  • 1. Data: 2015-01-16 00:41:41
    Temat: Podłoga dla przedszkolaka
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Niedługo będę miał do zrobienia podłogę w pokoju dla dwóch
    przedszkolaków. Pokój ma jakieś 5,2m x 4,5m - czyli jakieś 25m^2.
    Teraz są tam na podłodze deski - blisko 30letnie - ale w dobrym stanie
    tylko, że zdarzają się 1-3mm różnice poziomów pomiędzy nimi.

    Co możecie polecić na podłogę w cenie do 1000zł za te 25m^2 ?
    Czy kłaść wykładzinę na deski czy coś innego ? Ma to wytrzymać we w
    miarę dobrym stanie przez 7-10lat. Jakieś sugestie ?

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2015-01-16 06:59:07
    Temat: Re: Podłoga dla przedszkolaka
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-16 o 00:41, Radek D pisze:
> [...]
    > Czy kłaść wykładzinę na deski czy coś innego ? Ma to wytrzymać we w
    > miarę dobrym stanie przez 7-10lat. Jakieś sugestie ?

    Ja bym położył wykładzinę, ale żeby wyrównać nierówności, położyłbym pod
    nią piankę taką jak pod panele. Nawet dwie warstwy. Nie będzie się
    później wykładzina załamywać na nierównościach. Przy dużych
    nierównościach potrafią się w takich miejscach po jakimś czasie wycierać
    dziury.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2015-01-16 08:39:47
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 06:59, wolim pisze:

> [...]
    > później wykładzina załamywać na nierównościach. Przy dużych
    > nierównościach potrafią się w takich miejscach po jakimś czasie wycierać

    A ja bym wykładziny do pokoju dla dzieci nigdy nie położył - jednak
    ketchup, czekolada, farbki czy sok wiśniowy lepiej schodzi z np. paneli
    :) szczególnie, że jak piszesz 10 lat...

    pozdro

  • 4. Data: 2015-01-16 08:58:16
    Od: Robson <r...@...pl>

    > A ja bym wykładziny do pokoju dla dzieci nigdy nie położył - jednak
    > ketchup, czekolada, farbki czy sok wiśniowy lepiej schodzi z np. paneli
    > :) szczególnie, że jak piszesz 10 lat...

    Kwestia zasad panujących w domu. U mnie zasadniczo je się w
    kuchnio-jadalni. Mam wykładzinę w sypialni dzieci w stylu miasteczko z
    drogami, przetrzymała 17 lat, w międzyczasie starszy syn dostał własny
    pokój. Wykładzina jest w stanie więcej niż dobrym ;). Dodatkowy plus
    wykładziny - ociepla podłogę i dzieci mogą się na niej bawić (pod spodem
    jest parkiet).

  • 5. Data: 2015-01-16 09:07:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2015 o 00:41, Radek D pisze:
    > Niedługo będę miał do zrobienia podłogę w pokoju dla dwóch
    > przedszkolaków
    Dla pierwszego dziecka położyłem grubą wykładzinę podłogową, żeby mu
    było ciepło i miękko. Było. tyle że po paru latach wykładzina stała się
    domem żyjątek, przedewszystkim roztoczy. oczywiście setki razy coś się
    na nią wylało i wysypało, prana też była (pod koniec) dwa razy w roku.
    Dla kolejnego dziecka (10 lat różnicy) położyłem panele, a pod nimi
    ogrzewanie podłogowe elektryczne. Jest dużo lepiej, bo łatwo się panele
    ściera, tyle że trzeba to robić częściej. ogrzewanie włączam tylko zimą
    i tylko jak jest sesja z torami, ulicami, albo jakąś układaną, więc w
    rachunku za prąd nie bardzo widać wzrost kosztów.
    Tak więc radzę panele. jednak ja zawaliłem jedną rzecz. Moja podłoga też
    była krzywa, ale zlekceważyłem ten problem, myśląc że podkład, solidny,
    gruby to skompensuje. Niestety tak nie jest. Radzę Ci więc połóż na
    deski folie, i wlej we wszystkie szczeliny posadzkę samopoziomującą.
    wiem że powinno się wylewać parę cm, a na deski nie można bo za ciężkie,
    ale _teraz_ ja bym tak zrobił. Chodzi o to aby było wmiarę równe podłoże
    pod panele. nawet jak popęka, to dalej będzie równe, łatwiej będzie
    wygładzić szczelinę 1mm niż górkę 3mm.
    Powodzenia

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-01-16 09:13:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 08:39:49 UTC+1 użytkownik twistedme napisał:
    > A ja bym wykładziny do pokoju dla dzieci nigdy nie położył - jednak
    > ketchup, czekolada, farbki czy sok wiśniowy lepiej schodzi z np. paneli
    > :) szczególnie, że jak piszesz 10 lat...
    Myślę że zależy jaka wykładzina.
    Zawsze podziwiam wykładziny w hotelach, tysiące ludzi tam łazi a wykładziny w super
    stanie są. Ostatnio w Karpaczu w Gołębiewskim się temu przyglądałem. Hotel chyba ma
    już ze 3 lata, ludzi tysiące się przewija a raczej wykładzin od nowości nie
    zmieniali.

  • 7. Data: 2015-01-16 10:01:39
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-01-16 o 09:13, Kris pisze:
> [...]
    już ze 3 lata, ludzi tysiące się przewija a raczej wykładzin od nowości nie

    W sumie racja... :)

    Ja jednak obstaję przy swoim i położyłbym panele, a w miejscu zabaw dywanik.

    pozdro

  • 8. Data: 2015-01-16 18:21:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-16 06:59, wolim wrote:
    > Ja bym położył wykładzinę, ale żeby wyrównać nierówności, położyłbym pod
    > nią piankę taką jak pod panele.

    Po czym postawisz meble i ciach - pióra w panelach ścięte, wystają kanty
    1-3mm.

  • 9. Data: 2015-01-16 18:40:28
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > Po czym postawisz meble i ciach - pióra w panelach ścięte, wystają kanty
    > 1-3mm.

    Piłeś - nie pisz.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2015-01-16 18:45:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-16 18:40, wolim wrote:
    > Piłeś - nie pisz.

    Nie piłem. Piszę bo mi ścieło. Wystarczyło 2x warstwa pianki i panele
    klawiszują. Nigdy więcej 2x warstw pianki, a już na pewno nie na wykładzinę.