  • 1. Data: 2010-05-07 16:36:11
    Temat: Sufit podwieszony GK - szybkie 2 pytanka
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam

    Obniżam sufit w łazience o około 10cm (aby lampki wlazły i rure gazową
    schować).
    Łazienka 160 x 230 cm.
    Poczytałem w necie i wnoski oraz pytania mam.
    Konstrukcja krzyżowa to chyba przerost formy na takie maleństwo
    Ok - dookoła UW30. Gabaryt taki że 2 płyty wejdą przycięte na długości i
    obok siebie.
    Więc wzdłuż krótkich ścian (160) daję CW60 tak, aby były 3 listwy na jeden
    KG - jeden na środek, dwa po bokach. Jeden wspólny na dwa KG więc wychodzi 5
    sztuk CW60 o długości niecałe 160cm.
    Wieszam na ES60/125 do sufitu.
    I teraz pytania:
    - zalecają kotwy stalowe. Znalazłem takie 8/12B oraz 8/65 za niecałe 1PLN.
    A może jednak zwykły kołek plastikowy 8-semka? Sufit pewnie beton jakiś -
    nowe budownictwo, nademną jeszcze sąsiad.
    - wieszaki co 100cm - więc wystarczy dać 2 na jeden profil 160cm (np 30cm od
    ściany i między nimi te 100cm) czy 3 co praktycznie 50cm (jesli 3 to może
    jednak plastikowe kołki jezeli wcześniej ktos powie o kotwach?).

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2010-05-07 18:11:11
    Temat: Re: Sufit podwieszony GK - szybkie 2 pytanka
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > - zalecają kotwy stalowe. Znalazłem takie  8/12B oraz 8/65 za niecałe 1PLN.
    > A może jednak zwykły kołek plastikowy 8-semka?

    jak będzie pożar u ciebie lub u sąsiada, to plastik spłynie i sufit
    zwali się na łeb, być może zamykając drogę ucieczki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-05-07 18:29:52
    Od: "adi" <a...@g...com>

    kup kołki rozporowe fi 8 x 50mm wraz z haczykiem na którym zaczepisz pręt od
    wieszaka obrotowegi i po kłopocie,daj jeden wieszak po środku max 2

  • 4. Data: 2010-05-08 06:51:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Maj, 20:29, "adi" <a...@g...com> wrote:
    > kup kołki rozporowe fi 8 x 50mm wraz z haczykiem na którym zaczepisz pręt od
    > wieszaka obrotowegi i po kłopocie,daj jeden wieszak po środku max 2

    Tyle, ze na wieszaku obnizysz sufit o ok minimum 15cm (przy
    jednopoziomowym ruszcie:) a on chce o 10cm :) Na ESach mozna obnizyc
    praktycznie dowolnie - nawet o 2-3cm :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-05-08 06:57:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Maj, 18:36, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:

> [...]
    > Łazienka 160 x 230 cm.
    > Poczytałem w necie i wnoski oraz pytania mam.
    > Konstrukcja krzyżowa to chyba przerost formy na takie maleństwo

    Dlaczego ? Przerost formy to bedzie konstrukcja jednopoziomowa bo
    wypadaloby jednak dac profile gesciej (plyta musi byc mocowana w
    rozstawie co 40cm) - w konsekwencji zdecydowanie wiecej sie nawiercisz
    w betonie i zuzyjesz docelowo chyba wiecej materialow :) Przeciez
    zamiana rusztu jednopoziomowego do dwupoziomowego krzyzowego w takiej
    lazieneczce to jest doslownie 15 minut wiecej roboty :-) Laczniki
    dwupoziomowe i kilka sztuk przycietych profili. I pewnosc wieksza ze
    nie popeka :)

    > Ok - dookoła UW30. Gabaryt taki że 2 płyty wejdą przycięte na długości i
    > obok siebie.

    UD, nie UW :) UW / CW to sa profile do robienia scianek dzialowych.

    > Więc wzdłuż krótkich ścian (160) daję CW60 tak, aby były 3 listwy na jeden

    CD, nie CW :)

> [...]
    > A może jednak zwykły kołek plastikowy 8-semka? Sufit pewnie beton jakiś -
    > nowe budownictwo, nademną jeszcze sąsiad.

    Ja uzywam kotw metalowych 10x72 po ~60gr / szt, akurat wchodzi fajnie
    w srodek ESa :)

    > - wieszaki co 100cm - więc wystarczy dać 2 na jeden profil 160cm (np 30cm od
    > ściany i między nimi te 100cm) czy 3 co praktycznie 50cm (jesli 3 to może
    > jednak plastikowe kołki jezeli wcześniej ktos powie o kotwach?).

    I na tym chcesz wieszac plyte? Na profilach co 100cm ?? To za malo!
    Poczytaj tu:

    http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabu
    dowy/?m=prod

    A konkretnie tu:

    http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabu
    dowy/05_sufity_podwieszane/02_monolityczne_pelne.php
    ?m=prod

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-05-08 08:06:21
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    b.googlegroups.com...
> [...]

    >lazieneczce to jest doslownie 15 minut wiecej roboty :-) Laczniki
    >dwupoziomowe i kilka sztuk przycietych profili. I pewnosc wieksza ze

    Chodziło mi bardziej o mniej blachy aby łatwiej było trafić oświetleniem
    halogenowym w pustą przestrzeń
    Druga sprawa, że ta łazienka ma w rogu jednym komin, około 50x30cm. Profil
    główny jakbym dał wtedy wzdłuż ściany długiej, byłby minimum 30+3 cm od
    ściany.
    Abo wtedy 3 profile, 2 na całej długości ściany i trzeci do komina. Siatka
    straszna. i wieszaków jakoś 8 -9 wychodzi.

    >Ja uzywam kotw metalowych 10x72 po ~60gr / szt, akurat wchodzi fajnie
    >w srodek ESa :)

    >I na tym chcesz wieszac plyte? Na profilach co 100cm ?? To za malo!
    >Poczytaj tu:

    Nie co 100 tylko co 40 jak napisałem. Wieszaki co 100cm na jeden profil a
    nie profil co 100cm na jeden wieszak.
    Chodzi mi o to:
    http://www.lafargenidagips.pl/wydawnictwa/pdf/1_okla
    dziny%20sufitowe%20na%20profilach%20CD%20i%20ES.pdf

    Czyli 3 profile na karton, w tym jeden wspólny na łaczeniu.
    I teraz czy ten profil o długości 160cm podwiesić na 2 czy na 3 ES'ach.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-05-08 08:32:00
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Tak na szybko policzyłem. Na dwupoziomowy trzeba dać dodatkowo dwie CD60
    (jeżeli mogę dać 40cm od ściany ze względu na komin), 2.5 metrowy kosztuje
    jeden 4,36zł
    Wieszaki dam 3 na jeden, daje 6 wieszaków po 1,28/szt
    Dodzodzą mi łaczniki krzyżowe, przy dolnym poziomie 5 sztuk CD60 daje mi 10
    sztuk - nie znam ceny, jakieś 0.80? Mniej trzeba kotw bo 6 zamiast 10.

    Różnica w cenie 12zł na kozyść jednego poziomu.

    Niewiele, ale czy warto taką kratownicę robić (i potem zastanawiać się gdzie
    te halogenki mogę a nie chcę umieścić). No i czy mogę dać wtedy główny
    podwieszony profil 40cm od ściany bo komin. Bo jak nie to 3 profile i mam
    dopiero gęsto i 9 wieszaków.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez