  • 1. Data: 2015-01-17 14:37:28
    Temat: Analiza drenażu
    Od: d...@g...com

    Hej, ostatnio firma robiła mi drenaż paskowy w domku podpiwniczonym, niestety nie
    mogłem przy tym być i jak wróciłem to zobaczyłem już przysypany rów.

    Chciałem jakoś sprawdzić jakość wykonanej roboty i jedyne co mogłem zrobić to włożyć
    do studzienki rewizyjnej kamerkę na kiju i zobaczyć jak wygląda wlot/wylot tych
    studzienek rewizyjnych. W większości przypadków stoi woda w rurach w około 60%
    wysokości rury (w samej studzience zawsze będzie stać bo dno studzienki jest ciut
    niżej)

    Już nie wiem co sądzić o tym drenażu, ale wydaje mi się, że o ile w samej studzience
    woda powinna stać to w rurach powinno jej nie być. Dodatkowo na brzegach jednej rury
    jest zaległa ziemia (wygląda jakby rura była nieszczelna)

    Drodzy forumowicze, czy możecie polecić jakąś dobrą firmę, która sprawdzi ten drenaż
    dokładniej (także czy rury nie są zgniecione) i postawi jednoznaczny werdykt?

    Mówiłem firmie budowlanej, że w rurach drenarskich jest woda i żeby to poprawili, ale
    zlewają mnie (za wykonanie drenażu już mają zapłacone).

  • 2. Data: 2015-01-17 14:49:35
    Temat: Re: Analiza drenażu
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 17 stycznia 2015 14:37:29 UTC+1 użytkownik d...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > Mówiłem firmie budowlanej, że w rurach drenarskich jest woda i żeby to poprawili,
    ale zlewają mnie (za wykonanie drenażu już mają zapłacone).

    A `czasami poziom wody w rurach nie jest taki sam jak w studzience?

  • 3. Data: 2015-01-17 15:07:39
    Od: d...@g...com

    > A `czasami poziom wody w rurach nie jest taki sam jak w studzience?

    Nie jestem tego pewien, drenaż jest głęboko i ciężko sprawdzić

  • 4. Data: 2015-01-17 15:31:01
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 17 stycznia 2015 15:07:40 UTC+1 użytkownik d...@g...com napisał:

    > Nie jestem tego pewien, drenaż jest głęboko i ciężko sprawdzić

    Ciężko spieprzyć drenaż. To że woda stoi w poziomych rurach o niczym nie świadczy. Po
    to te rury są żeby w nich była woda.

  • 5. Data: 2015-01-17 17:06:06
    Od: d...@g...com

    On Saturday, 17 January 2015 15:31:02 UTC+1, k...@g...com wrote:

    > Ciężko spieprzyć drenaż. To że woda stoi w poziomych rurach o niczym nie świadczy.
    Po to te rury są żeby w nich była woda.

    Nie znam się na budowaniu, ale wydawało mi się, że jeśli rury są kładzione z jakimś
    spadkiem, to woda powinna spływać, nawet jeśli są tam lokalne niewielkie górki/doły.

  • 6. Data: 2015-01-17 17:30:23
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 17 stycznia 2015 17:06:07 UTC+1 użytkownik d...@g...com napisał:

    świadczy. Po to te rury są żeby w nich była woda.

    > Nie znam się na budowaniu, ale wydawało mi się, że jeśli rury są kładzione z jakimś
    spadkiem, to woda powinna spływać, nawet jeśli są tam lokalne niewielkie górki/doły.

    Drenaż to nie kanalizacja że spadek musi być. Mogą być na jednym poziomie. Jeśli w
    rurze od drenażu utrzymuje się jakiś poziom to świadczy to o tym że poziom wody
    gruntowej jest właśnie taki jak w rurze. Rura w drenażu tylko ułatwia odpływ a nie
    wymusza go.

  • 7. Data: 2015-01-18 16:45:18
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 17 stycznia 2015 17:30:24 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    gruntowej jest właśnie taki jak w rurze. Rura w drenażu tylko ułatwia odpływ a nie

    Spadek w rurach to nie jest "wymuszony odplyw" - wiesz Kaplonek ?

  • 8. Data: 2015-01-18 17:05:16
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 16:45:20 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    wymusza go.

    > Spadek w rurach to nie jest "wymuszony odplyw" - wiesz Kaplonek ?

    Drenaż to nie kanalizacja że spadek jest niezbędny. Czy drenażem można podnieść wodę
    wyżej? Powiedz skąd się wziąłeś że tak prostego zjawiska nie ogarniasz.

  • 9. Data: 2015-01-18 17:19:15
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > Mówiłem firmie budowlanej, że w rurach drenarskich jest woda i żeby to poprawili,
    ale zlewają mnie (za wykonanie drenażu już mają zapłacone).

    A z tej studzienki wodę jakoś usuwasz, kanalizacja, pompa wylewająca gdzieś dalej,
    wiadro itp. Bo jak nie to drenaż na 99,9% nie działa to znaczy nie osusza.

  • 10. Data: 2015-01-19 17:38:04
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <d...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > rurach w około 60% wysokości rury (w samej studzience zawsze będzie stać bo

    poziom wody zalezy od masy czynnikow, najprosciej bedzie poprostu pompowac,
    za jakis czas ocenisz czy widac roznice w wilgotnosci piwnicy czy nie

    nie wiadomo jaki masz grunt, pogode, jakie uksztaltowanie, ile metrow drenu
    i na jakiej glebokosci wiec ciezko powiedziec ile powinienies z niego pompowac

    --
    http://db.org.pl/