  • 91. Data: 2018-05-07 07:19:41
    Temat: Re: System odzysku wody zlewozmywakowej (tzw. szarej)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 maja 2018 22:08:25 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:

    > Najczęściej w jego górnej części. Jednak to tak mała ilość, że jest
    > pomijalna (nie więcej niż 1-2 litry)
    http://domplus-sklep.pl/pozostale-elementy-systemu/3
    7-zbiornik-cwu-200-l-z-2-wezownicami.html
    Jak odpowietrznik popsuty to może i jest

  • 92. Data: 2018-05-07 13:20:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ktos udowodnil ze powietrze rozpuszcza sie w wodzi i im jest wyzsze cisnienie tym
    lepiej. Dlatego zrobili hydrofory z przepona zeby powietrza nie ubywalo.

  • 93. Data: 2018-05-07 23:34:38
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Ktos udowodnil ze powietrze rozpuszcza sie w wodzi i im jest wyzsze cisnienie tym
    lepiej.

    Kiedy to ty sam cokolwiek tutaj udowodnisz? I nie chodzi mi o
    rozpuszczalność gazów w wodzie.

    Dlatego zrobili hydrofory z przepona zeby powietrza nie ubywalo.

    Przepona jest potrzebna w przypadku gdy ta poduszka gazowa ma zadanie
    użytkowe a nie znajduje się w zbiorniku niejako "przypadkowo"

    --
    Czarek

  • 94. Data: 2018-05-07 23:36:42
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.05.2018 o 07:19, Kris pisze:

    > http://domplus-sklep.pl/pozostale-elementy-systemu/3
    7-zbiornik-cwu-200-l-z-2-wezownicami.html
    > Jak odpowietrznik popsuty to może i jest

    "Zwykłe" bojlery nie maja odpowietrzników, to przez pewien czas na pewno
    jest ;-)
    --
    Czarek

  • 95. Data: 2018-05-07 23:51:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaraz po tobie cos udowodnie.

  • 96. Data: 2018-05-08 00:39:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.05.2018 o 21:59, Uzytkownik pisze:

    > W ociepleniu :)

    Chodzi mi o to, że do zbiornika "200L" nie nalejesz tyle wody.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 97. Data: 2018-05-08 00:41:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Masz pecha bo nie dowiesz sie jak zrobic za piecset zlotych. Przykre jest to ze
    nikt na grupie przez Ciebie sie tez tego nie dowie.

    Takie stwierdzenia to już pachną podstawówką.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 98. Data: 2018-05-08 08:23:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Chodzi mi o to, że do zbiornika "200L" nie nalejesz tyle wody.

    No pewnie, że nie. Po pierwsze te 200 litrów to jest pojemność średnia,
    orientacyjna, a rzeczywista może być o kilka litrów większa lub mniejsza
    i zawierać się w jakiejś tam klasie dokładności. Sam zbiornik też pod
    wpływem ciśnienia zwiększa i zmniejsza swoje rozmiary - jest w pewnym
    zakresie elastyczny.

    Ponadto i tak rozważamy czysto teoretycznie, bo nie uwzględniamy faktu,
    że woda o różnej temperaturze ma różną gęstość. Największą gęstość ma
    woda o temperaturze 4'C. Gęstość ta maleje przy wzroście temperatury
    ponad 4'C i jest tym mniejsza im większa jest temperatura oraz poniżej
    4'C. W efekcie tego woda podgrzewając się rozszerza. Jeżeli zmieszamy 10
    litrów wody o niższej temperaturze z 10 litrami wody o wyższej
    temperaturze to nie uzyskamy dokładnie 20 litrów wody ale to może być
    mniej lub więcej niż 20 litrów, zależnie od temperatur początkowych.
    Wszystko przez tą zmianę gęstości, która przebiega w sposób nieliniowy.
    We wcześniejszych rozważaniach nad mieszaniem nie uwzględnialiśmy tego
    faktu.

    Jeżeli zaś chodzi o powietrze w zasobniku CWU to jestem tego samego
    zdania co Zenek (Kogutek). Powietrza w takim zasobniku nie ma prawa być.
    Jeżeli jest to znaczy, że ktoś coś spierniczył np jest źle zamontowany
    zasobnik: odwrotnie, albo źle pochylony jeżeli jest to poziomy.

    P.S.

    Ze względu na zmianę gęstości wody, a tym samym zmianę jej objętości
    przy każdym zasobniku CWU musi być zamontowane naczynie przeponowe, aby
    woda podczas rozszerzania się, miała się gdzie pomieścić. W przeciwnym
    razie wzrośnie w zasobniku ciśnienie, a nadmiar wody zostanie wyrzucony
    zaworem bezpieczeństwa. Gdyby nie było przy takim zasobniku zaworu
    bezpieczeństwa ani naczynia przeponowego to po zagrzaniu w tym zasobniku
    wody, zostałby on zniszczony. Po prostu woda by go rozerwała.

    Powracając jeszcze do właściwości wody i jej gęstości to fakt, że woda
    ma największą gęstość przy temperaturze 4'C zapewnia przeżycie rybom w
    rzekach i stawach w okresie zimowym, ponieważ pod taflą lodu woda
    pozostaje w stanie płynnym.

  • 99. Data: 2018-05-08 08:25:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Takie stwierdzenia to już pachną podstawówką.

    Ale Zenek to nie gimbis. To zgredniały tetryk, który nie umie się
    przyznać do błędu :)