niestety, musiałem go szybko zbierać, bo
    kury tak się dobrały do niego, że wszystkie narożniki zaokrągliły. Ale przeżyły
    wszystkie, jedna tylko przez tydzień nie mogła dojść do siebie.
    A jak rozkładałem styropian na stropie to musiałem robić ręcznie granulat i
    zasypywać nim brakujące narożniki.

    Kazek

  • 17. Data: 2010-08-13 05:35:44
    Od: M <M...@o...pl>

    Tornad pisze:

    > Ja odpady styro normalnie palilem, sasiedzi robili to samo wiec bylem
    > usprawiedliwiony. Ale wystarczy go dluzej przy ognisku naswietlic i tez znika
    > jak w tym acetonie.

    Nie byłeś usprawiedliwiony. Palenie styropianu w niskiej temperaturze
    (ognisko) powoduje powstanie związków kancerogennych. Ale jełopy się
    zwykle tym nie przejmują.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Polystyrene#Incineratio
    When burned without enough oxygen or at lower temperatures (as in a
    campfire or a household fireplace), polystyrene can produce polycyclic
    aromatic hydrocarbons, carbon black, and carbon monoxide, as well as
    styrene monomers.

> [...]
    > sie tego do syta i pare niestety zdechlo. Chlopcy klneli jak szewce bo na

    Cieszysz się jak przy łowieniu ryb granatem.

    M.