  • Data: 2015-01-24 08:17:13
    Temat: Re: Szara strefa w składach budowlanych?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-20 o 23:08, m4rkiz pisze:
    > "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
    >
    > kurestwo to jest jak facet zrobi usluge, stwierdzi ze 8 procent trzeba
    > doliczyc dostanie kase do lapy i faktury nie da
    >
    > a ze to niestety znajomy znajomego to trzeba mu w dodatku dac chwile
    > (juz 4 tygodnie) zeby nie poszlo potem po ludziach ze go "za niewinnosc"
    > skarbowce sprezentowalem

    Jeszcze większe kur...em jest ociąganie się z zapłatą przez inwestora, a
    nierzadko wymigiwanie się od płatności.
    Właściciel firmy kupuje towar z 23% VAT-em. Montuje towar u klienta,
    ponosząc dodatkowo koszty robocizny (koszt dojazdu, koszty pracownicze),
    a klient stwierdza, że teraz nie ma kasy lub płaci tylko część,
    obiecując, że niebawem przyjedzie do firmy z resztą pieniędzy i na
    obiecankach często się tylko kończy.
    Aby właściciel firmy mógł wystąpić o zwrot różnicy VAT, musi wystawić
    dokument FV 8% oraz kilka innych dokumentów.
    Jak już wystawi FV to może klienta pocałowć w d.... jak mu klient nie
    będzie chciał zapłacić za wykonaną usługę, bo od strony prawnej FV jest
    dokumentem potwierdzającym zapłatę, nawet jak klient nie podpisze tejże FV.
    Wystawiając WZ , właściciel firmy ma określony czas, w którym musi
    wystawić FV. Jak się spóźni, nie dość, że US może mu przyp....ć karę za
    czynności niezgodne z prawem to jeszcze może utracić możliwość zwrotu
    różnicy VAT. Nie wystawiając WZ naraża się na konsekwencje kontroli
    skarbowej - ogromne kary i domiary.
    Sprawy sądowe przeciwko inwestorom-cwaniaczkom ciągną się latami, a w
    tym czasie firma popada w kolejne zadłużenia i upada.
    Niestety firm, które w taki sposób "popłynęły" - zbankrutowały lub są na
    skraju bankructwa znam kilka.