    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Sufit napinany
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: 04 Jan 2019 15:22:35 GMT

    On Fri, 04 Jan 2019 16:11:09 +0100, Kżyho wrote:
    > Jestem ciekaw opinii. Pomysł ogólnie mi się dosyć podoba, również to, że
    > można zrobić ładny gładki sufit bez całego tego remontowego syfu
    > związanego z GK, a do tego tracimy minimum z wysokości pomieszczenia, a
    > w każdym razie mniej niż przy tradycyjnym GK na czym mi mocno zależy...

    Miałem sufit napinany w salonie w jednym z domów w przeszłości. Spoko
    sprawa - bardzo ładnie wygląda, w ogóle się nie starzeje, no i przede
    wszystkim nie widać że to nie jest "prawdziwy" sufit.

    > Intryguje mnie również, jak się technicznie rozwiązuje kwestię
    > zawieszenia właśnie np. lamp czy czegokolwiek w miejscu, gdzie taki
    > sufit jest zrobiony.

    Lampa wisi na prawdziwym suficie, w tym napinanym jest mała dziura z
    oczkiem przez które przechodzi kabel zasilający. Ot, cała filozofia.
    Oczywiście mocowanie lampy oraz kabel trzeba przygotować przed instalacją
    napinanego sufitu, bo potem już nie ma dostępu. Wizualnie wygląda jakby
    lampa trzymała się napinanego sufitu, iluzja jest doskonała (jeśli lampa
    poprawnie zamontowana). Gorzej może być z montowaniem nie-wiszących
    punktów, np. plafonów - wtedy napinany sufit może okazać się daremny.

    Mateusz