  • 51. Data: 2022-09-19 01:56:08
    Temat: Re: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 22:26:22 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    tym kotle trocinami które praktycznie darmo dostawaliśmy z tartaku.
    meblowr to juz nie można było trocin uzyskać więc w kolejnych latach paliliśmy
    drewnem.
    został na kocioł na ekogroszek.

    to ekogroszku w nowoczesnym kotle 5 klasy ok 4 tony zaczęlo schodzić.
    > ekofake groszek to był fake aby nie likwidować kopalń calkowicie
    > o sprzedać wungiel jako ekologiczny
    >

    > Jedyna zaleta to podajnik, a koszty to granulowanie wungla
    >
    > Palenisko w kotlach z podajnikiem n ie akumuluje ciepła i dlatego jest wadliwe.
    >
    > Najwydajniejszy jest piec kaflowy, z pętlą obiegu spalin lub podwójna pętlą, gdyż
    cieplo jest akumulowane przez cegly, szamot, kafle i cieplo się trzyma cała noc.

    > Aby piec na groszek uzyskal wyższą sprawnośc to należy palenisko obudowac żeliwem,
    aby ciepło było akumulowane wewnątrz pieca a nie uciekalo w komin.

    > Do każdego pieca kaflowego wystarczyło dodac n admucch powietrza i czujnik
    temperatury
    > a na dachu doinsstalowac do komina elektrofiltr wysokiego napięcia
    >
    > I mamy ekologiczny piec kaflowy za frico, bo przeróbka to koszt 1000 zł
    > i spalanie jest czyste, bezdymowe, bezsmogowe
    Znowu odpowiadasz jak nikt cię o nic nie pytał. Doszły kartony i kredki żebyście
    projekt samolotu do zbierania paliwa jakie inne samoloty zrzucają przed lądowaniem?
    Jak rozwiazaliscie lądowanie tego samolotu co paliwo zbiera. Samoloty zrzucają paliwo
    bo za ciężki szybciej się rozbije niż wyląduje. To ten co zbiera też musi zrzucić co
    zebrał albo wylatać.

  • 52. Data: 2022-09-19 13:38:34
    Od: a a <m...@g...com>

    Zrzucanie paliwa przez samoloty to wielka patologia i milionmy na ziemi zarażają się
    rakiem płuc wdychając to paliwo

    Mozna przeliczyc ile kosztuje latająca cysterna .

    Ale zrzucanie jest geolokacyjnie losowe, czyli nie cysterna
    a zrzut w zbiornikach na spadochronach
    ale prędkośśc za duża dla otwarcia spadochronów

    Czyli neutralizacja paliwa na pokładzie, aby utraciło właściwości palne

    bo nie chodzi o ciężar a o ryzyko zapłonu paliwa
    bo cięzki też wyląduje na dlugim pasie

    Ale jak awaria po samym starcie, to paliwo za cięzkie na bezpieczne lądowanie
    \
    i problem nadal nierozwiązany

    Mozna oczywiście startować ze zredukowanym paliwem
    \i dotankowac w powietrzu z latającej cystyerny, ale manewr niebezpieczny a samolot
    pasażerski nie jest sterowny
    aby brac udział w takiej operacji.

    Ale będzie 5mld $$$ grantu
    to problem rozwiążemy

  • 53. Data: 2022-09-20 13:01:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Sep 2022 04:38:34 -0700 (PDT), w
    <b42637eb-2611-4483-8b2c-dfcdf6a8250en@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > Zrzucanie paliwa przez samoloty to wielka patologia i milionmy na ziemi zarażają
    się rakiem płuc wdychając to paliwo

    No tak, bo zrzucają go meljony. To większe pato niż wungiel :DD

  • 54. Data: 2022-09-20 17:10:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 September 2022 at 13:03:14 UTC+2, r...@k...pl wrote:
    > Mon, 19 Sep 2022 04:38:34 -0700 (PDT), w
    > <b...@g...com>, a a

    się rakiem płuc wdychając to paliwo
    > No tak, bo zrzucają go meljony. To większe pato niż wungiel :DD

    niech doopy nie zawraca jak niekumaty

    "Boeing 787-8 Dreamliner mieści w swoich zbiornikach 125 tys. litrów paliwa
    lotniczego, a to tylko trzy mniej niż wspomniany Airbus A380. Ile paliwa spala
    samolot tego typu? W pierwszej godzinie lotu spalanie samolotu jest największe, ok. 6
    tys. litrów. Z danych podanych przez Airbus wynika, że 100 km lotu Airbusa 380 to ok.
    3 litry paliwa na jednego pasażera. Porównać można zatankowane do pełna zbiorniki
    tego samolotu do baków 6,5 tys. aut.

    Czyli duży Boeing 125 ton paliwa
    Duzy Airbus A380 - 375 ton paliwa ( przyjmując 1 l = 1 kg)\
    \
    Zrzutów paliwa było ponad tysiąc za ostatnie 50 lat

    czyli do miliona ton blisko

    ale może nie być centralnego rejestru zrzutów paliwa lotniczego\

    I nawet jak to było 100.000 ton za 50 lat
    to była to sakramencka trucizna, bo to paliwo zawierające związki ołowiu i
    rozproszyło się w atmosferze i opadło na domy, drogi, pola, lasy.

    I problem wymaga rozwiązania, identyfikacji wad samolotów według produc entów, typów,
    modeli

    I pewnie te dane sa już dostępne.

    Podczas zrzutów paliwa ptrzez samoloty, bywa że ulice, domy, przechodnie zostają
    oblani benzyną lotniczą spadającą z nieba.

    A to silna trucizna.

  • 55. Data: 2022-09-20 20:18:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 20 września 2022 o 17:10:34 UTC+2 mant... napisał(a):

> [...]
    > to była to sakramencka trucizna, bo to paliwo zawierające związki ołowiu i
    rozproszyło się w atmosferze i opadło na domy, drogi, pola, lasy.

    100tys ton / 50 lat to pikuś ;)
    wg https://pl.wikipedia.org/wiki/Lotne_zwi%C4%85zki_org
    aniczne rocznie emituje się w taki sposób (lotne związki organiczne) 140 mln ton
    węgla (czyli licząc całość, nie tylko węgiel jeszcze więcej)

    Paliwo przy zrzucie odparowuje, więc nie ma naftowego/benzynowego deszczu ;). Z farb
    też paruje rozpuszczalnik, w wg tego info z wiki ""Rocznie produkuje się około 12
    miliardów litrów" ...

    Niestety, aktualnie syf produkujemy na każdym kroku :( , nawet wysyłając tego
    posta...

  • 56. Data: 2022-09-20 21:09:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Sep 2022 08:10:32 -0700 (PDT), w
    <cea5b4a7-9d87-407b-89db-bf0a2da27365n@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > \
    > Zrzutów paliwa było ponad tysiąc za ostatnie 50 lat

    Ty jesteś jakiś ułomny z matmy?
    375 ton * 1000 = 375 tys. ton

    Ale to oczywiście bzdury, że każdy to A380 i że każdy zawsze był zatankowany do
    pełna i za każdym razem opróżniał akurat cały bak.

    > niech doopy nie zawraca jak niekumaty

    No właśnie, wracaj do podstawówki. Masz podstawowe problemy.

  • 57. Data: 2022-09-21 22:32:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 17 Sep 2022 22:09:35 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Przy ~1 zł za kWh się nie opłaca, ale przy 3 zł za kWh?

    Też się nie opłaca. Wszystko przez nierówne roczne nasłonecznienie.
    Literalnie w lecie jest kosmiczna ilość energii, w zimie tyle co kot
    napłakał (a wtedy potrzeba najwięcej energii, do grzania). Czyli trzeba
    ogromny aku i 10x przewymiarowaną do niego instalację PV. W lecie będzie
    zaś w cholerę energii z którą nie będzie co robić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2022-09-21 23:54:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 września 2022 o 22:09:37 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Przy ~1 zł za kWh się nie opłaca, ale przy 3 zł za kWh?
    >
    > TG
    Nie będzie 3 zyle. Byłem u znajomego jak deptacz od prądu zadzwonił. Puścił na
    głośnomówiący. proponowali umowę dla firmy na dwa lata że stałą cena. Proponowali
    1,70 za kilowatogodzinę netto. Walek? Nie bo nie chcieli zapłaty z góry za dwa
    lata.Firma też raczej nie dopłaci jak by prad zdrożał.

  • 59. Data: 2022-09-22 06:54:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 23:54 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > stałą cena. Proponowali 1,70 za kilowatogodzinę netto. Walek? Nie bo nie
    > chcieli zapłaty z góry za dwa lata.Firma też raczej nie dopłaci jak by

    Te 1,70 to za samą energię czy łącznie za kWh? obstawiam tylko cenę
    energii.
    W cenie prądu dostarczonego do punktu poboru masz koszt energii,
    dystrybucji, opłaty mocowe, OZE i jeszcze parę innych.
    Wg wypowiedzi premiera n/t tarczy "solidarnościowej", cena energii (jedna
    z pozycji na fakturze) ma podskoczyć 3-5x.
    Cena dystrybucji też podskoczy min 2x. Już teraz w PGE dla małych firm
    koszt 1kWh wynosi 3 zł netto (a to jest jeszcze przed podwyżkami).
    Tak więc Kowalskiego 1kWh w gniazdku spokojnie może kosztować 3 zł - 1,7
    zł za energię i 1,3 zł za dystrybucję, OZE, opłatę mocową, opłatę
    solidarnościową i pierdylion innych opłat, które przy okazji wzrosną.
    Ale masz rację - pożyjemy zobaczymy.

    TG

  • 60. Data: 2022-09-22 07:56:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>