  • Data: 2009-11-21 09:41:51
    Temat: Re: Świetlówka Philips - nie ma to jak być wyruchanym
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    BartekK wrote:
    > Tyle że w ledach moc kłóci się z pozostałymi parametrami. Led
    > będzie świecił jasno (lm/W) i długo, pod warunkiem ze jest
    > zimny. Led będzie zimny jak będzie miał małą moc (w stosunku do
    > możliwości oddawania ciepła do otoczenia) i będzie pracował w
    > niskich temperaturach. Klient chce jak najjaśniejszego leda, a
    > im większa moc w prawie
    > takiej samej obiętości, tym temperatura lawinowo rośnie, więc
    > spada sprawność i żywotność.

    Przypuszam że dlatego lepsze "żarówki" LED wyglądają tak:
    http://img208.imageshack.us/img208/1133/zmianarozmia
    ruimg0065.jpg
    http://img301.imageshack.us/img301/2926/zmianarozmia
    ruimg0064.jpg
    czy tak:
    http://img34.imageshack.us/img34/7980/img008zmienazw
    .jpg
    i kosztują ~3x więcej od "zwykłych"/tanich.

    a zwykłe tak:
    http://hodur.mpower.pl/tele_hit/zarowki/e27_80led_bu
    lb/images/e27_80led_bulb_10.jpg
    czy np. tak:
    http://www.twojasilownia.pl/eturysta/produkt/zarowki
    /e27_80led/images/img_11.png

    Swoją drogą szczytem chamstwa i bezczelności jest
    deklarowanie przez sprzedawców że strumień świetlny
    310 lumenów odpowiada żarówce 75W, gdzie zwykła 75W
    emituje 935 lumenów. Co oznacza że sprzedawany przez
    nich towar odpowiada wolframowym żarówkom 25W

    Taki drobiazg jak "pominięcie" deklaracji ile
    lumenów emituje "żarówka", podawanie informacji
    że odpowiada żarówce ileśtamW od razu powinno
    włączyć u więszkości ludzi ostrzegawczy sygnał
    w głowie.

    Markowi producenci takich numerów nie robą, taki
    http://www.oswietlenia.nazwa.pl/bestlook/NO/DSC04532
    .JPG
    OSRAM się przyznaje do tego że ich 5W led daje
    oświetlenie TYLKO takie jak 20W tradycyjne.

    Jak na razie, z tego co widzę (na wiodącym w
    Polsce portalu aukcyjnym) w większości wypadków
    producenci lub sprzedawcy oszukują klientów w
    kwestii ilości emitowanego światła w porównaniu
    do zwykłej żarówki, zaś najsilniejsze ledowe
    oferowane "tamże" są w stanie dorównać żarówkom
    około 45W.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert