  • 1. Data: 2015-01-16 12:30:25
    Temat: Szara strefa w składach budowlanych?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Kolejny potencjalny wykonawca dziwi się, że pytam o fakturę na usługę z
    materiałem (8% VAT) sugerując, że materiały przy płatności gotówką
    kupuje się "bez VATu".

    Czy tak to teraz działa?

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-01-16 22:43:07
    Temat: Re: Szara strefa w składach budowlanych?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-16 12:30, Piotrek wrote:
    > Kolejny potencjalny wykonawca dziwi się, że pytam o fakturę na usługę z
    > materiałem (8% VAT) sugerując, że materiały przy płatności gotówką
    > kupuje się "bez VATu".
    >
    > Czy tak to teraz działa?

    Nie namawiam nikogo do samodenuncjacji. Ocenę moralną też pozostawiam na
    boku.

    Ale może słyszeliście ;-) jak to teraz jest?

    Piotrek

  • 3. Data: 2015-01-17 11:39:15
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Poruszyleś delikatny temat.
    Oczywiście,to dzialalo i dziala.Czasem kupuje się material bez faktury,czasem faktury
    bez materialu.Tyle,.że jak się nie wie,z kim się gada,to się nie ryzykuje.
    A kto nie ryzykuje,szampana nie pija(mercem nie jeżdzi-drogo buduje-niepotrzebne
    skreślić)
    Pozdro dolniak

  • 4. Data: 2015-01-19 16:42:05
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 12:30, Piotrek pisze:
    > Kolejny potencjalny wykonawca dziwi się, że pytam o fakturę na usługę z
    > materiałem (8% VAT) sugerując, że materiały przy płatności gotówką
    > kupuje się "bez VATu".
    >
    > Czy tak to teraz działa?

    Mnie to bardziej irytuje taka dziwna moda, że dzwonie do kogoś czy
    spotykam się w kwestii ustalenia oferty. Ugadujemy się, że to i tamto
    można zrobić za tyle a tyle. Żadnej mowy o tym, że to tylko w przypadku,
    gdybym nie brał rachunku/faktury. Po czym, jak już proszę o takową to
    nagle są wielkie oczy i teraz kombinowanie wielkie i w ogóle, że jak z
    rachunkiem, to OK, ale mam sobie te 8 czy 23% doliczyć. Nosz k**wa...
    Nie wiedziałem, że za standard uznaje się coś od początku nielegalnego.
    Jeszcze rozumiałbym, jakbyśmy od początku się ugadywali, że zrobi się
    bez rachunku, czy coś. Ale tak w standardzie to zakładać?! :/
    Ale to w sumie nie dotyczy tylko branży budowlanej. Z mechanikami
    samochodowymi często jest tak samo. Jak słyszą faktura, to nagle jest
    23% więcej :/ Co za czasy...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2015-01-19 16:46:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kżyho wrote:

    > Ale to w sumie nie dotyczy tylko branży budowlanej. Z mechanikami
    > samochodowymi często jest tak samo. Jak słyszą faktura, to nagle jest
    > 23% więcej :/ Co za czasy...

    a potem krzyk, że minister kazał im instalować kasy fiskalne :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2015-01-19 16:56:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 16:42, Kżyho pisze:

    > Ale to w sumie nie dotyczy tylko branży budowlanej. Z mechanikami
    > samochodowymi często jest tak samo. Jak słyszą faktura, to nagle jest
    > 23% więcej :/ Co za czasy...

    Tak właśnie reaguje rynek na zbyt wysokie podatki. To nie ludzie są
    winni - to politycy.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-01-19 17:01:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 16:56, Marcin N pisze:

    > Tak właśnie reaguje rynek na zbyt wysokie podatki. To nie ludzie są
    > winni - to politycy.

    Obawiam się, że polska mentalność jest taka, że nawet jakby ten podatek
    to było 3%, to i tak by kombinowali, żeby bez rachunku zrobić...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2015-01-19 17:07:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 17:01, Kżyho pisze:

    > Obawiam się, że polska mentalność jest taka, że nawet jakby ten podatek
    > to było 3%, to i tak by kombinowali, żeby bez rachunku zrobić...

    Twoje obawy są zupełnie bezpodstawne, a Polacy nie są jakimiś
    wyjątkowymi kombinatorami obarczonymi genem oszukiwania. Takie rzeczy są
    powszechne wszędzie.

    --
    MN

  • 9. Data: 2015-01-19 17:36:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > nagle są wielkie oczy i teraz kombinowanie wielkie i w ogóle, że jak z
    > rachunkiem, to OK, ale mam sobie te 8 czy 23% doliczyć. Nosz k**wa...
    Mnie się zdarzyło, że ustaliliśmy wszystko (usługa: malowanie proszkowe
    elementów), w tym cenę "na fakturę", po czym odbieram pomalowany sprzęt,
    proszę o fakturę, a gość do mnie, że to trzeba będzie VAT dopłacić. To
    jest dopiero ku*stwo :->

    Maciek

  • 10. Data: 2015-01-19 17:37:39
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    .pl...

    >Twoje obawy są zupełnie bezpodstawne, a Polacy nie są jakimiś wyjątkowymi
    >kombinatorami obarczonymi genem oszukiwania. Takie rzeczy są powszechne
    >wszędzie.

    Bzdura - (polska?) budowlanka to patologia na każdym szczeblu i w każdym
    wymiarze. Trzeba mieć oczy dookoła głowy.