  • 31. Data: 2022-09-17 23:27:12
    Temat: Re: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 23:04 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Offgrid opłaca się tylko w jednej sytuacji. Ktos prowadzi w domu
    > działalność gospodarczą. Niewiele jest działalności nie wymagających
    > prądu. Bo nawet jak ślepa osoba zajmuje się w swoim mieszkaniu zarobkowo
    > modleniem za innych i zlecenia przyjmuje przez telefon to gniazdko z
    > którego ładuje telefon zgodnie z przepisami musi być na innym liczniku,
    > z taryfa dla przemysłu, niż reszta mieszkania. I dla osob mających firmy
    > w domu i nie zużywających dużo prądu na DG wydzielona nawet dla picu
    > instalacja zasilająca tylko DG ma sens.

    Wg nowego projektu "tarczy prądowej" Kowalski zużywający powyżej 2MWh od
    nowego roku zapłaci więcej za energię elektryczną (2 zł za 1kWh +
    dystrybucja + pozostałe opłaty) niż aktualnie wynosi koszt 1kWh w taryfie
    c21 (dla firm).
    Dlaczego wg Ciebie offgrid opłaca się przy C21 a nie opłaca się przy G21
    przy nowych stawkach.

  • 32. Data: 2022-09-18 00:43:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 września 2022 o 23:27:14 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > c21 (dla firm).
    > Dlaczego wg Ciebie offgrid opłaca się przy C21 a nie opłaca się przy G21
    Staram się oglądać dzienniki różne i czytać wiadomości w necie. Może nie
    widziałem/czytałem ale żadnego konkretnego projektu, czyli z podanymi stawkami, nie
    znam. Dlatego nic nie napiszę o opłacalności g czy c. Ale na pewno wiem że jak kogoś
    złapią że na prądzie domowym prowadzi firmę to mu zgodnie z przepisami dopierdolą.

  • 33. Data: 2022-09-18 09:14:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.09.2022 23:27, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > taryfie c21 (dla firm).
    > Dlaczego wg Ciebie offgrid opłaca się przy C21 a nie opłaca się przy G21

    Dlaczego porównujesz dla G stawkę na 2023 ze stawką dla C z 2022?
    Sprawdź jakie podwyżki szykują się dla C na 2023.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2022-09-18 09:32:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 09:14 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Dlaczego porównujesz dla G stawkę na 2023 ze stawką dla C z 2022?
    > Sprawdź jakie podwyżki szykują się dla C na 2023.

    Bo Zenek twierdzi, że offgrid opłaca się już teraz dla firm. To skoro po
    nowym roku stawki dla Kowalskiego mają być większe od aktualnych dla firm
    to powinno się po podwyżkach też opłacać dla Kowalskiego.

    TG

  • 35. Data: 2022-09-18 10:25:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.09.2022 09:32, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Bo Zenek twierdzi, że offgrid opłaca się już teraz dla firm. To skoro po
    > nowym roku stawki dla Kowalskiego mają być większe od aktualnych dla
    > firm to powinno się po podwyżkach też opłacać dla Kowalskiego.

    Możliwe że w 2023 stawki dla C będą na poziomie 3zł/kWh

    "To jest dla mnie pewien absurd, że na budowie może bardziej opłacać się
    postawić generatory prądotwórcze niż korzystać z prądu sieciowego. To
    świadczy o tym, że coś tu nie funkcjonuje poprawnie."

    https://globenergia.pl/agregat-pradotworczy-czy-prad
    -z-sieci-co-jest-tansze-analiza-globenergia/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2022-09-18 13:40:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 10:25 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    >
    > https://globenergia.pl/agregat-pradotworczy-czy-prad
    -z-sieci-co-jest-tansze-analiza-globenergia/

    Dla mnie test społeczeństwa na wzrosty już się odbył i wypadł pozytywnie
    dla rządzących.
    Węgiel po 3-4k za tonę, drewno po 800 zł za mp? - przecież to rok temu
    byłby absurd.
    Ludzie kupują, klną pod nosem i tłumaczą sobie, że to przez unię i Putina
    i tak ma być...
    Tak więc i 3 zł/kWh dla luda po nowym roku przejdzie.
    Tanio już było.

    TG

  • 37. Data: 2022-09-18 13:45:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 10:25:32 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    >
    > https://globenergia.pl/agregat-pradotworczy-czy-prad
    -z-sieci-co-jest-tansze-analiza-globenergia/

    Jeśli już w gdybanie idziemy to możliwe że nie bez po 3 złota po 50 groszy. Masz
    frajdę jak zajmujesz się plotkami? Pewne jest że PiS będzie chciał wygrać wybory. I
    chociaż wszystko wskazuje że wygra to nie pozwolą sobie na wpadkę żeby prowadzący
    działalność mieli jakiekolwiek wątpliwości że rząd o nich dba.

  • 38. Data: 2022-09-18 14:08:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 13:41:12 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > i tak ma być...
    > Tak więc i 3 zł/kWh dla luda po nowym roku przejdzie.

    A dlaczego nie napisałeś że węgiel po 7 tysięcy za tonę? W szczujni tvnu każda kwota
    przejdzie im przez gardło. Za to w tvpis sam słyszałem że węgiel będzie, gaz będzie,
    prąd będzie. I na dodatek mówili żeby się ludzie trochę wstrzymali z drogimi zakupami
    bo będzie taniej.

  • 39. Data: 2022-09-18 14:41:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 14:08 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > A dlaczego nie napisałeś że węgiel po 7 tysięcy za tonę?

    Bo teraz na składach jest po 3,6k/t
    Tańszego do kupienia nie ma.

    TG

  • 40. Data: 2022-09-18 16:57:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 września 2022 o 14:41:50 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Bo teraz na składach jest po 3,6k/t
    > Tańszego do kupienia nie ma.
    >
    > TG
    Palisz węglem?