  • 41. Data: 2022-09-18 17:44:22
    Temat: Re: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 16:57:22 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Palisz węglem?

    Ja pale w jednej lokalizacji
    Ekogroszkiem
    2tyg temu zapłaciłem 3540zl za tonę.
    W przyszłym tygodniu ma być dostarczony(niby)
    Z drugiego końca Polski zamawiałem( firma że slaska)ekosyf z Kazachstanu wg ich
    deklaracji).
    Na lokalnych składach pustki, jest tylko czeski zmielony do rozmiarów ekogrochu
    węgiel brunatny.
    Palić tym niby.mozna ale dymi przeokropnie.
    Więc nie warto ryzykowac dla dobra swego i sąsiadów.

  • 42. Data: 2022-09-18 18:34:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 17:44:24 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    węgiel brunatny.
    > Palić tym niby.mozna ale dymi przeokropnie.
    > Więc nie warto ryzykowac dla dobra swego i sąsiadów.
    To wychodzi 30 groszy za kilowatogodzinę jak piec albo kocioł dobrej klasy. Kupisz
    tone za 2540 i za trójkę co dają kupisz tone i ze sto kilogramów. Będziesz miał
    14000kWh ciepła z węgla. To da dziennie w sezonie zimowym ogrzewanie mocą ciągła
    prawie 6kW. Ludzie w domach mają pompy ciepła 6kW mocy cieplnej i twierdzą że aż tyle
    nie potrzebują bo pompa się często wyłącza.

  • 43. Data: 2022-09-18 19:04:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 18:34:09 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    >.
    > To wychodzi 30 groszy za kilowatogodzinę jak piec albo kocioł dobrej klasy.
    V klasy. To wychodzi(a raczej wyjdzie) ok 80zł dziennie średnio przez sezon grzewczy.
    Worek 25 kg dziennie tak w ostatnich 2 czy 3 sezonach odkąd kocioł na ekosyf
    wstawiliśmy wychodziło.
    >Kupisz tone za 2540 i za trójkę co dają kupisz tone i ze sto kilogramów.
    Trójkę póki co obiecali a jeszcze nie dali.
    Za "trójkę" przy dzisiejszej cenie ekosyfu kupię 33 worki 25 kg. Teraz.
    Zima się zacznie to i cena wzrośnie więc pewnie na 20 worków starczy
    >Będziesz miał 14000kWh ciepła z węgla. To da dziennie w sezonie zimowym ogrzewanie
    mocą ciągła prawie 6kW.
    Tak pi razy drzwi zbliża się do stówki dziennie.

  • 44. Data: 2022-09-18 20:23:54
    Od: a a <m...@g...com>

    Znow ten belkot
    Jacy ludzie tak twierdzą, z Marsa ?
    \
    Pompy ciepła to fake z roku 2022 bo zaoferowano dotacje.

    Wczesniej pomp ciepla nie instalowano, bo nie działają w polskim klimacie.

    6kW to niewielka moc na duże mieszkanie, wysokie, w kamienicy

    Czajnik ma moc 2000W
    i czajnikiem się pokoju, ani k,uchni nie ogrzeje.

    A duże mieszkanie to 120-130 m2 i potrzebny jest kocioł 1,5 m czyli 15kW

  • 45. Data: 2022-09-18 21:30:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 16:57 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Palisz węglem?
    Nie, ale wszyscy wokoło palą i każda pogawędka przy płocie z sąsiadami
    kręci się wokół cen opału.
    Jestem na bieżąco jeśli o to Ci chodzi.

    TG

  • 46. Data: 2022-09-18 22:08:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 18:34:09 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    >kocioł dobrej klasy.

    Co do kotła " dobrej klasy"
    W okolicach 1995 bodajże roku ja z ojcem wyspawialiśmy kocioł tzw dolnego spalania.
    Jako że tartak jest ok 500 m od tamtego domu to przez kilkanaście lat paliliśmy w tym
    kotle trocinami które praktycznie darmo dostawaliśmy z tartaku.
    Odkąd kronospany itp zaczęły trociny z tartaków skupować aby robić z nich płyty
    meblowr to juz nie można było trocin uzyskać więc w kolejnych latach paliliśmy
    drewnem.
    Ze 4 przyczepy na sezon schodziły jak suche bylo
    W 2017-2020 jeśli mnie pamięć nie myli już węgiel(orzech) kupowałem.
    Poniżej 1000zł/tona wtedy.
    Na sezon schodziło 2,5-3tony.
    Kocioł naszej produkcji zaczął przeciekać jakoś w 2019-2020 i wtedy wymieniony został
    na kocioł na ekogroszek.

    I o ile w naszej produkcji kotle węgla(orzecha)starczyło ok 2,5-3 tony na sezon to
    ekogroszku w nowoczesnym kotle 5 klasy ok 4 tony zaczęlo schodzić.
    Takie to te ekologiczne V klasy kotly.

  • 47. Data: 2022-09-18 22:17:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 18:34:09 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    .
    > To wychodzi 30 groszy za kilowatogodzinę

    Tona ekosyfu kosztuje 3500zll
    Z tony ekogrochu wg deklaracji sprzedawców wychodzi jakieś 6000kWh
    Nie masz mnie w dowodzie ale proszę napisz jak Tobie wyszło 30gr/kWh?

  • 48. Data: 2022-09-18 22:26:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 18 September 2022 at 22:08:26 UTC+2, Kris wrote:

> [...]

    ekogroszku w nowoczesnym kotle 5 klasy ok 4 tony zaczęlo schodzić.
    ekofake groszek to był fake aby nie likwidować kopalń calkowicie
    o sprzedać wungiel jako ekologiczny

    Jedyna zaleta to podajnik, a koszty to granulowanie wungla

    Palenisko w kotlach z podajnikiem n ie akumuluje ciepła i dlatego jest wadliwe.

    Najwydajniejszy jest piec kaflowy, z pętlą obiegu spalin lub podwójna pętlą, gdyż
    cieplo jest akumulowane przez cegly, szamot, kafle i cieplo się trzyma cała noc.

    Aby piec na groszek uzyskal wyższą sprawnośc to należy palenisko obudowac żeliwem,
    aby ciepło było akumulowane wewnątrz pieca a nie uciekalo w komin.

    Do każdego pieca kaflowego wystarczyło dodac n admucch powietrza i czujnik
    temperatury
    a na dachu doinsstalowac do komina elektrofiltr wysokiego napięcia

    I mamy ekologiczny piec kaflowy za frico, bo przeróbka to koszt 1000 zł
    i spalanie jest czyste, bezdymowe, bezsmogowe

  • 49. Data: 2022-09-19 01:24:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 22:17:12 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    > Z tony ekogrochu wg deklaracji sprzedawców wychodzi jakieś 6000kWh
    > Nie masz mnie w dowodzie ale proszę napisz jak Tobie wyszło 30gr/kWh?
    Za 3500 jakie wydasz będziesz miał 11100kWh bo z dopłatą kupisz za to 1850 kg węgla.
    Ze swoich wydasz 3500. To jak podzielisz 3500/11100 to wychodzi 31 groszy
    kilowatogodzina. Teoretycznie jestem w gorszej sytuacji bo będę grzał pompa ciepła.
    Ale praktycznie mam to w dupie bo zgłoszone jest zgodnie ze stanem faktycznym że mam
    piec na pellet i dostanę trójkę górką. Pompę ciepła postawilem bez żadnych dotacji i
    na rachunku mam że to klimatyzator. W zeszłym roku niecały tysiąc kosztowało mnie
    ogrzewanie. To na prąd na ogrzewanie będą miał prawie cztery tysiące. Pompa stoi na
    strychu nieuzytkowym gdzie temperatura jest z reguły na plusie. Do tego będe ja
    dokarmiał powietrzem z wentylacji. Niby tego powietrza niedużo to i strumień ciepła
    nieduzy. Tak na 10% zapotrzebowania wentylatora na powietrze. Jak mogłem prawie bez
    kosztów to zrobić to dlaczego miałbym nie robic.

  • 50. Data: 2022-09-19 01:47:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 19:04:10 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    > Zima się zacznie to i cena wzrośnie więc pewnie na 20 worków starczy
    > Tak pi razy drzwi zbliża się do stówki dziennie.
    Nie mam zielonego pojęcia w jakim ty domu żyjesz. Wychodzi że jakiś barak obow ruskim
    obozie pracy jest lepiej ocieplony żeby szparami nie wiało. Ktoś kupił mieszkanie w
    małej kamienicy. Kamienica po kapitalnym remoncie i ma własną kotłowni na ekogroszek.
    Sami węgiel dosypują do zasobnika. Pytałem ile węgla im schodzi jak jest poniżej
    zera na zewnątrz. Odpowiedź że dwa worki po 25 kilo dziennie na ogrzewanie. W
    kamienicy jest 9 mieszkań i w każdym cieplo. Kiedyś oszacowałem na bazie danych z
    netu ile mi ucieka ciepła przez sufit na poddasze. Wyszlo że zima przeciętnie 7 kW.
    Kupiłem odpadowego styropianu, wełny mineralnej z przeceny. Miejscami mam 40 cm
    ocieplenia. Teraz szacuje że ucieka mi sufitem przy ujemnych temperaturach na
    zewnątrz jakieś 700 Watow. Ociepl dom to spadnie ci zużycie opału.