  • 1. Data: 2015-01-11 20:55:16
    Temat: czym przykleić odbojnik
    Od: quent <x...@x...com>

    Nie mogę wiercić w gresie bo pod spodem mam podłogówkę. Poza tym
    wiercenie w gresie jest samo w sobie udręką.
    Czym można skutecznie przykleić do terrakoty odbojnik, powiedzmy aluminiowy?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2015-01-11 20:58:31
    Temat: Re: czym przykleić odbojnik
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-01-11 20:55, quent wrote:
    > Nie mogę wiercić w gresie bo pod spodem mam podłogówkę. Poza tym
    > wiercenie w gresie jest samo w sobie udręką.
    > Czym można skutecznie przykleić do terrakoty odbojnik, powiedzmy
    > aluminiowy?

    Ewentualnie z jakiego materialu powinien być odbojnik żeby udało się go
    przykleić do terrakoty?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2015-01-11 21:21:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-11 o 20:55, quent pisze:
    > Nie mogę wiercić w gresie bo pod spodem mam podłogówkę. Poza tym
    > wiercenie w gresie jest samo w sobie udręką.
    Bez przesady, mam podłogówkę i odbojniki przykręcone do podłogi,
    po pierwsze w gresie da się wiercić, powoli ale da z udarem, po drugie
    wylewka powinna mieć odpowiednią grubość dla podłogówki, min 7cm.
    Wierci się ostrożnie powiedzmy 4cm, skraca kołek i przykręca odbojnik.
    A jak sie bardzo boisz to zaproś pana z kamerą termowizyjną nagrzej
    podłogówkę i wtedy zobaczysz jak ci rurki idą i bez strachu przykręcisz go.

    > Czym można skutecznie przykleić do terrakoty odbojnik, powiedzmy
    > aluminiowy?
    Wątpię, są zbyt gładkie i sliskie aby klej mocno trzymał.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-01-11 21:53:31
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > wiercenie w gresie jest samo w sobie udręką.
    > Czym można skutecznie przykleić do terrakoty odbojnik, powiedzmy

    Kup takie odbojniki, które w połowie wchodzą pod drzwi w czasie otwierania.

    O takie, tylko w wersji bez otworu na wkręt:
    http://glass24.pl/p-4401/odbojnik-do-drzwi-nr-kat-91
    28.html

    Są do kupienia w każdym hipersupermarkecie budowlanym.

    W komplecie do tego jest mocna taśma dwustronna.

    U mnie trzymało 3 lata.

    Po 3 latach, jak się odkleiło w jednym miejscu (w sumie mam je przy
    trojgu drzwi), to przykleiłem na zwykłą taśmę i trzyma się dalej.

    Istotne jest, żeby to był dokładnie ten wskazany przeze mnie odbojnik,
    bo wchodząc pod drzwi sam się ładnie klinuje nawet bez
    przykręcania/przyklejania. Jak sprawa się ma z innymi odbojnikami, nie wiem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2015-01-11 21:58:29
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 20:55:17 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    > wiercenie w gresie jest samo w sobie udręką.
    > Czym można skutecznie przykleić do terrakoty odbojnik, powiedzmy aluminiowy?

    Klej poliuretanowy zlapie wszystko.

  • 6. Data: 2015-01-12 01:17:17
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > wiercenie w gresie jest samo w sobie udręką.
    > Czym można skutecznie przykleić do terrakoty odbojnik, powiedzmy

    No a klej do płytek się nie nada?
    Raz, kiedyś rozkuwałem terakotę, to klej z aluminiowych profili nie
    chciał w ogóle odłazić, zostawała zawsze 1-2 milimetrowa warstewka.
    Pewnie lepszą przyczepność można uzyskać po zmatowieniu/zeszlifowaniu
    gresu i spódu odbojnika.

  • 7. Data: 2015-01-12 08:24:55
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > wiercenie w gresie jest samo w sobie udręką.
    > Czym można skutecznie przykleić do terrakoty odbojnik, powiedzmy

    Jest taka taśma klejąca jak tu http://tinyurl.com/ka624hb - ważne, żeby
    powierzchnie przed klejeniem odtłuścić.
    Możesz też zainteresować się klejami konstrukcyjnymi, kleją prawie że
    wszystko do wszystkiego ;). Są drogie, więc lepiej poszukać kogoś kto
    takie ma i użyczy.

  • 8. Data: 2015-01-26 19:27:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    quent wrote:

    > Czym można skutecznie przykleić do terrakoty odbojnik, powiedzmy
    > aluminiowy?

    Skutecznie? Dobrym epoksydem. "Prędzej pęknie Ci serce"...

    Pozdrawiam, Piotr