  • 1. Data: 2015-01-14 13:04:08
    Temat: Dwie pompy CO
    Od: arek <a...@b...pl>

    Instalacja CO składa się z kotła gazowego (z wbudowaną pompą) oraz
    kominka z płaszczem wodnym który ciepło przekazuje przez wymiennik do
    instalacji zasilającej grzejniki. Teoretycznie jest możliwe, że
    zaistnieje sytuacja, że podczas rozgrzewania kominka pojawi się stan
    kiedy będą równocześnie pracowały dwie pompy (w piecu gazowym i pompa za
    wymiennikiem kominka). Czy stan pracy obu pomp równocześnie niesie
    jakieś zagrożenia (poza zwiększonym zużyciem energii elektrycznej).

    --
    arek

  • 2. Data: 2015-01-14 19:51:58
    Temat: Re: Dwie pompy CO
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-14 13:04, arek wrote:
> [...]
    > wymiennikiem kominka). Czy stan pracy obu pomp równocześnie niesie
    > jakieś zagrożenia (poza zwiększonym zużyciem energii elektrycznej).

    Jesli pompa pieca gazowego wymusza jako jedyna ruch w grzejnikach to
    jest wręcz *NIEZBĘDNE* aby pracowaly obie kiedy w kominku masz ogień.
    Gdzieś ciepło z wymiennika musi się rozproszyć, najlepiej w grzejnikach.

  • 3. Data: 2015-01-14 22:17:13
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2015-01-14 o 13:04, arek pisze:
> [...]
    > wymiennikiem kominka). Czy stan pracy obu pomp równocześnie niesie
    > jakieś zagrożenia (poza zwiększonym zużyciem energii elektrycznej).

    Zależy jak masz rozwiązaną instalację. Najczęściej powoduje skrócenie
    obiegu CO - pomiędzy kotłem CO a wymiennikiem - kominek grzeje kocioł,
    ten próbuje sie ostudzić (zamknieta komora spalania)i chłodzi cały czas
    wentylatorem. Bardzo niebezpieczna sytuacja dla kotła - cały czas piszę
    o zamknietej komorze spalania.

    CezaryT

  • 4. Data: 2015-01-15 10:47:46
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Rozwazylbym sprzeglo hydrauliczne.
    Chyba ze instalacja juz istnieje, to daj schemat.