  • 1. Data: 2015-01-11 10:28:06
    Temat: Jak wciągać ciężary na piętro?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Przyszło mi do głowy, żeby sobie samemu zbudować jakiś mini-dźwig, który
    dałby radę wciągnąć ciężar ze 200-300 kg na wysokość 4 metrów.

    Macie jakieś pomysły w tym względzie? Oczywiście nie chodzi o kupienie
    gotowca za 10 tys zł. Samo wciąganie mogłoby być zrealizowane przy
    użyciu ręcznej korby - pełno tego do kupienia wszędzie.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-01-11 10:36:06
    Temat: Re: Jak wciągać ciężary na piętro?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 10:28:02 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > gotowca za 10 tys zł. Samo wciąganie mogłoby być zrealizowane przy
    > użyciu ręcznej korby - pełno tego do kupienia wszędzie.

    allegro->wciagarka elektryczna

    b.

  • 3. Data: 2015-01-11 11:24:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-11 o 10:36, Budyń pisze:

    > allegro->wciagarka elektryczna

    Sama wciągarka nie załatwia sprawy. Potrzebne jest obrotowe ramię, żeby
    na przykład wciągnąć przez balkon/taras meble na piętro.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-01-11 12:01:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-01-11 o 11:24, Marcin N pisze:
    > Sama wciągarka nie załatwia sprawy. Potrzebne jest obrotowe ramię, żeby
    > na przykład wciągnąć przez balkon/taras meble na piętro.

    No to jeszcze na przykład to:
    http://allegro.pl/uchwyt-ramie-obrotowe-do-wciagarki
    -pa800-990-i4969888052.html
    Tylko ile razy w tygodniu chcesz te meble wciągać, że ma sens zabawa z
    konstruowaniem czegoś takiego?

  • 5. Data: 2015-01-11 13:48:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.01.2015 o 10:28, Marcin N pisze:
> [...]
    > gotowca za 10 tys zł. Samo wciąganie mogłoby być zrealizowane przy
    > użyciu ręcznej korby - pełno tego do kupienia wszędzie.

    ja jutro będę wciągał na 3cie wysokie piętro ponad 100 desek. w oknie na
    strychu zostanie zamocowana solidna decha (5cmx30) na jej końcu
    bloczek(takie kółeczko) i sznur.
    Deski będziemy wciągać "na wędkę", pod moje okno i dalej rękami do
    środka. tą metodą nie wciągniesz 300kg... na jeden raz! Ale myślę że
    takiego ciężaru nie chcesz postawić w mieszkaniu?

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-01-11 18:39:34
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 13:48:26 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > środka. tą metodą nie wciągniesz 300kg... na jeden raz! Ale myślę że
    > takiego ciężaru nie chcesz postawić w mieszkaniu?

    A co to za ciężar 300 kilo. Trzy osoby jak staną obok siebie to może być 300 kilo.

  • 7. Data: 2015-01-11 20:47:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jakie tam 3. Ja + teściowa i już jest 300 kg\m2

  • 8. Data: 2015-01-11 21:25:33
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > środka. tą metodą nie wciągniesz 300kg... na jeden raz! Ale myślę że
    > takiego ciężaru nie chcesz postawić w mieszkaniu?

    300 kg? Desek? To wciągaj po 1 sztuce jak Ci ciężko.
    Wiadro betonu ma 30 kg, a facet łapie dwa wiadra i zapyla na piętro,
    wylewa i wraca po następne. I tak przez pół dnia.
    A Tobie ciężko, ludziom się naprawdę nie chce pracować.

  • 9. Data: 2015-01-11 21:29:32
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-11 o 21:25, adam pisze:

> [...]
    > wylewa i wraca po następne. I tak przez pół dnia.
    > A Tobie ciężko, ludziom się naprawdę nie chce pracować.

    Sorry, źle skojarzyłem posta, to nie do Ciebie.

  • 10. Data: 2015-01-11 21:57:07
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 21:25:35 UTC+1 użytkownik adam napisał:

> [...]
    > wylewa i wraca po następne. I tak przez pół dnia.
    > A Tobie ciężko, ludziom się naprawdę nie chce pracować.

    U mnie tez tak robili posadzke na pietrze.
    Murarze wynajeli faceta do noszenia zaprawy po schodach i... biegal caly dzien.
    Zreszta niezle zbudowany byczek to byl.

    W Niemczech , przy budowie kazdego domku jednorodzinnego staje dzwig.