  • 1. Data: 2010-05-07 19:03:37
    Temat: Bardzo twardy beton
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam.
    Jak robi się taki bardzo twardy i odporny na ścieranie beton (np taki jak na
    słupy energetyczne, szamba, kręgi do studni, betonowe podkłady kolejowe) nie
    chodzi mi nawet o zbrojenie, a o sam przepis.
    Na ile możliwe jest to w warunkach domowych?

  • 2. Data: 2010-05-07 19:33:47
    Temat: Re: Bardzo twardy beton
    Od: "andy" <k...@o...pl>

> [...]
    > chodzi mi nawet o zbrojenie, a o sam przepis.
    > Na ile możliwe jest to w warunkach domowych?

    Google i.....wszystko jasne ;-)

    http://www.muratordom.pl/budowa/domy-murowane/beton-
    na-budowie,108_2291.html
    http://www.muratordom.pl/budowa/domy-murowane/przepi
    s-na-beton,108_2205.html
    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=proporcje+be
    tonu+b20&aq=0&aqi=g3&aql=&oq
    =proporcje+betonu+b&gs_rfai=&fp=bc1df0cf8e942278

  • 3. Data: 2010-05-07 19:54:59
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    r...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > chodzi mi nawet o zbrojenie, a o sam przepis.
    > Na ile możliwe jest to w warunkach domowych?

    Kluczowym elementem jest zagęszczenie betonu, czyli np. wibrowanie, no i
    oczywiście receptura.

  • 4. Data: 2010-05-07 20:04:06
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak robi się taki bardzo twardy

    Piasek + żwir rzeczny (kamyki fi 10~15) + wibrowanie.
    Nawet wykonany w amatorskich warunkach wymaga
    (w razie czego) dużo cierpliwości i sprzętu ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-05-07 20:13:20
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    IMO kluczowym elementem to jest skład ziarnowy kruszywa. Dlatego w zakładach
    wytwarzających beton widać zawsze kilka silosów z różnymi kruszywami, które
    się miesza w odpowiedniej proporcji. Z samego piasku nawet gdyby nawalić
    dużo cementu i zawibrować nie wyjdzie żaden rewelacyjny beton.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-05-07 20:22:10
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > kruszywami, które się miesza w odpowiedniej proporcji. Z samego piasku
    > nawet gdyby nawalić dużo cementu i zawibrować nie wyjdzie żaden
    Toż przecież napisałem że receptura jest ważna.

  • 7. Data: 2010-05-07 20:44:26
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    nie licz na to, że w przydomowych warunkach uzyskasz cokolwiek
    lepszego...........

    nie licz też, że wygooglasz receptury na zbudowanie tamy ;))))))))

    WSZYSTKO jest wazne
    receptura - szeroko pojęta
    wykonanie mieszanki
    woda
    temperatury
    ukladanie
    zagęszczanie
    dojrzewanie - warunki jakie zapewnisz

    nikt nie sprzeda receptury na betony hydro - bo upraszczając o takich
    myślisz - bo to wiele lat ciężkiej pracy, błędów, doświadczeń, prób i
    badań - to tajnie bronione składy, często z masą równie tajnej chemii, o
    czasami bardzo subtelnych różnicach - ale diabeł tkwi w szczegółach......

    nie licz na cudowne receptury tylko kup po prostu beton ;) oszczędzisz sobie
    wiele rozczarowań, spękań, wymian - co znacznie przekroczy koszty z
    betoniarni, o czasie i wkurwieniu nie wspominając ;)

    internet nie wszystko rozwiąże - na szczęście ;)

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 8. Data: 2010-05-07 21:10:05
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "sbst" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie licz na to, że w przydomowych warunkach uzyskasz cokolwiek
    > lepszego...........

    Jasne - jakoś domy o stropach lanych
    z betoniarki z przerobionej beczki stoją nadal
    i często są lepszej jakości niż obecne produkty
    "deweloperów"
    (mimo, że teraz wszystko jest dostępne bez problemu,
    a zwłaszcza cement i stal).

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2010-05-07 21:13:09
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > Jasne - jakoś domy o stropach lanych
    > z betoniarki z przerobionej beczki stoją nadal

    Tu bym sie kłócił, aktualnie wykańczam komuś taki właśnie dom i uwierz mi
    nie chciał bys tam mieszkać, dom z lat 90 stan surowy stoi do dziś robiony
    właśnie "metodą chałupniczą"

    Adi

  • 10. Data: 2010-05-07 21:25:15
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tu bym sie kłócił, aktualnie wykańczam komuś taki właśnie dom i uwierz mi
    > nie chciał bys tam mieszkać, dom z lat 90 stan surowy stoi do dziś robiony
    > właśnie "metodą chałupniczą"

    Ale to inny przypadek - jak dom jest robiony 10-20 lat po kawałku,
    nieogrzewany i wiatry po nim hulają , to nic dziwnego.

    Te które znam (po rodzinie) "zamykane" z reguły w 2 lata
    mają się dobrze - lata '70 i '80, na wsi,
    gdzie nawet jak by chcieli, to do "fabrycznego" betonu
    nie było dostępu.

    Co nie zmienia faktu, że beton z pompą wyjdzie jakościowo lepiej,
    szybciej, a pewnie i summa summarum taniej

    Pzdr

    JKK