  • 1. Data: 2015-01-14 23:08:12
    Temat: znowu robię za głuchy telefon. Ocieplenie stropu.
    Od: k...@g...com

    Meczy mnie taki jeden sympatyczny człowiek. Ocieplił skosy mielonym styropianem i
    twierdzi że jest super. I ja mu wierzę. Pytałem już o folię pod wełną. Przyjął do
    wiadomości. Teraz męczy o folię nad wełną. Jest taka paro przepuszczalna. A co się
    stanie jak nie dać tej niby specjalnej folii co żywcem jak włóknina do przykrywania
    roślinek w ogródku wygląda.

  • 2. Data: 2015-01-15 00:40:27
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    .Gościu myśli o agrowlókninie?
    A nic się nie stanie.Tak samo przepuszcza parę jak dedykowana folia.Tektura też się
    nada,tylko trzeba dokladnie posklejać.
    pozdro dolniak

  • 3. Data: 2015-01-15 00:46:36
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Pomyślalem jeszcze raz.Wlóknina ma większe pory niż folia i drobinki welny mogą przez
    nią przelazić.Ale to by sie dzialo tylko wtedy gdyby okrycie się poruszalo(np od
    wiatru) lub ktoś po tym lazil.Malo prawdopodobne.

  • 4. Data: 2015-01-15 00:50:13
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 00:46:38 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
    > Pomyślalem jeszcze raz.Wlóknina ma większe pory niż folia i drobinki welny mogą
    przez nią przelazić.Ale to by sie dzialo tylko wtedy gdyby okrycie się poruszalo(np
    od wiatru) lub ktoś po tym lazil.Malo prawdopodobne.

    A jest niezbędna folia paro przepuszczalna? Jak by zostawić niczym nie przykryte?

  • 5. Data: 2015-01-15 01:04:16
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Można nie przykrywać.
    Ale gdy wejdzie latem na strych,to potem będzie się drapal,jakby go pchly oblazly.
    W tym przypadku takie pokrycie ma bardziej znaczenie estetyczne,niż techniczne.
    Ale poczekaj z tym do rana,może ktoś to inaczej uzasadni.

  • 6. Data: 2015-01-15 08:33:02
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2015-01-14 23:08, k...@g...com pisze:
    > A co się stanie jak nie dać tej niby specjalnej folii co żywcem jak włóknina do
    przykrywania roślinek w ogródku wygląda.

    Ta "folia" paroprzepuszczalna jest m.in. zabezpieczeniem przed
    przeciekaniem dachu i wnikaniem wody w ową wełnę, natomiast
    agrotekstylia nie posiadają takiej właściwości.

  • 7. Data: 2015-01-15 09:03:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 08:32:00 UTC+1 użytkownik krak napisał:

    > Ta "folia" paroprzepuszczalna jest m.in. zabezpieczeniem przed
    > przeciekaniem dachu i wnikaniem wody w ową wełnę, natomiast
    > agrotekstylia nie posiadają takiej właściwości.

    Dokladnie, zalezy jak wyglada pokrycie dachu, np. dachowka ceram,/bet. wymaga
    szczelnego pokrycia dachu (podwiewa ppod nia snieg, deszcz). Welna powinna miec
    mozliwosc suszenia, czyli np. najprosciej folia paroprzepuszczalna, mozna tez
    deskowanie + papa, a pod destami szczelina wntylacyjna...

    WS

  • 8. Data: 2015-01-15 11:18:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 23:08:12 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    stanie jak nie dać tej niby specjalnej folii co żywcem jak włóknina do przykrywania

    Wloknina do przykrywania roslinek musi przepuszczac wode (w obie strony).
    Folia paroprzepuszczalna (a na dach najlepiej wysokoparoprzepuszczalna)
    wody od zewnatrz do srodka nie przepusci, przepusci tylko pare od wewnatrz.
    To dwa zupelnie rozne materialy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-01-15 13:10:51
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 11:18:36 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > wody od zewnatrz do srodka nie przepusci, przepusci tylko pare od wewnatrz.

    Aż sprawdziłem, chociaż mnie to specjalnie nie interesuje. Włókniny do 0ogrodnictwa
    robią z kilkoma wykończeniami. Jedno jest "odpychające wodę". Ceny maja jak dla
    rolnictwa a nie dla budownictwa. Tak z trzy razy tańsze.

  • 10. Data: 2015-01-15 13:14:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 13:10:51 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    >maja jak dla rolnictwa a nie dla budownictwa. Tak z trzy razy tańsze.

    Też mam takie podejrzenia że te do budownictwa są droższe nie dlatego ze inne tylko
    dlatego że marketingowcy tak sprawili.