    Date: Mon, 3 Jan 2022 18:28:50 +0100
    Subject: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <sq6bvl$ulq$1$Cav@news.chmurka.net>
    <61c6f41e$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c7031a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c70e24$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c727b3$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <61cb7124$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <61cb9039$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <sqh38r$srg$2$Cav@news.chmurka.net>
    <61cc33bd$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <61cc9d95$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <61cdf4ed$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <61cedbd4$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.12.2021 o 11:30, Uzytkownik pisze:

    > Poza tym wielkie blokowiska w większości są przerabiane. W starych
    > budynkach wielorodzinnych sukcesywnie są przerabiane WLZ-y na 5-żyłowe,
    > a same mieszkania sukcesywnie modernizują lokatorzy, a takie
    > modernizacje muszą być uzgadniane z zarządem, który daje wytyczne jak ma
    > być dokonana modernizacja. Stare rozdzielnice są wymieniane na nowe.

    Ale jak ładnie bredzisz :] Blokowiska, szczególnie te, które powstawały
    w latach 70' w ogóle nie są przerabiane i nikt nie wymienia tam całej
    instalacji w mieszkaniu. Sporadyczne przypadki a co ciekawe nie ma to
    nic wspólnego z większym bezpieczeństwem. Jeśli chodzi o skalę, to jest
    to ok 80% wszystkich blokowisk w Polsce, łącznie z blokami po PGR gdzie
    nie stosowało się w ogóle instalacji 3 żyłowej.

    > W WLZ-ach prowadzi się przewody L1, L2, L3, N i PEN. Wszystko po to, aby
    > lokatorzy mogli bezproblemowo przejść ze starych układów "zerowania" lub
    > "uziemienia" na ochronę TN-S.

    Brednia na kółkach :]

    > W nowych WLZ-ach fazy to fazy. Przewód PEN zastąpił dotychczasowy
    > przewód "zerowy", dzięki czemu wszystkie stare układy w mieszkaniach z
    > "zerowaniem" są nadal z "zerowaniem" do czasu modernizacji instalacji we
    > wszystkich mieszakaniach, a każdy, kto obecnie dokonuje modernizacji ma
    > obowiązek podłączyć się do przewodu N ze swoim N, a do przewodu PEN ze
    > swoim PE. Z czasem jak wszyscy lokatorzy dokonają modernizacji swoich
    > instalacji mieszkaniowych to przewód PEN w WLZ stanie się z automatu
    > przewodem PE.

    Buehehe, ciekawe jak to zrobią skoro nikt nie wykonuje dla każdej klatki
    osobno uziemienia a ciągnięcie piwnicami samego PE to by był dziwnoląg
    :) gdzie zgodnie z zasadami nie można tego łączyć szeregowo przy tej
    liczbie odbiorców :D

    > Jeżeli chodzi o uziemienia to w blokach budowanych od lat 50-tych
    > zeszłego wieku były budowane uziemienia o wyjątkowo bardzo dobrych
    > parametrach, bo budowano uziemienia fundamentowe.

    Misiu, ja piszę o eksplozji blokowisk z czasów Gierka i nawet później :>

    Nie było wtedy żadnych przepisów na ten temat, które miałyby obowiązywać
    w prawie budowlanym. Uziemienie? Zapomnij.

    > W naszych zasobach, którymi się opiekuję, pozostały już tylko nieliczne
    > budynki w których jeszcze nie dokonano takich przeróbek WLZ-ów, ale i w
    > tych budynkach są one już zaplanowane do przeróbki na najbliższe 2-3 lata.

    Widocznie nigdy nie byłeś w Wawie, Poznaniu, Krakowie...itp

    > Tak więc nie pierdziel głupot i "nie ucz ojca dzieci robić". Tu akurat w
    > odróżnieniu od Ciebie mam wiedzę, gdyż m.in. zajmuję się badaniami
    > skuteczności ochrony przeciwporażeniowej i przeciwpożarowej. Dlatego
    > muszę znać całą instalację w blokach i wieżowcach.

    Może masz wiedzę, nawet z książek ale doświadczenie masz na poziomie
    uziemienia, czyli zerowe.

    > Ale są zapisy, które nakazują doprowadzenia do zgodności z aktualnymi
    > normami instalacji, które są modernizowane.

    Ke? Nie ma prawa które zmusi Kowalskiego do wymiany całej instalacji w
    domu/bloku. Nie kłam.

    > Ale przecież już o tym pisałem. Instalacje starszego typu są użytkowane
    > i badane zgodnie ze starymi przepisami, które istniały w tym czasie,
    > kiedy budowaną daną instalację. Ale instalacja, która jest modernizowana
    > musi być już dostosowana do nowych przepisów. Czego jeszcze nie rozumiesz?

    Bo łżesz. Ktoś sobie robi dodatkowy kabel w pokoju na dodatkowe gniazdo
    i co? Ma wymieniać całą instalację, żeby doprowadzić tam PE? Pojebało?
    Nawet wymiana rozdzielnicy (w sumie nie wiadomo po co) gdzie PE nie ma z
    klatki schodowej, nie nakłada tego obowiązku, skoro z tej klatki
    schodowej do mieszkania leci przewód dwużyłowy.

    > Kolejna Twoja bzdura. Ty nie widziałeś.
    >
    > Ile operacji chirurgicznych widziałeś lub sam przeprowadzałeś?

    Trudno spotkać operację chirurgiczną na ulicy :>

    > Ile razy byłeś w kosmosie?

    W kosmosie nie ma uziemienia :]

    > To, że Ty czegoś nie widziałeś czy nawet o tym nie słyszałeś niczego nie
    > dowodzi, a zwłaszcza tego, że problemu nie ma.

    To raczej Ty masz przywidzenia z tymi wymianami. Coś gdzieś widziałeś i
    był to pojedynczy egzemplarz i od razu uznajesz to za serię :>

    > Kolejne bzdury wypisujesz. Wiele hurtowni nawet nie trzyma przewodów
    > instalacyjnych 2-żyłowych i 4-żyłowych, bo mało kto je kupuje. I jak
    > ktoś potrzebuje i się upiera na takie takie przewody to bardzo często są
    > sprowadzane na indywidualne zamówienie.

    Kurwa, znajomy prowadzi sklep i on mi o tym mówił. W hurtowni to samo.
    Kabel dwużyłowy schodzi podobnie do kabla 3 żyłowego i nic na to nie
    poradzisz :)

    > Wobec tego ustosunkuj do swojej, wcześniejszej wypowiedzi: "Szczerze?
    > Widziałem setki garaży bez dodatkowego uziemienia i żadnego z
    > uziemieniem. Różnicówka już jest high parametrem".
    >
    > Tym zdaniem zawetowałeś moją wypowiedź, że należy zastosować wydzielony
    > i uziemiony przewód PE oraz różnicówkę.

    Pierdolisz. Weto to sprzeciw a tam nie ma żadnego sprzeciwu! Znów masz
    przywidzenia.

    > Skoro zawetowałeś

    Srałeś.

    > Skoro Cavallino chce używać tam urządzeń w I klasie ochronności to
    > powinien wykonać tam instalację z wydzielonym i uziemionym PE.

    No, o to mi chodziło. Ty cały czas gryzmolisz że ma nakaz, obowiązek
    itp. Nie, nie ma.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>