    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sufit podwieszony GK - szybkie 2 pytanka
    Date: Fri, 7 May 2010 23:57:30 -0700 (PDT)

    On 7 Maj, 18:36, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:

    > Obniżam sufit w łazience o około 10cm (aby lampki wlazły i rure gazową
    > schować).
    > Łazienka 160 x 230 cm.
    > Poczytałem w necie i wnoski oraz pytania mam.
    > Konstrukcja krzyżowa to chyba przerost formy na takie maleństwo

    Dlaczego ? Przerost formy to bedzie konstrukcja jednopoziomowa bo
    wypadaloby jednak dac profile gesciej (plyta musi byc mocowana w
    rozstawie co 40cm) - w konsekwencji zdecydowanie wiecej sie nawiercisz
    w betonie i zuzyjesz docelowo chyba wiecej materialow :) Przeciez
    zamiana rusztu jednopoziomowego do dwupoziomowego krzyzowego w takiej
    lazieneczce to jest doslownie 15 minut wiecej roboty :-) Laczniki
    dwupoziomowe i kilka sztuk przycietych profili. I pewnosc wieksza ze
    nie popeka :)

    > Ok - dookoła UW30. Gabaryt taki że 2 płyty wejdą przycięte na długości i
    > obok siebie.

    UD, nie UW :) UW / CW to sa profile do robienia scianek dzialowych.

    > Więc wzdłuż krótkich ścian (160) daję CW60 tak, aby były 3 listwy na jeden

    CD, nie CW :)

    > I teraz pytania:
    > - zalecają kotwy stalowe. Znalazłem takie  8/12B oraz 8/65 za niecałe 1PLN.
    > A może jednak zwykły kołek plastikowy 8-semka? Sufit pewnie beton jakiś -
    > nowe budownictwo, nademną jeszcze sąsiad.

    Ja uzywam kotw metalowych 10x72 po ~60gr / szt, akurat wchodzi fajnie
    w srodek ESa :)

    > - wieszaki co 100cm - więc wystarczy dać 2 na jeden profil 160cm (np 30cm od
    > ściany i między nimi te 100cm) czy 3 co praktycznie 50cm (jesli 3 to może
    > jednak plastikowe kołki jezeli wcześniej ktos powie o kotwach?).

    I na tym chcesz wieszac plyte? Na profilach co 100cm ?? To za malo!
    Poczytaj tu:

    http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabu
    dowy/?m=prod

    A konkretnie tu:

    http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabu
    dowy/05_sufity_podwieszane/02_monolityczne_pelne.php
    ?m=prod

    pozdr.

    --
    Adam Sz.