  • 11. Data: 2015-01-19 22:39:12
    Temat: Re: Szara strefa w składach budowlanych?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
    news:54bd32d6$0$2160$65785112@news.neostrada.pl...
    > Bzdura - (polska?) budowlanka to patologia na każdym szczeblu i w każdym
    > wymiarze. Trzeba mieć oczy dookoła głowy.

    ale masz porownanie z pierwszej reki z reszta eu czy tak sobie
    gadasz?

    bo na ten przyklad w uk i irlandii porafia spierdolic wszystko
    i to lekko liczac za 5 razy wieksza kase, mimo rzekomej
    recesji - zwlaszcza w budowlance - trzeba ich prosic zeby sie
    pofatygowali na umowiony termin czy wystawili jakikolwiek rachunek

    a do wykopania byle rowka pod kabel musisz sobie najac przyslowiowego
    zula albo ekipe z mini koparka bo w ziemi za normalna stawke (nieco
    ponad EUR16) grzebac sie nie beda

    oczywiscie sa tez firmy ktore zrobia ci wszystko od a do z, tylko
    nie sa to rozwiazania na przecietna irlandzka kieszen, ze z litosci
    do polskiej juz nawet nie porownam, bo kosztuje minimum to ze dwa
    razy wiecej niz typowa kilkuosobowa irlandzka ekipa z vanem czyli
    lekko liczac 10 razy wiecej niz w Polsce

    i dopiero jak sie ma takie marze to kombinowac nie trzeba, bo jak sie
    leci po 10 zlotych za godzine to przy jakimkolwiek 'wypadku' z narzedziem
    czy materialem nagle okazuje sie ze taniej wychodzi siedziec w domu
    niz pracowac

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2015-01-19 22:52:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-19 o 16:56, Marcin N pisze:

    > Tak właśnie reaguje rynek na zbyt wysokie podatki. To nie ludzie są
    > winni - to politycy.

    Dokladnie tak. Do kazdej setki doliczyc trzeba co najmniej 23 zyle.
    Mechanikowi to w sumie nic nie zmienia, bo te pieniadze po prostu
    przeksieguje na konto US. A ze tym chce obciazyc klienta to chyba nic
    dziwnego. Pytanie tylko czy klient zechce to zaplacic.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2015-01-20 23:08:37
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
    > Mnie się zdarzyło, że ustaliliśmy wszystko (usługa: malowanie proszkowe
    > elementów), w tym cenę "na fakturę", po czym odbieram pomalowany sprzęt,
    > proszę o fakturę, a gość do mnie, że to trzeba będzie VAT dopłacić. To
    > jest dopiero ku*stwo :->

    kurestwo to jest jak facet zrobi usluge, stwierdzi ze 8 procent trzeba
    doliczyc dostanie kase do lapy i faktury nie da

    a ze to niestety znajomy znajomego to trzeba mu w dodatku dac chwile
    (juz 4 tygodnie) zeby nie poszlo potem po ludziach ze go "za niewinnosc"
    skarbowce sprezentowalem

    --
    http://db.org.pl/

  • 14. Data: 2015-01-20 23:19:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    m4rkiz wrote:

> [...]
    >
    > a ze to niestety znajomy znajomego to trzeba mu w dodatku dac chwile
    > (juz 4 tygodnie) zeby nie poszlo potem po ludziach ze go "za niewinnosc"

    faktury teraz do 15 następnego miesiąca. To może się jeszcze mieści?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2015-01-20 23:30:34
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:m9mka7$l52$1@dont-email.me...
    > faktury teraz do 15 następnego miesiąca. To może się jeszcze mieści?

    nie, nie miesci,te 4 tygodnie to juz liczone od momentu kiedy powinien
    ja dac, niestety najpierw wyjechal, potem brakowalo mu toneru, nastepnie
    "zona sie tym zajmowala", pozniej z kolei musi koniec roku ogarnac w
    papierach, az ostatnio (z dwa tygodnie temu) "jutro wysyla"

    nie wiem jak on kombinuje bo usluge zrobil ladnie wg. projektu,
    potwierdzenie przyjecia kasy z vatem wystawil mi wlasnorecznie na
    jakims wymietym swistku, , wybronic sie z tego nie jest w stanie
    a powinien sie juz domyslic ze nie mam zamiaru odpuszczac

    ech...

    --
    http://db.org.pl/

  • 16. Data: 2015-01-21 08:55:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

    >ale masz porownanie z pierwszej reki z reszta eu czy tak sobie
    >gadasz?

    i mówisz, że w twojej wersji dojczlandu domyślnie jest bez faktury?

  • 17. Data: 2015-01-21 10:50:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-20 o 23:08, m4rkiz pisze:
    > kurestwo to jest jak facet zrobi usluge, stwierdzi ze 8 procent trzeba
    > doliczyc dostanie kase do lapy i faktury nie da
    No przecież to praktycznie taka sama sytuacja, tylko stawka VAT nie
    dość, że wyższa, to jeszcze podwójna :-)

    Maciek

  • 18. Data: 2015-01-21 10:54:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > elementów), w tym cenę "na fakturę", po czym odbieram pomalowany sprzęt,
    > proszę o fakturę, a gość do mnie, że to trzeba będzie VAT dopłacić. To

    No jak już o kurestwie piszemy to ja ostatnio często spotykam (na szczęście
    gdy ja się budowałem tego nie było) takie:

    Masz np. do tynkowania dom. Powiedzmy 200m2 (bez odliczania okien itd.).
    Dzwonisz po ekipach, oglądasz ich poprzednie roboty, porównujesz ceny. I
    dostajesz ofertę np. 35zł za m2 od ekipy która robi wszystko perfekt, a od
    innych oferty są od 5 zł niższych do 5zł wyższych więc ta oferta nie wydaje
    się podejrzanie niska lub wysoka. Jedyny problem to że mają termin za pół
    roku.

    Jest wiosna, ale stwierdzasz, że na dobra ekipę wato poczekać. Nadchodzi
    październik dzwonisz do gościa a ten że przyjdą w listopadzie bo jeszcze coś
    kończą. Jest koniec listopada Ty się niepokoisz czy zdążą przed mrozami i
    wydzwaniasz do gościa co trzy dni aż w końcu przyjeżdża i mówi że od
    następnego dnia mogą zacząć i to będzie kosztowało 12 tysięcy. Ty otwierasz
    gębę ze zdziwienia (bo to już nie 35 ale 60 zł/m2) i mówisz że spodziewałeś
    się że będzie 35 tak jak mówił. A on na to że tak, ale on myślał że Ty
    będziesz miał rusztowanie (bo na innych budowach "zawsze jest") no i okna
    trzeba obrobić a on liczył cenę dla gołej ściany i niestety tyle wychodzi i
    się pan decyduj bo jak nie to idzie gdzieś indziej.

    Dzwonisz do innych ekip i się okazuje że wszystkie mają już zajęte terminy
    do końca roku i nie ma szans by mogły przyjąć zlecenie. A tu terminy lecą
    bank domaga się odbioru chałupy a nadzór domaga się wykończenia elewacji. No
    i jesteś 5 tysięcy w plecy a ekipa się cieszy że złapała frajera.

    Kilka lat temu gdy się budowałem tego nie było. Jak się umawiało z kimś na
    cenę to za pół roku ta cena była aktualna. A teraz nie ma komu robić i
    "fachowcy" się rozbestwili gorzej niż w czasach wielkiego boomu budowlanego.
    Hydraulik umawia się na cenę za robotę. Termin oczywiście odległy.
    Przychodzi patrzy, patrzy i mówi wie pan co ja sobie to jeszcze raz
    policzyłem i trzeba jeszcze zaworki doliczyć i filtr i jakiś wihajster i to
    będzie dwa tysiące drożej robić czy pan rezygnujesz?

    Doszło już do takiej paranoi że w zeszły mroku znajomy z Gliwic wołał Marka
    Dyjora gdzieś spod Krakowa bo tu (na śląsku) nie ma komu robić a ci którzy
    zostali to albo naciągacze albo partacze.

    Pozdrawiam
    Ergie

    ale dopiero za dwa miesiące. Zmieniasz harmonogram i robisz coś innego bo

  • 19. Data: 2015-01-21 13:39:59
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
    > i mówisz, że w twojej wersji dojczlandu domyślnie jest bez faktury?

    w irlandii i uk (poza ew. centrum wielkich miast) na 100%

    --
    http://db.org.pl/

  • 20. Data: 2015-01-21 14:53:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    [ciach]

    A myślisz, że ja się nauczyłem tynkować, gładzić, kłaść kafelki,
    panele i jeszcze wiele tego typu rzeczy bo lubię? Po którymś
    z rzędu tego typu doświadczeniu pokazałem polskim byznesmenom
    fakusia i wyremontowałem generalnie mieszkanie sam. :-)

    Tylko elektryk i gazownik byli potrzebni, bo chciałem papierka.

    Pozdrawiam, Piotr