  • 61. Data: 2022-09-22 09:17:08
    Temat: Re: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 07:56 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > ????
    > Jakiś link do tego cennika?

    Przy C11 nie ma cennika - jest indywidualna wycena zależna od wielu
    czynników.
    Taką stawkę ma mały warsztat samochodowy, 4 podnośniki, kilku pracowników.
    Nie wiem ile mają zużycia.
    Ktoś w wątku niżej napisał, że dostał fakturę i ma 2,8 zł/kWh w szczycie.
    Te 3 zł to koszt kWh razem ze wszystkimi opłatami.

    TG

  • 62. Data: 2022-09-22 09:21:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przy C11 nie ma cennika - jest indywidualna wycena zależna od wielu
    > czynników.
    > Taką stawkę ma mały warsztat samochodowy, 4 podnośniki, kilku pracowników.
    > Nie wiem ile mają zużycia.

    A jesteś w stanie zdobyć zdjęcie ceny z tej faktury?

  • 63. Data: 2022-09-22 09:23:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Te 3 zł to koszt kWh razem ze wszystkimi opłatami.

    Ale netto?

  • 64. Data: 2022-09-22 09:32:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 09:23 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Ale netto?

    Nie wiem.
    Odbierałem auto z przeglądu, zobaczyłem na placu paletę z PV i uderzyłem w
    gatkę z właścicielem
    na temat fotowoltaiki. Szybko zeszło n/t magazynów energii - on
    powiedział, że będzie w to szedł bo ma dostęp do kilku baterii z rozbitków.
    Powiedziałem, że to raczej nieopłacalne, na co on powiedział, że u niego
    kWh jest już po 3 zł i to całkowicie zmienia optykę.
    Tyle wiem, nie kazałem mu przynosić faktury bo i po co?

    TG

  • 65. Data: 2022-09-22 11:17:09
    Od: a a <m...@g...com>

    belkot za 3 zl

    Nie istn ieje takie pojęcie jak magazyn energii.
    Udowodnil to Elon Musk usilując sprzedac Zenkom Powerwalle.
    Usilowal, usilował i zaprzestał.

    UPS nadaje się do krótkiej pracy, do oświetlenia mieszkania, zasilania laptoka,
    ladowania telefonu,
    ale do niczego więcej.

    W domu zużycie energii jest 100W a potem 1000W a potem 5000W
    i takiego UPS-a jeszcze nikt nie oferuje za cenę.

    Dom na 12V, na 24V to belkot
    bo to samochód osobowy lub ciężarowy z gniazdem 12V/24V
    i mozna zagrzac wode, coś oświetlić, żaładować.

    Czyli potrzebne jest napięcie 230V i moc

    I przykladowo czajnik 2300W to 230V x 10A

    ale aku to 12V zatem to 2 x 12V x 10A

    godzina grzania 2300W to 2 aku 12V 10Ah

    ale sprawność łądowania, rozladowania, przetwornicy to 50%
    czyli trza 4 aku 12V 10 Ah

    i tylko na 1 godzinę

    A doba ma 24 godziny
    i na 10 godzin x 2300W potrzeba już
    4 aku 12V 10 x 10Ah czyli 4 aku 12V 100Ah

    czyli 4 aku od ciężarówki

    ale to jest zaledwie 10 godzin pracy czajnika 2300W

    a czym doladować zimą, gdy solar daje 10% mocy nominalnej

    Czyli doopa do kwadratu
    i deluzje Zenka z Pcimia Malego

  • 66. Data: 2022-09-22 12:22:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 września 2022 o 06:54:41 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > W cenie prądu dostarczonego do punktu poboru masz koszt energii,
    > dystrybucji, opłaty mocowe, OZE i jeszcze parę innych.
    > Wg wypowiedzi premiera n/t tarczy "solidarnościowej", cena energii (jedna
    > z pozycji na fakturze) ma podskoczyć 3-5x.
    > Cena dystrybucji też podskoczy min 2x. Już teraz w PGE dla małych firm
    > koszt 1kWh wynosi 3 zł netto (a to jest jeszcze przed podwyżkami).
    > Tak więc Kowalskiego 1kWh w gniazdku spokojnie może kosztować 3 zł - 1,7
    > zł za energię i 1,3 zł za dystrybucję, OZE, opłatę mocową, opłatę
    > solidarnościową i pierdylion innych opłat, które przy okazji wzrosną.

    Ja pierdole co za tłuk. Netto to zawsze jest bez vatu. Vatu dojdzie 5% bo obniżony do
    końca roku. W nowym roku na 98% obstawiam że nie wzrośnie.

  • 67. Data: 2022-09-22 12:52:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 12:22 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ja pierdole co za tłuk. Netto to zawsze jest bez vatu. Vatu dojdzie 5%
    > bo obniżony do końca roku. W nowym roku na 98% obstawiam że nie
    > wzrośnie.

    Nie chodzi o Vat a składniki faktury.
    Osobno płacisz za energię a osobno za dystrybucję.
    Jesteś pewien, że ta stawka (1,7 zł) jest za całość? - jak do mnie tacy
    dzwonią to podają stawkę za energię, dystrybutora zmienić nie tak łatwo
    jak sprzedawcę energii.

    TG

  • 68. Data: 2022-09-22 13:03:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Powiedziałem, że to raczej nieopłacalne, na co on powiedział, że u niego

    Byłby chyba pierwszym klientem z takimi stawkami, nie widziałem żeby
    ktoś gdziekolwiek sygnalizował aż tyle

    Więc bez sprawdzenia papierów, ciężko to brać dosłownie i za pewnik.
    Mógł sobie palnąć cokolwiek bez pokrycia w faktach.

  • 69. Data: 2022-09-22 13:45:30
    Od: M M <m...@g...com>

    czwartek, 22 września 2022 o 13:03:50 UTC+2 Cavallino napisał(a):
> [...]
    >
    > Więc bez sprawdzenia papierów, ciężko to brać dosłownie i za pewnik.
    > Mógł sobie palnąć cokolwiek bez pokrycia w faktach.

    Niestety potwierdzam, już teraz są takie ceny dla firm. Nie mam faktury teraz prze
    sobą by wrzucić skan, ale na tej stronie (Energa Obrót, grupa Obajtek) są ceny netto
    bez innych opłat (ostatnio podnoszone średnio co miesiąc):

    https://www.energa.pl/mala-firma/umowy/prad-dla-firm
    .html

  • 70. Data: 2022-09-22 15:18:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > dystrybutora zmienić nie tak łatwo jak sprzedawcę energii.
    A jak się jest prosumentem to wcale, dystrybutor i sprzedawca musi być
    ten sam.

    --
    Janusz