  • 1. Data: 2015-01-16 08:13:29
    Temat: Grubość stropu monolitycznego w domu jednorodzinnym wynosi ...
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Grubość stropu monolitycznego w parterowym domu jednorodzinnym z
    poddaszem użytkowym wynosi zgodnie z policzonym projektem 20cm ...

    Maksymalne rozpiętości bez podparcia ścianami nośnymi około 11.5m x 5m.
    Czołgiem po poddaszu nie zamierzam jeździć.

    Potencjalni wykonawcy na "castingach" dyskretnie pukają się w czoło. To
    samo potencjalni kierbudzi, którzy sugerują zejście do 15-16cm i
    twierdzą, że się pod tym podpiszą.

    Konstruktor milczy jak zaklęty.

    Uwierzyć kierbudowi czy dać to komuś do policzenia?

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-01-16 09:08:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 08:13:31 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Uwierzyć kierbudowi czy dać to komuś do policzenia?
    Dać do policzenia. Kierbudowi.
    Przeważnie grubość stropu w budynkach jednorodzinnych to 14cm ale tak w ciemno "dawaj
    też 14cm" nikt rozsądny nie doradzi.
    Jak kumaty kierbud to przeliczy i naniesie zmiany. U mnie tez w projekcie były takie
    przewymiarowania że kierbud "odchudzać" musiał sporo- m.in strasznie przewymiarowana
    była grubość więźby dachowej. Zwrócił mi na to uwagę kumpel który lata już pracuje w
    tartaku i pojechałem do niego zamówić więźbę, patrzy w projekt i mówi że jeszcze się
    nie spotkał aby ktoś tak grube bele dawał. Zadzwoniłem do kierbuda ten praktycznie od
    ręki wszystko przeliczył i odchudził dach. Na samym drewnie wtedy wyszło ładnych
    kilka tys. taniej.

  • 3. Data: 2015-01-16 10:40:02
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.01.2015 o 08:13, Piotrek pisze:
> [...]
    > twierdzą, że się pod tym podpiszą.
    >
    > Konstruktor milczy jak zaklęty.
    >
    > Uwierzyć kierbudowi czy dać to komuś do policzenia?

    U mnie:
    - pomieszczenie 9,6x5,1m - strop grubości 16cm zbrojenie jednokierunkowe
    fi12 co 10cm (co trzeci pręt odgięty)
    - pomieszczenie 5,7x6m - strop grubości 14cm zbrojenie krzyżowe fi8 co
    15 w obu kierunkach (co trzeci pręt odgięty)
    W obu przypadkach w tych pomieszczeniach nie ma dodatkowych ścian
    nośnych ani słupów.
    Poddasze użytkowe, na tym większym stropie ściana działowa z gazobetonu
    12cm dokładnie w jego połowie bez jakichkolwiek dodatkowych wzmocnień w
    stropie.
    Beton B25

  • 4. Data: 2015-01-16 20:32:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-16 10:40, albercik wrote:
> [...]
    > Poddasze użytkowe, na tym większym stropie ściana działowa z gazobetonu
    > 12cm dokładnie w jego połowie bez jakichkolwiek dodatkowych wzmocnień w

    Dzięki za przykłady.

    Piotrek

  • 5. Data: 2015-01-16 20:36:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>