  • 1. Data: 2015-01-11 22:27:54
    Temat: jaki lakier na podłogę drewnianą? Twardy bym chciał...
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Będę układał podłogę drewnianą. Sosna, niestety. mimo to pytałem ludzi
    którzy niedawno robili podłogę i mówili że mam kupić najtwardszy jaki
    znajdę. pytanie jaki warto? O ile miałem styczność z lakierami do
    drewna, to były twardsze niż taka farba do bramy z garażu. nie wiem jak
    to było zrobione, ale maluję trochę więc mam wyczucie. JEdnak ja maluje
    w 90% lakierami akrylowymi z dolewanym utwardzaczem - takie jak w starym
    przemyśle samochodowym. Czy może taki lakier nadawałby się do podłogi
    drewnianej? Może jednak jakiś dedykowany do podłóg, ale właśnie
    dwuskładnikowy? Czy może jednak nie warto?

    ToMasz

    Smród, wietrzenie, czas schnięcia - sprawa pomijalna.

  • 2. Data: 2015-01-12 00:35:36
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 11 Jan 2015 22:27:54 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:

> [...]
    >dwuskładnikowy? Czy może jednak nie warto?
    >
    >ToMasz
    >
    >Smród, wietrzenie, czas schnięcia - sprawa pomijalna.

    jakies 15 lat temu na parkiet kupilem chemoutrwardzalny Bona i trzyma
    sie swietnie. W jednym pokoju robilem renowacje i byl cykliniarz i
    polozyl niby dobry....ale po 1.5 roku widze roznice - to juz nie to
    samo...

    bede monitorowal ten watek, wiec jak bedziesz mial wiedze czym w
    dzisiejszych czas lakierowac podloge (na lata) to daj znac.

    najlepiej na prive moricone1024 malpa gmail kropka com

    G.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2015-01-13 01:58:41
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Jeśli sosnę chcesz czymś twardym pokryć,to spróbuj szklo...
    Teraz poważnie.
    Drewno iglaste jest dość miekkie.A z lakierami jest tak,że jak twardy,to i kruchy.Co
    z tego, że dasz twardy lakier,jeśli podloże będzie się uginac?
    Masz dwie możliwości:

    Nasycić podlogę pokostem(teraz się na to mówi"olej")na gorąco,tak ze trzy razy-i
    zapomnieć o podlodze na parę lat.Stare,30-40 letnie podlogi sie wycieraja o parę mm w
    miejscach najbardziej chodzonych,ale na tym polega ich urok.

    Nasycić podlogę rozcieńczonym lakierem(najlepiej wodoutwardzalnym typu hartz-lak,bo
    najtwardszy)tak ze trzy razy,potem pomalować dowolnym,wiążącym się z podkladem-też ze
    trzy razy.A potem co dwa lata nakladać kolejną warstwę.I szanować,bo się zniszczy...
    Skoro podlogę dopiero będziesz ukladal,to w tzw miedzyczasie poszukaj/obejrzyj
    podlogi tak wykończone.Nie zapomnij spytać o sposób uzytkowania.Ta,wiem że do
    chodzenia so.Ale jak często i czy w butach???
    pzdro dolniak

  • 4. Data: 2015-01-14 02:15:04
    Od: dolniak <d...@g...com>

    No to znam sprawę z wątku o dżwigu.W takim razie użyj drugiego sposobu.Bez
    caponu,chyba że cykliniarz będzie marudzil.Wprawdzie sosna jest światloczula,ale tak
    potraktowana nabierze miodowego koloru.Gorzej pod meblami.Ale nawet po użyciu kaponu
    przy dużym naslonecznieniu zostają jasne ślady.
    Haczyk jest gdzie indziej.Drewno-nawet suche-powinno poleżeć z miesiąc w
    pomieszczeniu,gdzie będzie ukladane.A z reguly w handlu jest drewno suszone.Nie
    suche.Ot,subtelna różnica...
    Pozdro dolniak