  • 71. Data: 2022-09-22 15:54:44
    Temat: Re: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 13:45 M M <m...@g...com> pisze:

    > Niestety potwierdzam, już teraz są takie ceny dla firm. Nie mam faktury
    > teraz prze sobą by wrzucić skan, ale na tej stronie (Energa Obrót, grupa
    > Obajtek) są ceny netto bez innych opłat (ostatnio podnoszone średnio co
    > miesiąc):
    >
    > https://www.energa.pl/mala-firma/umowy/prad-dla-firm
    .html

    To tu jest jeszcze drożej niż w PGE - to są same opłaty za energię, bez
    opłat dystrybucyjnych.
    Przy większości taryf koszt kWh wychodzi grubo ponad 3 zł netto.

    TG

  • 72. Data: 2022-09-22 20:03:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    .
    > Odbierałem auto z przeglądu, zobaczyłem na placu paletę z PV i uderzyłem w
    > gatkę z właścicielem
    > na temat fotowoltaiki. Szybko zeszło n/t magazynów energii - on
    > powiedział, że będzie w to szedł bo ma dostęp do kilku baterii z rozbitków.
    > Powiedziałem, że to raczej nieopłacalne, na co on powiedział, że u niego
    > kWh jest już po 3 zł i to całkowicie zmienia optykę.
    > Tyle wiem, nie kazałem mu przynosić faktury bo i po co?

    Ze 3 dni temu byłem u kumpla co dosc duża prądożerną działalność prowadzi.
    Obróbka metali, CNC, frezowanie Itp.
    Coś tam u niego zamawiałem i przy okazji pytam czy cena energii ich nie zabiją bo
    pewno już ok 3zl.
    Zaśmiał się
    Mówi że pod koniec ubiegłego roku nie mógł się odgonić od naganiaczy z firm
    sprzedających energię.
    Wybrał ofertę PGG chyba(jeśli dobrze zapamiętałem) z kwota ok 60 gr/ kWh
    gwarantowana przez 4 najblizsze lata.
    Energa mu proponowsla ok 80 gr/kWh.
    Podejrzewam że to bez przesyłu oczywiście.

  • 73. Data: 2022-09-22 21:00:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-22 o 20:03, Kris pisze:
> [...]
    gwarantowana przez 4 najblizsze lata.
    > Energa mu proponowsla ok 80 gr/kWh.
    > Podejrzewam że to bez przesyłu oczywiście.
    Jak wrócisz do niego to zapytaj opłaty stałe, szczególnie handlową :)

    --
    Janusz

  • 74. Data: 2022-09-22 21:13:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 22 September 2022 at 21:00:55 UTC+2, Janusz wrote:

    gwarantowana przez 4 najblizsze lata.
    > Jak wrócisz do niego to zapytaj opłaty stałe, szczególnie handlową :)
    >
    > --
    > Janusz
    to jest tak jak z Chinczykiem z Aliexpress

    Ile za ten miernik ?

    300zł
    a przesylka ?
    gratis

    a ten ?

    150 zł

    ale przesylka 200zł

    Idzie krach i na energii można się przejechać
    bo cena to nie ki.lowata

    ale kilowata + 10 dodatków

    i cena dowolna

    Dlatego nie wolno zawierać żadnych dlugoterminowych umów z szulerami, których nie
    można wypowiedzieć za miesiąc

    A wypowiedzieć zawsze latwo deklarując przeprowadzkę pod inny adres

    To jest formalny powód unieważnienia każdej umowy na prąd

  • 75. Data: 2022-09-22 21:22:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 września 2022 o 20:03:42 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    gwarantowana przez 4 najblizsze lata.
    > Energa mu proponowsla ok 80 gr/kWh.
    > Podejrzewam że to bez przesyłu oczywiście.
    Nie jest ważne ile kosztuje energia tylko ile stanowi kosztów w produkcie. U mnie
    koszt energii to ok 1%. Od trzech miesięcy zacząłem wykorzystywać odpad jaki powstaje
    przy produkcji. I okazało się że wyrób się sprzedaje.sa tacy co za coś co miałem
    wyrzucić chcą mi dobrze zapłacić. Z dodatkowego zysku pokrywam koszt energii i
    jeszcze mi sporo zostaje. Energia nie może drożeć bez końca bo przy trzech złotych za
    kilowatogodzinę kosztuje tyle ile zrobiona agregatem prądotwórczym na benzynę i
    jeszcze cztery razy tyle co prądu ciepła zostaje. Agregat bez problemu można puścić
    na gazie i prąd wyjdzie o połowę taniej.

  • 76. Data: 2022-09-22 21:29:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 września 2022 o 21:00:55 UTC+2 Janusz napisał(a):

    gwarantowana przez 4 najblizsze lata.
    > Jak wrócisz do niego to zapytaj opłaty stałe, szczególnie handlową :)

    Nie traktujmy wszystkich jak idiotów.
    Człowiek prowadzi dość dużą jak na nasze lokalne warunki firmę, w dodatku o takiej
    specyfice że energia elektryczna to dość znaczący koszt w ich działalności więc nie
    podejrzewam aby dał się jak byle emeryt nanmine naganiaczowi naprowadzić.

  • 77. Data: 2022-09-22 21:37:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 września 2022 o 21:29:31 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    podejrzewam aby dał się jak byle emeryt nanmine naganiaczowi naprowadzić.

    Ale żeby nie było że tak słodko- energia to nie wszystko:
    -to coś co zamawiałem wycenił mi na 28tys teraz
    Dokładnie to samo/ tyle samo w marcu 2022 zrobił mi za 22tys.

  • 78. Data: 2022-09-22 21:44:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 21:37 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Ale żeby nie było że tak słodko- energia to nie wszystko:
    > -to coś co zamawiałem wycenił mi na 28tys teraz
    > Dokładnie to samo/ tyle samo w marcu 2022 zrobił mi za 22tys.

    W marcu kupowałem kruszywo po 95 zł/t - dzisiaj zamówiłem kolejne 20t po
    150 zł/t.
    To samo kruszywo z tej samej przesypowni.
    Zwykła, rozdrobniona skała z kieleckiego.

    TG

  • 79. Data: 2022-09-22 21:53:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 września 2022 o 21:44:23 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > 150 zł/t.
    > To samo kruszywo z tej samej przesypowni.
    > Zwykła, rozdrobniona skała z kieleckiego.

    Jak się daje się kraje.

  • 80. Data: 2022-09-22 22:07:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 września 2022 o 21:53:54 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Jak się daje się kraje.
    Dokładnie.
    Wyżej/ niżej pisałem o lokalizacji gdzie na ogrzewanie worek ekogrochu schodzi
    średnio sezonowo na dzień.

    90zl taki worek kosztowal jeszcze niedawno.
    Połowa tego domu(piętro) to lokatorzy.
    Ekogrochu dotarł wczoraj, do piwnicy wrzucony.
    Lokatorzy dostali podwyżkę 500zl miesięcznie(póki co na sezon zimowy)
    Nie protestowali. Zgodzili się.
    Dzisiaj wlazłem na stronę gdzie ten ekogroch za 3540zl kupiłem kilka tygodni temu.
    Dzisiaj cena 3830zl.